| [ 1
]
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-15 13:04:24 Edited(1): 2025-11-15 13:14:02
|
Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 176
|
Ett litet förslag här.
Jag tänker att det vore en bra idé om någon diskuterar lite i privata meddelanden om förändringar som kan göras här på zonen och sen ger vi alla gemensamt denne mandat att göra lite så som passar denne utifrån den här opublika överläggningen som gjordes i det dolda.
Det blir bra då att denne bara bombar på med impulsiva beslut.
Fun time!
Vi skulle också framgent kunna ha diverse omröstningar om kommande ytterligare förändringar som förändrar spelbalansen där flest röster är bästa lösningen även om det bara är någon enskild pyttig röst som skiljer.
Det blir ju då väldigt genomtänkt och totalt ickekonstigt när alla ändå har getts chans att få tala.
Alla är ju exakt lika införstådda i spelets natur och kan ta väldigt precisa toppenbeslut i vad som leder utvecklingen av spelet framåt.
Det känns liksom så urbota dumt att tänka att någon (eller några) enskilt skulle vara mer lämpade och dedikerade att styra utvecklingen och skutan i en riktning som skulle förgylla och förhöja spelupplevelsen för alla.
Ingen lär ju ha en genomtänkt plan eller vara villig att föra öppna diskussioner när så krävs angående stora förändringar.
Initierade och zontypiska (eller måhända bättre än det) fräcka grejer och kanske fräck grafik är väl inte egentligen eftersträvansvärt - utan snarare bör väl särstavningar och allmänna slentriangrejer ha sin högst naturliga plats här?
Ingen eggas väl av grafik eller individuella pokaler som exempel ändå..?
Allt handlar väl ändå till syvende och sist om att en man (The Man) står högst upp på tronen och ses?
Det känns väl sekundärt om någon tycker det förgyller med samlande av olika fina pokaler då det rent krasst bara går ut på att vinna etapper i totalen.
Vad säger ni? Ska vi ha en omröstning om detta? Typ 30 personer kan ju orka svara och så får det bli avgörande dom.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-15 13:26:21  Ett litet förslag här.
Jag tänker att det vore en bra idé om någon diskuterar lite i privata meddelanden om förändringar som kan göras här på zonen och sen ger vi alla gemensamt denne mandat att göra lite så som passar denne utifrån den här opublika överläggningen som gjordes i det dolda.
Det blir bra då att denne bara bombar på med impulsiva beslut.
Fun time!
Vi skulle också framgent kunna ha diverse omröstningar om kommande ytterligare förändringar som förändrar spelbalansen där flest röster är bästa lösningen även om det bara är någon enskild pyttig röst som skiljer.
Det blir ju då väldigt genomtänkt och totalt ickekonstigt när alla ändå har getts chans att få tala.
Alla är ju exakt lika införstådda i spelets natur och kan ta väldigt precisa toppenbeslut i vad som leder utvecklingen av spelet framåt.
Det känns liksom så urbota dumt att tänka att någon (eller några) enskilt skulle vara mer lämpade och dedikerade att styra utvecklingen och skutan i en riktning som skulle förgylla och förhöja spelupplevelsen för alla.
Ingen lär ju ha en genomtänkt plan eller vara villig att föra öppna diskussioner när så krävs angående stora förändringar.
Initierade och zontypiska (eller måhända bättre än det) fräcka grejer och kanske fräck grafik är väl inte egentligen eftersträvansvärt - utan snarare bör väl särstavningar och allmänna slentriangrejer ha sin högst naturliga plats här?
Ingen eggas väl av grafik eller individuella pokaler som exempel ändå..?
Allt handlar väl ändå till syvende och sist om att en man (The Man) står högst upp på tronen och ses?
Det känns väl sekundärt om någon tycker det förgyller med samlanda av olika pokaler då det rent krasst bara går ut på att vinna etapper i totalen.
Vad säger ni? Ska vi ha en omröstning om detta? Typ 30 personer kan ju orka svara och så får det bli avgörande dom.
Answer to: "Ett litet förslag här.
Jag tänker att det vore en bra idé om någon "
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 626
|
Att du orkar.
Jag förklarade bara från mitt perspektiv på det hela. Tror ej jag är ensam om att tycka att det skulle vara jävligt surt om allt man byggt upp slutar med 0 i värde.
Hört talas om ordet demokrati? Då är det väl mest rättvist att alla får lägga sin röst. Jag hade kunnat skippa alla omröstningar och inlägg om lopp osv och bara lagt in det jag tyckte var bäst. Men nej jag har skrivit trådar och lägger ut omröstningar för att alla ska ha chansen att påverka och säga vad man tycker.
Ditt förslag innebär ju att andra enskilda personer skulle få ensamrätt på att välja/göra saker vilket jag är emot även om jag har möjligheten till det när det gäller en del saker på zonen.
Så du kan sluta smutskasta mig och se istället hur jag väljer att lägga upp det för att det ska bli så demokratiskt som möjligt.
Har sagt det förut och säger det igen det går inte att göra alla nöjda, men gör man som jag gjort får alla säga sitt. Det mest rättvisa måste ju ända vara att man går på det förslag som får flest röster. I min värld är det så det fungerar i varje fall.
|
|
Reply
|
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2025-11-15 16:53:52
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 376
|
Du menar dom 30 personerna som vet om och har kapital att "kanske" ha råd och köpa en 0-spurtare? 
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-15 17:09:07 Edited(1): 2025-11-15 17:20:01  Du menar dom 30 personerna som vet om och har kapital att "kanske" ha råd och köpa en 0-spurtare? 
Answer to: "Du menar dom 30 personerna som vet om och har kapital att "kanske" ha råd "
|
|
Jag gör ingen värdering i antal stall.
Men alla har haft exakt samma möjligheter från start.
Även jag har startat ett stall en gång i tiden och byggt upp med tiden. Det är helt klart upp till varje person hur mycket tid man vill lägga för att nå dit. Tycker dock ej de som spelar spelet fullt ut och lägger den tid som behövs ska bli drabbade. Då får man ju inse att man spelar på hobby nivå istället än att ändra förutsättningarna helt på ett spel för att det ska passa även de som ej orkar lägga tiden.
Det är min personliga åsikt om just denna fråga.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-16 06:59:09 Edited(2): 2025-11-16 07:10:48
|
|
Du behöver ivf inte oroa dig sportsvensson.
Zonen är nog i rätta händer nu och går förmodligen i riktning mot en större spelupplevelse för den breda massan.
Jag kan liksom inte ens (om jag vore konspiratorisk) frambringa surt tuggade känslor i stil med att det allmänna intresset för zonens bättre (i största allmänhet bättre) skulle löpa risken att stå tillbaka minsta pyttelilla för att någon här skulle söka makt av egenintresse att chefa runt och få leva ut sina fantasier samt eventuellt ta olika beslut här och där baserat på just dennes önskningar och vilja.
Zonen är nog demokratiskt nu då vi kan rösta på exempelvis vem som kommer vinna en etapp halvvägs in i etappen när någon leder totalen med över en miljon.
Det finns nog ingen tanke där om att understryka och förtydliga någons storhet. Det är nog bara rätt och slätt löjligt att fastna i tankesätt varför en sån här omröstning skulle ha någon självförhärligande agenda - snarare än att det ju är demokratiskt att alla får rösta!
sportsvensson... du, jag, vi... vi som byggde upp zonen till något och färgade allas vår gemensamma närvaro och allmänna intresse och upplevelse här.
Det är hög tid att vi tar ett steg tillbaka nu och bara bevittnar och njuter av framtiden 'the new shit' har att erbjuda.
Man bör inte stanna i tankar kring saker som tidigare haft ett stort värde skall få respekteras och tas i beakning i större utsträckning (eller inkränkande av) än att om någon vägrar se sina egna uppenbara brister - men är totalt övertygad om sin egna storhet... JA, då bör vi alla ytterst kvickt jobba hårt för att se och erkänna denna storhet - mycket snarare än att en enskild (blessed soul) skulle behöva jobba självrannsakan.
Det blir liksom jäkligt jobbigt och elakt från oss att typ kräva/önska att någon enskild bör "take a chill pill" och börja göra hårt arbete av altruism kontra naturlig egoism.
Vilka är vi att tillrättavisa någon eller kräva vår plats på jorden när messias har uppenbarat sig?
Det kommer bli så bra detta.
Sååå bra!
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-16 07:08:55 Edited(1): 2025-11-16 11:24:16
|
|
Gud gav Messias fria tyglar för att denne skulle ha makten att bestämma över den lilla människan - mycket snarare än att gud orkade engagera sig själv.
Messias tog till sig av ljuset som uppenbarade sig och sken över denne i samma millisekund som den där och då insåg att han var utvald. Utvald att hjälpa alla som tänker för djup, för konsekvensoroligt och bara allmänt för länge... Vägled dessa ty de vet icke bättre!
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-16 11:14:57  Gud gav Messias fria tyglar för att denne skulle ha makten att bestämma över den lilla människan - mycket snarare än att gud orkade engagera sig själv.
Messias tog till sig av ljuset som uppenbarade sig och sken över denne i samma millisekund som den där och då insåg att han var utvald. Utvald att hjälpa alla som tänker för djup, för konsekvensoroligt och bara allmänt för länge... Vägled dessa ty det vet icke bättre!
Answer to: "Gud gav Messias fria tyglar för att denne skulle ha makten att bestämma Ã"
|
|
Japp exakt så är det, kunde ej beskrivit denna situation bättre 
|
|
Reply
|
|
| [ 1
]