Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Pensionera 2-åringar
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2020-10-29 22:09:35
986
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2011
Omröstningen tycker jag talade sitt tydliga språk. De allra flesta vill att 2-åringar skall gå att pensionera. Vore önskvärt om detta fixades till nästa etapp även om jag personligen inte röstade Ja.
Reply
backagard Posted: 2020-12-09 23:48:27

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 495
Jag kan argumentera i dagar för att det inte ska kunna gå att pensionera hästar förrän de är tre år. Jag anser att det inte är en omröstningsfråga utan att förnuft och sans borde råda före vad majoritetsviljan är. Spelet är uppbyggt så här och varför ska man bara kunna ändra för att det gynnar? För det gynnar oss alla, men skillnaden är att spelet bara skulle gå lite fortare.

Nästa steg är att man ska kunna pensionera ettåringar direkt om de inte anses duga. Kan man ändra pensionering från tre till två år så kommer samma vilja senare bli att man vill ändra från två till ett år (nyfödd). Ingen kommer behöva betala foder och stallbox för de som föds med tre ben och som man märker töltar omkring i hagen.

För att ge en liknelse. Skulle man ge barnen i familjen möjlighet att bestämma över veckomenyn hemma så kommer det inte inte alltför ofta bli speciellt näringsrik kost. Öppnar man frågan för majoritetsbeslut gäller det att man antingen har ett barn, eller själv har utslagsröst om man har två barn.

För jag tycker verkligen att det är en del av spelet och planeringen att lämna tomma boxar om man inte vill stå utanför auktionen de två veckor som fölen växer upp. Och med möjlighet att avla igen redan efter en vecka igen kommer det enbart generera snabbare försäljningar från etablerade avelsstall som giron och gonzalez, och effekten blir ungefär densamma som i dag fast allt ska gå så mycket snabbare (som allt annat gör runt omkring oss).

Nej, jag förstår att majoriteten vill ha pensionering snabbare, men jag tror att det är enbart för att göra saker lättare och mindre komplicerade snarare än att spelupplevelsen skulle bli så värst mycket bättre.
Reply
Poffpuff Posted: 2020-12-10 09:05:10 Answer to: "Jag kan argumentera i dagar för att det inte ska kunna gå att pensionera "
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Skriver under på varenda ord! Slit och släng-föl är det sista spelet behöver.
Reply
daddyy Posted: 2020-12-10 16:31:45

Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 227
Håller med Backagård
Reply
[ 1 ]