Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75 Finaler Solvalla 5/2
 

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Difsteve Posted: 2022-02-04 22:05:48
128
Difsteve Trotters
Solvalla

Became a member: 2018-06-17
Forum posts: 74
Absolut ingen stortippare men här kommer mina tankar

V75 1 - Spets och slut på 2 Sweetman till bra procent. 5 Four Guys Dream och 6 Eddy West kanske bättre i grunden men tror inte att någon kommer trycka upp tempot på samma sätt som senast!

V75 2 - En till stark favorit i 4 Piemonte som om inte resa och bana ställer till det förmodligen är helt överlägsen. Ändå lite sugen på att gardera och gillar då framförallt 5 Immigrant AM som kan spetsa från mitt favoritspår spelmässigt!

V75 3 - Ett kul lopp med ett gäng segermaskiner som sällan mötts. Första häst för mig är 4 Ciak Bi från stall Nurmos som körde prepare senast och vet hur man ställer i ordning. Roligast skräll för mig är 7 Hobart som David Persson låter ruskigt nöjd med.

V75 4 - Är 6 Vilja T.Y.C lika bra som senast så är det förmodligen spets och slut här. Svårt för 15 Quarcia att ta 40 meter om starthästarna går neråt 14. 3 It´s a Girl gillar jag också skarpt och hon verkar vara under kraftig utveckling.

V75 5 -7 Amalencius B.B var ruggigt fin i comebacken senast men 75% på en häst som ofta galopperar känns väl magstarkt och i nuläget lutar det åt gardering här då jag tycker det finns mer prisvärda spikar. Om favorite gör bort sig tror jag 4 Astrum har en bra chans att leda hela vägen.

V75 6 - Gulddivisionen som oftast brukar vara lättlöst har den här vintern varit betydligt knepigare tycker jag. Ungtuppen i de här kretsarna 1 Global Adventure blir min första häst efter sin grymma spurt senast. Annars leder väl 6 Disco Volante från start till mål om han är på rätt humör. Kommer nog även ge 6 Lucifer Lane en chans till även om kusken sällan får till det i dessa sammanhang. 10 Blu Du Gers tror jag inte mycket alls på denna gång!

V75 7 -Här kommer min ständiga nästagångare 2 Anchor Man ut från perfekt utgångsläge. Sprang med punktering en stor del av förra loppet men var nära att vinna ändå. Skulle kunna bli min chansspik även om det inte saknas motståndare.

Det var mina tankar i nuläget. En del kan ändras i morgon men grunden är lagd.

Lycka till allesammans
Reply
MangeP Posted: 2022-02-05 08:25:15
18
Stall M.P Racing
Halmstad

Became a member: 2021-10-09
Forum posts: 22
V75 Finaler, vilket inte brukar vara min favorit rent spelmässigt, men sportsligt så klart.
Denna omgång tycker jag är som vanligt med finaler är svår att sortera ut och hög risk till låg utdelning.

Avd 5 nr 7 Amalencius B.B Är för mig trots det extremt höga procenten omgången bästa spik. Tillbaka efter visst uppehåll senaste och såg mycket bra ut. Spår 7 nu så får hästen trampa igång i egen takt för att sedan glida fram och krossa motståndet. Känns som dom fått bukt med osäkerheten på hästen sett till intrycket senast.

Avd 1 så är den mest spelvärda för mig nr 6 Eddy West. Visade klass i senaste loppet som jag inte tycker mig se någon annan i loppet visa. Potentialmässigt så är det nr 10 Fortune Meras som är i närheten men bortlottad i denna final. Öppet för lite körning mellan nr 5 Four Guys Dream och nr 2 Sweetman men fördel nr 5 denna gång som får farten utifrån banan och jag tror inte Sweetman sitter i ledningen denna gång.

Stoloppet avd 4 så är nog omgången bästa drag under 10% nr 4 Chantal Jet. Tror den är minst 2 klasser högre än de andra hästarna på start och ska väl kanske stå min 20 meters tillägg för att stå rätt handikappad i detta lopp. Magnus Jakobsson löser spår 4 i volten och kör till ledningen och sen är loppet över. Spikförslag nu 2 för mig i ett lopp där många streck kommer behövas annars.

Vill höja en varnning i avd 3 och avd 7 för samtliga Untersteiners hästar som har alldeles för låg procent i 2 lopp som är öppet för gardering. Där hittar man de troliga miljondragen denna gång. Bästa chanden av dessa 3 hästar som jag varnar för är dock avd. 3 nr 6 Quenchless Tile till just nu ca 1-2% på strecket.
Reply
[ 1 ]