Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Utvecklarblogg -> Stallhändelser
 

Travspelet är hela tiden under utveckling och även om det ibland inte märks att det händer så mycket så pågår det en hel del under ytan. I detta forum kommer "alla" dessa små förändringar och buggfixar att listas.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
lillsyrran Posted: 2020-12-20 20:50:55

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 784
Håller också med om att vardagsekonomin borde vara lägre. Det är tufft nog som det är att få ihop det. Behövs pengar i spelet så är det väl ett bra förslag att låta transporterna kosta mer, där har man iaf en viss valmöjlighet till skillnad från behovet av tränare och skötare.
Reply
hogan Posted: 2021-01-02 03:18:00 Answer to: "Nej, nej och åter nej. Det behövs snarare saker som kostar mer i det h"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

Nej, nej och åter nej.

Det behövs snarare saker som kostar mer i det här spelet.


Såna här svar kan du stoppa upp nånstans, jag är inte ute efter nej nej nej, jag vill lyfta frågan, men då får du fan va lite mer utförligare svar än bara ett ynkligt Nej!

Tack Soberano, en som startade före mig t.o.m och som också vunnit det mesta samt haft fett bankkonto,
du har åtminstone en mkt bra Avelshingst som täckt upp mkt av kostnaderna, du höll med i sakfrågan, det var just stallkostnaden för tränare och skötare som jag tycker är fel, dels för man inte får välja tränare så därför tycker jag det är märkligt att de ska ha så mycket, skötarna gör i många fall mer jobb än tränarna, och tränarn kan ju va dålig,

tänk dig själv om du får Ludde som tränare, det skulle va djurplågeri att släppa in han ens i stallet, så det borde väl va efter prestation så får de t.ex 10% på inkörda pengar, då skulle Ludde få ungeför 1%
det ska ju inte skinna nybörjarna tycker jag iaf, att vissa saker kan kosta mer, som Transporten som Soberano nämnde, där håller jag med fullständigt, det är ju horribelt att det ska va så som han beskrev.

Eftersom tiderna utvecklas, i alla spel finns det dom som premar mer o boostar fördelar, ju mer pengar du har i vissa spel, ju mer lägger en del ofantliga summor bara för o vinna men peppar peppar har ingen sånt gått på detta spel, men det har blivit otroligt höga budgivningar i spelet, och det har bara framgångsrika stall råd med, antingen genom vinna massa fina lopp o dra in runt 10 millar per etapp, eller ha en Nuncio hemma som avelshingst, det är en handfull konton utav ca 1000 medlemmar som kan köpa flera kanonföl när de läggs ut varje ny etapp, resten 990 stall fårr köpa fynd för 1 kr samt köra på hästarna de får i egen uppfödning 99% skit.

Är det fel att försöka hjälpa dom ha råd under sin lärotid, då heter man Joakim Von Anka, plus på så sätt Zonen tappar medlemmar, har sjunkigt betydligt genom åren, har du uppmärksammat detta PuffPuff eller puffar du bara.
Reply
Poffpuff Posted: 2021-01-02 13:16:37 Answer to: "Nej, nej och åter nej. Det behövs snarare saker som kostar mer "
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Lite svårt att identifiera din egentliga poäng eftersom du skriver så osammanhängande. Men att göra spelet enklare för att locka fler medlemmar (eller vad som nu är ditt mål) är helt fel väg att gå.

Det är inte svårt att få ekonomin att gå ihop i det här spelet. Vill man ha tips och hjälp med det är det bara att skriva och fråga. Annars får man gå på några minor och lära sig av misstagen.

Om målet är att jämna ut skillnader mellan större stall och nybörjarstall (varför det nu skulle vara något önskvärt – skicklighet och ett långt engagemang i spelet bör givetvis betyda något) undrar jag hur det ska uppnås genom att sänka kostnaden för tränare och skötare. Det kommer göra rikare stall ännu rikare. Är det vad du vill uppnå?
Reply
Plupp63 Posted: 2021-01-06 21:01:12 Edited(1): 2021-01-06 21:22:18
23
Equus
Rättvik

Became a member: 2019-06-16
Forum posts: 75
Kanske kan vara en idé att göra 2 divisioner i spelet eftersom skillnaderna är så stora mellan toppen och botten. På det sättet kan man också välja hur hårt man vill spela.
Det finns mycket man kan göra för att det ska bli dyrare; T.ex kan det finnas uppgradering på stallet eller marknad för anställda där de kostar mer ju mer meriter och erfarenhet de har.
Man kan införa fler yrken för anställda också. Som sagt; Finns massor att hitta på, om man ids och har lite fantasi.

För övrigt tycker jag att fördelen med spurtnollorna ska tas bort. Det är helt orimligt som det är.
Reply
Post removed Posted: 2021-07-12 05:41:15
lojken Posted: 2021-07-12 05:42:49

Became a member: 2007-07-04
Forum posts: 37
mina hästar träna lika spelar ingen roll vilket föder man använder
Reply
Post removed Posted: 2022-10-08 11:46:32   Answer to: "mina hästar träna lika spelar ingen roll vilket föder man använder:("
1   [ 2 ]