| [ 1
]
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-10-31 10:03:14 Edited(2): 2025-10-31 19:05:56
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 579
|
Hej på er alla!
Nu har jag fått mandat till att kunna ändra, redigera och skapa nya lopp till spelet.
Därmed behöver jag er hjälp med förslag på vad som skulle kunna vara intressant.
Inget förslag är för dåligt men självklart kommer jag ej kunna ta med allt, men gärna så mycket tips och ideer som möjligt för att ge mig en bank att jobba med.
Så har ni förslag på:
Nya lopp (Gärna så mycket info som möjligt: Ålder, Distans, antal startande, prissumma osv.
Redigering av ett lopp (prissumma, antal startande eller bara flyttas för att ligga bättre i kalendern).
Kommer ej bli några stora förändringar denna etapp då den redan är startad men till kommande kan det hända lite mer. Däremot tyckte admin att man kanske skulle kunna lägga till ett lopp i slutet av denna etapp, kommer köra en omröstning om detta som månadens fråga så ser vi var vi hamnar.
Tack för ni tog er tid och tack på förhand för hjälpen.
Och som sagt inget förslag är sämre än något annat 
|
|
Reply
|
|
|
viktor15
|
Posted: 2025-10-31 11:14:46  Hej på er alla!
Nu har jag fått mandat till att kunna ändra, redigera och skapa nya lopp till spelet.
Därmed behöver jag er hjälp med förslag på vad som skulle kunna vara intressant.
Inget förslag är för dåligt men självklart kommer jag ej kunna ta med allt, men gärna så mycket tips och ideer som möjligt för att ge mig en bank att jobba med.
Så har ni förslag på:
Nya lopp (Gärna så mycket info som möjligt: Ålder, Distans, antal startande, prissumma osv.
Redigering av ett lopp (prissumma, antal startande eller bara flyttas för att ligga bättre i kalendern).
Kommer ej bli några stora förändringar denna etapp då den redan är startad men till kommande kan det hända lite mer. Däremot tyckte admin att man kanske skulle kunna lägga till ett lopp i slutet av denna etapp, kommer köra en omröstning om detta som månadens fråga så ser vi var vi hamnar.
Tack för ni tog er tid och tack på förhand för hjälpen.
Och som sagt inget förslag är sämre än något annat 
Answer to: "Hej på er alla!
Nu har jag fått mandat till att kunna ändra, redigera o"
|
Became a member: 2015-02-21
Forum posts: 84
|
Hej Hampus!
Riktigt kul att höra att du fått möjlighet att utveckla loppen – det kommer verkligen kunna ta spelet till en ny nivå! ????
Jag har några spontana tankar:
Steget från 4-åring till 5-åring är alltid lite knepigt eftersom det inte finns så många bra lopp för 5-åringar. Det hade varit toppen att införa ett särskilt 5-åringslopp, t.ex. “5-åringar, lägst 25k” med en prissumma på 40–50k. Då blir det mycket lättare att fortsätta utveckla hästarna istället för att pensionera dem direkt efter 4-åringssäsongen.
Ett Jubileumspokal-lopp i slutet av 5-åringssäsongen vore inte heller dumt – det skulle motivera fler att spara sina 5-åringar och träna upp dem inför något riktigt stort. (Eller så är det bara jag som tycker 5-åringsloppen är lite tråkiga ????).
Att lägga in Harper Hanovers lopp samma dag som Elitracet vore också en kul idé för att göra Elitloppshelgen ännu roligare – kanske med 400k i förstapris?
Dessutom hade ett par franska storlopp som Prix de France eller Prix de Paris varit ett roligt tillskott till Zonen. De skulle kunna köras helgerna efter varandra för att skapa en känsla av ett franskt vintermeeting, där man samlar poäng likt Grand L och kan bli “Franskmästare” – kanske med 100k i bonus till vinnaren.
Ett par sprintidéer också:
TZ Sto Sprint – 1609 m, 400k i förstapris
TZ Sprinten (hingstar & valacker) – 1609 m, 400k i förstapris
Och som Norrbottning hade jag såklart tyckt det vore kul om Norrbottens Stora Pris fick plats i mitten av etappen – men jag förstår om det är svårt att få in.
Tack för allt jobb du lägger ner på Zonen, det uppskattas verkligen! ????
Kämpa på!
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-10-31 11:34:56
|
Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 120
|
Usch!
|
|
Reply
|
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2025-10-31 12:54:35
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 827
|
Bra att det händer något i spelet!
|
|
Reply
|
|
|
OttoB
|
Posted: 2025-10-31 15:37:50
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 395
|
YAY! 
|
|
Reply
|
|
|
Medeltid
|
Posted: 2025-10-31 18:15:53
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 789
|
Bort med B-loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Eros99
|
Posted: 2025-10-31 19:11:50
|
Became a member: 2021-02-01
Forum posts: 26
|
Bra där  bra förslag av Viktor 15 !!
|
|
Reply
|
|
|
Venice
|
Posted: 2025-10-31 19:42:00
|
Became a member: 2010-05-15
Forum posts: 52
|
Anpassning till V85 med STL klasser på Lördagar.
|
|
Reply
|
|
|
Northmountains
|
Posted: 2025-11-01 08:05:32
|
Became a member: 2015-10-25
Forum posts: 17
|
En utvecklings skulle kunna vara att man kan se hur många hästar som är anmälda i ett lopp? Om det är möjligt. Skulle kunna vara så på vardagarna t,ex så man vet om loppet kommer bli kört eller ej.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-01 12:40:45  En utvecklings skulle kunna vara att man kan se hur många hästar som är anmälda i ett lopp? Om det är möjligt. Skulle kunna vara så på vardagarna t,ex så man vet om loppet kommer bli kört eller ej.
Answer to: "En utvecklings skulle kunna vara att man kan se hur många hästar som är "
|
|
Hampus är dagisfröken, inte programmerare.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-01 21:56:19
|
|
Jag tycker att det vore klart vettigt om följande kommer med lite input:
Cherry
TZ
larockma
Folklore
Hoof Beats
ddmannen
Lifephorse
Mupparna
On fire
Pegasos
Simcoe
med mera.
Ta tillfället i akt och kom med bra idéer.
Sen om "The Man" förstår är en helt annan sak.
Men profilstall borde ha åsikter och få göra sig hörda.
|
|
Reply
|
|
|
OttoB
|
Posted: 2025-11-02 10:16:19  Jag tycker att det vore klart vettigt om följande kommer med lite input:
Cherry
TZ
larockma
Folklore
Hoof Beats
ddmannen
Lifephorse
Mupparna
On fire
Pegasos
Simcoe
med mera.
Ta tillfället i akt och kom med bra idéer.
Sen om "The Man" förstår är en helt annan sak.
Men profilstall borde ha åsikter och få göra sig hörda.
Answer to: "Jag tycker att det vore klart vettigt om följande kommer med lite input:
"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 395
|
|
|
Reply
|
|
| [ 1
]