[ 1
]
|
Havrefaks
|
Posted: 2020-04-11 12:34:22
|
Became a member: 2019-01-18
Forum posts: 34
|
Dags för sista kullen för denna etapp och fick fram en kanon till. Flicker har värdena på rätt ställen och bra stam med Useless Correlation - Absolute Gorgeous e Great Horsetail.
Tränar 0,217 med form 8,362 vilket borde innebära runt 0,260 utan och 0,310 med anläggning på intervall.
Som sagt bra värden från start vilket gör att trots att hon är sent född inte tappat så mycket mot första kullen och kan vara med redan under 3- årings säsongen.
Låg galopprisk, okej värden både på tung och vinter och nollspurtare.
 |
Flicker  |
|
 |
• |
23 år Sto |
• |
Romme |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
172p |
Insprungna pengar |
4 789 000 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
109 |
20 |
16 |
25 |
14 |
10 |
11 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,07.0 :
|
medel :
1,07.7 :
|
lång
1,09.0 |
|
|
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-11 22:10:09
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Du sålde en häst för 6 miljoner men har ännu inte skaffat träningsanläggning... hmm… varför inte?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-11 23:04:00
|
|
 |
Flicker  |
|
 |
• |
23 år Sto |
• |
Romme |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
172p |
Insprungna pengar |
4 789 000 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
109 |
20 |
16 |
25 |
14 |
10 |
11 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,07.0 :
|
medel :
1,07.7 :
|
lång
1,09.0 |
|
|
|
|
Reply
|
|
Havrefaks
|
Posted: 2020-04-12 08:33:29  Du sålde en häst för 6 miljoner men har ännu inte skaffat träningsanläggning... hmm… varför inte?
Answer to: "Du sÃ¥lde en häst för 6 miljoner men har ännu inte skaffat träningsanlÃ"
|
|
Jag gav påskbonus till min fina personal istället.
Skämt åsido, det är väl något jag planerar att skaffa lite längre fram. Inget du behöver oroa dig för Yermac 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-12 10:27:01  Jag gav påskbonus till min fina personal istället.
Skämt åsido, det är väl något jag planerar att skaffa lite längre fram. Inget du behöver oroa dig för Yermac 
Answer to: "Jag gav påskbonus till min fina personal istället.:D
Skämt åsido, de"
|
|
Oroar mig inte. Tycker mest att det är hmm... udda att inte skaffa träningsanläggning om mam har råd då detta är a och o i det här spelet om man vill komma någon vart.
|
|
Reply
|
|
Havrefaks
|
Posted: 2020-04-12 13:26:07
|
|
Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma? Är du misstänksam kring att jag inte valt att investera i en anläggning? Det är väl upp till var och en att hantera sin ekonomi, hoppas jag. Jag förstår om du kommit med ett vänligt råd att du anser att det borde gynna mig att skaffa det, men som du lägger fram det nu framstår du bara som konspiratorisk. Lägg energin på ditt egna stall istället, tror inte det skulle skada 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-12 17:50:43  Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma? Är du misstänksam kring att jag inte valt att investera i en anläggning? Det är väl upp till var och en att hantera sin ekonomi, hoppas jag. Jag förstår om du kommit med ett vänligt råd att du anser att det borde gynna mig att skaffa det, men som du lägger fram det nu framstår du bara som konspiratorisk. Lägg energin på ditt egna stall istället, tror inte det skulle skada 
Answer to: "Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma? Är du misstänksam kr"
|
|
Äh. Du misstolkar å det grövsta.
|
|
Reply
|
|
Raiden7655
|
Posted: 2020-04-12 19:24:54  Äh. Du misstolkar å det grövsta.
Answer to: "Äh. Du misstolkar å det grövsta."
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 66
|
Yermac du är en jobbig jävel som gillar spela Allan.
Du skämtade mer eller mindre grovt förnedrande om mej då jag la ut hästannons utan och trycka häst2!!
Hela världen rasar tydligen. Då var du framme och myggade med ditt skit som du inte har med å göra.
Låt Havrefaks sköta sitt stall så kan du sköta ditt!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-12 19:34:30 Edited(1): 2020-04-12 19:38:12  Yermac du är en jobbig jävel som gillar spela Allan.
Du skämtade mer eller mindre grovt förnedrande om mej då jag la ut hästannons utan och trycka häst2!!
Hela världen rasar tydligen. Då var du framme och myggade med ditt skit som du inte har med å göra.
Låt Havrefaks sköta sitt stall så kan du sköta ditt!
Answer to: "Yermac du är en jobbig jävel som gillar spela Allan.
Du skämtade mer el"
|
|
Asg! Minns inte ens men det verkar ha varit en öm tå eller något. Är nog inte beredd på att folk ska vara så himla känsliga eller något.
Edit: Vad har jag skrivit när som var så elakt?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-04-12 20:41:23
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Att inte ha träningsanläggning på en kapabel ettåring är ju helt enkelt prisdämpande. Finns inget konspiratoriskt bakom den synpunkten.
En seriös uppfödare som vill kunna sälja föl till rätt pris bör se till att ha de bästa förutsättningarna i form av träningsfaciliteter.
|
|
Reply
|
|
Raiden7655
|
Posted: 2020-04-12 20:44:57  Asg! Minns inte ens men det verkar ha varit en öm tå eller något. Är nog inte beredd på att folk ska vara så himla känsliga eller något.
Edit: Vad har jag skrivit när som var så elakt?
Answer to: "Asg! Minns inte ens men det verkar ha varit en öm tå eller något. Är no"
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 66
|
Märks du leker forumspolis.
Upp till dej hur du gör här.
Men skit i hur andra gör om du inte misstänker fusk,ok?
Tror jag ska bjuda på havrefaks häst så du kan anmäla det eller nått..
Du är ju en polis som ska va bäst!
I...
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-12 20:46:41  Märks du leker forumspolis.
Men skit i hur andra gör om du inte misstänker fusk,ok?
Tror jag ska bjuda på havrefaks häst så du kan anmäla det eller nått..
Du är ju en polis som ska va bäst!
I...
Answer to: "Märks du leker forumspolis.
Men skit i hu"
|
|
Vad fan svamlar du om?
|
|
Reply
|
|
Havrefaks
|
Posted: 2020-04-13 09:51:34  Att inte ha träningsanläggning på en kapabel ettåring är ju helt enkelt prisdämpande. Finns inget konspiratoriskt bakom den synpunkten.
En seriös uppfödare som vill kunna sälja föl till rätt pris bör se till att ha de bästa förutsättningarna i form av träningsfaciliteter.
Answer to: "Att inte ha träningsanläggning på en kapabel ettåring är ju helt enkel"
|
|
Tack för feedbacken och klargörandet kring vad ni ville upplysa mig som nybörjare kring. Säljer unghästar för cirka 8-11 msek per etapp utan anläggning. Behöver öka det med minst 10% för att kunna räkna hem anläggningen. Hur mycket tror du jag kan öka om jag bygger anläggning, allt annat lika? Vad är din erfarenhet?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-04-13 14:02:34  Tack för feedbacken och klargörandet kring vad ni ville upplysa mig som nybörjare kring. Säljer unghästar för cirka 8-11 msek per etapp utan anläggning. Behöver öka det med minst 10% för att kunna räkna hem anläggningen. Hur mycket tror du jag kan öka om jag bygger anläggning, allt annat lika? Vad är din erfarenhet?
Answer to: "Tack för feedbacken och klargörandet kring vad ni ville upplysa mig som n"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Jag har dålig koll på auktionen och kan inte svara på hur mycket det påverkar värdet, men att träningsfaciliteterna påverkar värdet vet jag. Ett lovande föl med sexstjärning tränare och anläggning är ju mer intressant än ett föl med dålig tränare och utan anläggning.
Många i det här spelet har ett nästan ohälsosamt intresse för träningssiffror... 
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-04-15 20:07:34  Jag har dålig koll på auktionen och kan inte svara på hur mycket det påverkar värdet, men att träningsfaciliteterna påverkar värdet vet jag. Ett lovande föl med sexstjärning tränare och anläggning är ju mer intressant än ett föl med dålig tränare och utan anläggning.
Många i det här spelet har ett nästan ohälsosamt intresse för träningssiffror... 
Answer to: "Jag har dålig koll på auktionen och kan inte svara på hur mycket det på"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Det behöver inte vara prisdämpande. Det är relativt enkelt att räkna ut hästens maxträning - både med och utan anläggning.
Däremot sabbar man ju för hästen indirekt ju längre man låter den tävla utan anläggning. Med en större utveckling under de första 3-4-5 dagarna kan påverka priset såklart.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|