Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Luringar,Lås,Spikar,Avslag

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-05-02 10:34:07 Edited(1): 2008-05-02 10:34:57

Became a member: 
Forum posts:
Här kan ni skriva vilket ni tycker är bästa,låset,bästa spiken, Bästa avslagen

BÄSTA LÅSET: - V75-2

Då man kan ha med 2,5,6,9 och sen gå och ta en fika.

BÄSTA SPIKEN: - V75-6.

Måste nog endå vara den lille krigaren Rutger Raket som måste ha riktigt bra chans att blåsa ner samtliga efter ett tufft första varv..

LURINGAR:

Tycker det kryllar av bortglömda luringar drag eller vad ni vill kalla det.. dom tre bästa luringarna denna omgång känns som:

Harmonic Silvio - V75-3 blir bortglömd, här kan han hamna i 3 ytter och blåsa av allt och vinna med hals till slut.

The Bad Rock - V75-4 har ett dåligt utgångsläge men en riktigt bra kusk, här blir det nog körning i början vilket gynnar han, storskräll!.

Fia Fiktiv - V75-5 blir märkligt bortglömd med Örjan, speedar alltid vasst och måste med!.

Maid For Taig - V75-1 har nog mycket god chans att leda runt om SE UPP!.

AVSLAGEN:

Dagens bästa avslag hittar vi i V75-4, där jag tror att Lindus Key torskar.. var heroisk senast men jag tror det tuffa loppet sitter i kroppen... har nu sämre kusk och kan nog inte ta ledningen luktar dödens?, nej den måste garderas.

Digger Crown - V75-3, skulle ha vunnit senast men vek ner sig.. startar tätt nu vilket jag inte tror gynnar den här gamlingen tror den blir mycket överstreckad...

Reply
Posted: 2008-05-02 11:16:46 Answer to: "Här kan ni skriva vilket ni tycker är bästa,låset,bästa spiken, Bästa"

Became a member: 
Forum posts:
..hmm, ja men..hur rakar man fittan på en domherre?, får inte plats på fågelbordet
Reply
Posted: 2008-05-02 11:23:05 Answer to: "..hmm, ja men..hur rakar man fittan på en domherre?, får inte plats på f"

Became a member: 
Forum posts:
.HAHA
Reply
Posted: 2008-05-02 14:02:14

Became a member: 
Forum posts:
Lindys Key är helt klart veckans avslag, Digger Crown likaså men strykningarna innanför leder nog till att han laddas ordentligt & gynnar andrahandaren, Jumbo Mumbo med värsta konkurrenten innanför låter som ett avslag också, Jodas Julia är ett sto mot hingstar & valacker & är en osäker favorit, Shejk Yerbouti har spår 4 & det är ju inte optimalt, Linde har fått tuffa lopp på sistone & möter tuffare hästar nu & är också en osäker favorit, Fama Currit kommer inte till spets den här gången & får gå den tunga vägen & är en osäker favorit.
Det ser bra ut med andra ord.

God tur
Reply
Posted: 2008-05-02 16:35:36 Answer to: "Lindys Key är helt klart veckans avslag, Digger Crown likaså men stryknin"

Became a member: 
Forum posts:
haha vad skönt! vi tror exakt likadant!
Reply
Posted: 2008-05-02 17:08:25

Became a member: 
Forum posts:
Mina avslag stämmer ofta till 100% & det är väldigt sällan jag ger avslag till alla favoriter.

God tur
Reply
Posted: 2008-05-02 17:09:46 Answer to: "Mina avslag stämmer ofta till 100% & det är väldigt sällan jag ger avsl"

Became a member: 
Forum posts:
hehe okej! ...
Reply
Nijo Posted: 2008-05-02 17:15:52 Answer to: "Här kan ni skriva vilket ni tycker är bästa,låset,bästa spiken, Bästa"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
då spikar vi Digger crown som var ditt avslag och även My Golden key i avd 2 som inte var med i ditt stenklara "lås". Sedan är det väl bara till att ta bort rutger raket från spår 9 nu?
Reply
Posted: 2008-05-02 17:16:55 Answer to: "då spikar vi Digger crown som var ditt avslag och även My Golde"

Became a member: 
Forum posts:
hahaha..

Nja.. mycket tveksam till Digger Crown, och ett sto som möter hingstar brukar inte sluta lyckat..

Rutger har toppchans på pappret ..
Reply
Posted: 2008-05-02 19:15:02 Answer to: "Här kan ni skriva vilket ni tycker är bästa,låset,bästa spiken, Bästa"

Became a member: 
Forum posts:
Bästa spiken. Avd 6 Beanie M. Vilat lägligt. Seger direkt. Och tiden! Det här vinner Torbjörn utan prut. Bra häst.
Bästa låset. Alla hästarna på 40 m (4 st) i 7:e. Lugdunum tidigt fram. Går hårt åt Shejk Yerbouti som gått till ledning. Men klasshästarna kommer. Go On Pale vinner. Talang Sund kan spurta också!
Luringar. Jag tror Svanstedt vinner med Turbo Tyson. Funderar t.o.m. på att spika. Den hästen går bakifrån! Tror också på Yellowsky som vann senast på Örebro. Kommer han förbi Terrible Trick kan det gå. Annars blir TT jättefarlig! Min verkliga storskräll har jag sparat till sist; avd. 2 Aces Ludfi som laddat upp med två 3140-lopp. Hårt tempo och den fäller alla! Här snackar vi rens!
Reply
Andynalan Posted: 2008-05-02 20:01:29

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
SPIK: Jumbo Mumbo kommer till spets och dårifrån kan den inte förlora.

BÄSTA LÅSET: Finns aldrig något säkert förutom alla.

AVSLAG: I guldloppet kan man nog plocka bort både Digger Crown och Earl Tilly.

LURINGAR: Kryllar det av. Jag tar med Aces Lutfi , Terrible Trick , What A Man , Cadeau K och Crown Kemp.
Reply
B_Good Posted: 2008-05-03 04:47:42

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Jag har alltid samma problem med att avgöra detta, Bästa lås o 4hästar? Är det ett lås? Vad krävs för en luring?

Jag gör väl ett försök o gör väl som vanligt bort mig..
Omgången kommer inte betala så mycket om jag har rätt..

Bästa låset:
Det finns inget riktigt bra lås (o då talar jag 2 max 3hästars lopp)
Bästa spiken: Fama Currit, Digger Crown o Lugdunum är hästar som i normal författning utan större överraskningar under loppet borde vinna varsin avdelning.
Bästa Avslag: Beanie MM, Earl Tillly o Orchidee Danou är samtliga avslag på pga av att de går ut i tuffare lopp än tidigare o dessutom från bakspår i örebro
Luringar: Vagabond Hornline bjuds på en gratisresa i vinnarhålet, The Bad Rock kommer få ett lopp i överljudsfart som kan passa, dessutom Ingves nu, Cadeau K ständigt underskattad?
Reply
Posted: 2008-05-03 12:23:23 Answer to: "Jag har alltid samma problem med att avgöra detta, Bästa lås o 4hästar?"

Became a member: 
Forum posts:
Cadeau K är min favorithäst. Har gett mig lite stålar. Men - den borde få vila i hagen nu. Tröttnar och skyndar sig till stallbacken idag? (fast jag har den med....)
Reply
Posted: 2008-05-03 13:27:48

Became a member: 
Forum posts:
BÄSTA LÅSET: - V75-5

Hittar vi i avdelning fem där det räcker med två streck... 3. Fia Fiktiv och 5. Västerbo Traveller

BÄSTA SPIKEN: - V75-7

12. Go On Pale eftersom det är den enda sunda spiken som jag har...

Luringar

Eftersom jag spelar mest luringar så kan jag bjuda på ett par av dem...

Satisfied Hornline V75-1 Åke Svanstedt är Åke Svanstedt och ibland så håller det ända in i mål.... (Cobra Kejs...)

Go D.Samara V75-2 var jag nära att spika, men det ville sig inte i magen... Gick fantastiskt fint senast, okörd gick hon full fart över mål och var tvåa efter en viss Lord Capar....

Robinson Starlight V75-3 är det inte dags idag, Björn Goop??

Finns många, många fler.....

Avslagen

Håller med Chokladkaka här...
Digger Crown - V75-3, skulle ha vunnit senast men vek ner sig.. startar tätt nu vilket jag inte tror gynnar den här gamlingen tror den blir mycket överstreckad...

Jumbo Mumbo V75-5 Åke Lindblom vinner inte med någon häst idag....

Reply
Posted: 2008-05-03 14:13:16

Became a member: 
Forum posts:
SPIK:
Avd3 12 Earl Tilly, krossar allt!
Avd4 6 Foreign Life, Bra kusk/läge
Avd7 13 Lugdunum, Om han håller travet krossar han allt!

DRAG:
Avd1 3 Satiisfied Hornline, Kung Åke är i form!
Avd2 10 Go D Samara, spurtade bra efter Lord Capar sist.
Avd5 12 Turbo Tyson, Kung Åke är i form!

AVSLAG:
Avd3 8 Digger Crown. täta starter för gamlingen.
Avd4 3 Lindus Key, slet ut sig ist, sämre kusk.
Avd7 4 Shejk Yerbouti Hårdare emot nu. räcker nog inte.
Reply
Posted: 2008-05-03 15:18:16

Became a member: 
Forum posts:
Kan säga att jag aldrig mer kommer tro på Robinson Starlight... svikit mig alldeles för många gånger nu... Nu går jag över till att tro mer på Digger Crown....
Reply
[ 1 ]