Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Det fallande Spelavdraget !
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
dujorha Posted: 2019-10-20 11:19:52 Edited(1): 2019-10-20 11:20:53

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Skulle vilja förändra Spelavdraget.....till en skala mellan 35 ner till 20 %...dvs. när utdelningen är låg som 5000 på 7:rätt så skulle Spelavdraget vara 20 % o sedan om de blir hög utdelning tex...över 200 000 tusen så skulle Spelavdraget vara 35 %....detta skulle säkert göra många många Spelare mer Glada....än de är i dag med 35 % va som än händer...De du Skrapis här får du ett rejält förslag som skulle vitalisera Ankdammen o Streckspelet...! Enkelt o ordna också...med dagens datorkapacitet...! Ankdammen står o faller med Spelarna dessa tappra...som pyntar så gott som "rubbet"....så släpp Grötfatet nu Skrapis o gör något för dom som verkligen betyder något !!
Reply
ddmannen Posted: 2019-11-17 12:51:05 Answer to: "Skulle vilja förändra Spelavdraget.....till en skala mellan 35 ner till 2"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Kan inte tänka mig att det förslaget tilltalar skrapis. Möjligtvis tvärsom att sänka spelavdraget när det blir hög utdelning eller "sänker" spelavdraget och lägger det i jackpotpengarna.
Man vill att folk ska drömma om miljoner , inte tänka på hur stor andel som går tillbaks till spelkollektivet.

Sen är det ganska orättvist att bara 26% av omsättning betalas ut samma omgång om det bara blir utdelning på 7 rätt eller 39% om det inte blir utdelning på 5 rätt.

Jag minns att på 80-talet så fanns ingen jackpot och maxvinsten på 3 mille . Men kan inte tänka mig att det är något atg vill ha , även om jag tyckte det var oerhört bra om det det skulle vara utdelning 6,5 och 4 rätt om ingen hade 7:an , eller att 5 rättspotten skulle delas upp i 6 och 7 rättspotten vid låg utdelning. Dock vill jag inte vinsttak.
Men detta kommer inte ske.
Reply
dujorha Posted: 2019-11-17 17:49:04 Edited(1): 2019-11-17 18:13:14 Answer to: "Kan inte tänka mig att det förslaget tilltalar skrapis. Möjligtvis tvär"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Förstår va du menar men de andra Spelbolagen är nu på offensiven med att prata om sina spelavdrag....o ja hoppas ST/ATG svarar på detta....att lägga focus på att prata upp Topp Dumt lurar nog ingen....även Bost har fått en flopp stämpel...Så ja hoppas på avdragsminskningar o att material utrustningen på Kamelerna kan komma oss Spelare till livs...! Föga förvånad är ja över Skrapis oblyga brandskattande av Travet o satsningen på de "stora" Nordiska Spelbolaget.....han ger inte Oss Travspelare något mer värde utan tar hela handen !
Reply
ddmannen Posted: 2019-11-17 18:13:58 Answer to: "Förstår va du menar men de andra Spelbolagen är nu på offensiven med at"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Det som kan motivera sänkt spelavdrag är om skrapis känner sig tvingad av konkurrensskäl och att det kan bidrar till högre omsättning , dels genom att det blir högre toppvinster ökar omsättningen och att om mer går tillbaka till spelarna så kommer det "återinvesteras" mer .
Reply
dujorha Posted: 2019-11-17 19:50:06 Edited(3): 2019-11-17 19:55:14 Answer to: "Det som kan motivera sänkt spelavdrag är om skrapis känner sig tvingad a"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Yes....men jag är också framförallt ute efter att Mupparna inte får hålla på o sinka om utrustningen på hästarna.....är ju i stort sett de enda Spelgojor pratar eller skriver om.....i Blaskorna eller Liven.....detta borde va enkelt med en App som till o med Tarzan föreslagit....men som ja vet att andra Muppar "avskyr" att behöva redovisa....ST/ATG borde tänka mer på vad Spelarna vill ha....!! Intresset från andra Spelbolag o få en chans på o spela in mot Polerna....är Mega stort....o Skrapis lilla Monopol marknad retar gallfebern på dom....inte undra på...!
Reply
[ 1 ]