Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Travblogg

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-03-20 11:22:55

Became a member: 
Forum posts:
Finns en blogg på nätet om någon vill se

travdetektiven.blogg.se
Reply
Cherry Posted: 2008-03-20 11:34:07

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Det står ju ingenting där förutom en ranking. I mina ögon är någon annans ranking ganska ointressant om man inte ges analysen som ligger till grund för rankingen. Det är ju trots allt analysen som säger något om kunnandet. Dessutom ger en analys möjlighet att utifrån den göra egna slutsatser till en egen ranking. "Bara" en ranking hjälper egentligen ingenting.
Reply
Posted: 2008-03-20 12:52:25 Answer to: "Det står ju ingenting där förutom en ranking. I mina ögon är någon an"

Became a member: 
Forum posts:
I synnerhet med det teckensnittet, oläsligt!
Reply
Posted: 2008-03-20 14:06:38 Answer to: "Det står ju ingenting där förutom en ranking. I mina ögon är någon an"

Became a member: 
Forum posts:
Jag förstår vad du menar Grenka. I dagsläget är det de enda jag kan göra. Att skriva analyser vet du säkert som jag att det tar oehört mycket tid. Tanken är att det ska komma analyser som komplement till ranke. Det ligger 1:a på att göra listan.

Sedan är det upp till var och en att göra en bedömning vad man tycker. Så är det ju med allt!
Reply
Cherry Posted: 2008-03-20 14:12:41

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Menar inte att du behöver en jätte uttömmande analys, snarare en motivering till din ranking så att man som läsare kan göra en egen bedömning av det. Annars blir intresset ungefär lika stort som när någon skriver: -jag har feeling för nr 10.
Jaha..? Vad säger det? Säger man istället att: -jag har feeling för nr 10 för sist satt han fastlåst med rubbet, så kan man förstå och ta till sig rankingen bättre.

Bara ett litet tips för att ge bättre tyngd till rankingen och sidan.
Reply
Posted: 2008-03-20 14:18:04

Became a member: 
Forum posts:
Jag ska ta åt mig Grenka och försöka hitta på en bra lösning på det hela.

Tack för responsen
Reply
[ 1 ]