Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Björn Goop!
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2008-03-04 18:03:41 Answer to: "Absolut inte men han har ju bara hängt med i alla andra lopp han gått sis"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Spela du en hundring vinnare på GulleGOOP i alla lopp i år så får vi se hur spelvärd han är.....

Har för övrigt aldrig påstått att han är en dålig kusk men som du skriver blir ju hyllningarna faktiskt bara patetiska.
Reply
Nijo Posted: 2008-03-04 18:06:33

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
går ju inte att begära han ska vinna mot guldhästar och commander crowe, även varit på v75 osv osv.........Väsentlig skillnad att gå ut mot ett gäng lik på V4 och vinna.

känns ganska patetiskt att goop hyllas för varje gång han vinner med en åsna eller en kanon.
Reply
Posted: 2008-03-04 18:06:48

Became a member: 
Forum posts:
precis.

Han får köra alla bästa hästarna + han kör flest lopp inte konstigt att han vinner? han är visserligen smart när han kör med men om takter skulle få köra lika bra hästar som goop och lika många lopp då är dom minst lika bra det kan jag lova.
Reply
tommie Posted: 2008-03-04 18:10:35 Answer to: "Spela du en hundring vinnare på GulleGOOP i alla lopp i år så får vi se"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Har jag sagt att jag tycker att det är bra spelvärde i att spela Björn i alla lopp? Är du bara dum eller kan du inte läsa?
Reply
tommie Posted: 2008-03-04 18:12:06 Answer to: "går ju inte att begära han ska vinna mot guldhästar och commander crowe,"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Kanske är lite mer patetiskt att du hakar upp dej på att han kör galopp i ett lopp när han vinner tre... Eller vad tycker du?
Reply
tommie Posted: 2008-03-04 18:18:36 Answer to: "Haha, jasså peka ut en gång jag gjort så ;)."
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Det har hänt fler gånger.. Tror faktiskt Nijo kan intyga att det är sant...
Reply
Soberano Posted: 2008-03-04 18:19:56 Answer to: "Har jag sagt att jag tycker att det är bra spelvärde i att spela Björn i"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Hoppsan, förlåt mig.

Björn Goop är bäst ingen protest! Alla andra kuskar suger, till inget dom duger.

Så, då är vi överens.
Reply
tommie Posted: 2008-03-04 18:23:01 Answer to: "Hoppsan, förlåt mig. Björn Goop är bäst ingen protest! Alla"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Att han är bäst är vi överens om. Men inte att alla andra suger... Takter, Uffe Ohlsson, Uhrberg och många andra är mycket bra!! Men Björn är i en klass för sig...
Reply
Posted: 2008-03-04 20:02:12

Became a member: 
Forum posts:
Inget snack Björn är duktig.Men man skall vid ett beaktande taga hänsyn till att Takter inte kör så bra hästar som Björn och jag skulle nog vilja säga att den bästa kusken trots allt är ELEGANTEN Johny Takter
Reply
tommie Posted: 2008-03-04 20:12:29 Answer to: "Inget snack Björn är duktig.Men man skall vid ett beaktande taga hänsyn "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Han kör inte lika bra hästar för att han inte är en lika bra kusk... Björn är bäst därför får han köra dom bästa hästarna.. Takter kör åt ludde och kari.. Och kari har sveriges vinstrikaste stall. Så nog fan kör Takter bra hästar. Man kan inte ha det bättre än att man är förstekusk i sveriges vinstrikaste stall.
Reply
Posted: 2008-03-04 20:43:50 Answer to: "Han kör inte lika bra hästar för att han inte är en lika bra kusk... Bj"

Became a member: 
Forum posts:
går inte säga att han är bättre.
Reply
Posted: 2008-03-04 21:11:12
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Vad jag vet är inte Takter förste kusk åt Kari.Björn kör,Urhberg kör,Lennartsson kör.
Åt Ludde kör Takter en del det är riktigt men förste kusk i det stallet är nog Ludde själv. Men å andra sidan leder den här disskusionen ingenstans då alla har sin favoritkusk.Årets kusk blev ju Takter 2007 året innan Björn men då körde inte Takter så mycket.
Reply
Nijo Posted: 2008-03-04 21:27:46

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Tommie, du glömde bort 1 sak och det är att Björn har ett stort stall i sin rygg där han kan välja bort hästar hela tiden för att köra andra och bättre i loppen. Han kan välja på en 3,4 hästar i flera lopp.

Takter kan inte välja bort hästar från Kari hela tiden pga då får han kicken direkt, därav får han köra mycket skit som är totalt chanslöst att vinna.

Att sedan Kari vinner flest lopp är ju inte ens relevant i diskussionen då han skickar hästar till 2-3 banor samma dagar, kan starta 20 hästar om dagen. Takter väljer att inte köra i närheten av lika många lopp som Goop gör, därav är det JÄVLIGT svårt att vinna lika mycket.

Kari vinner mest, men han förlorar också mest av alla.........

Men som sagt, förutsättningarna för Goop och Takter är väldigt olika då Goop sällan kör en chanslös häst och Takter ofta får göra det hos Kari..........Inte lär väl farsan kicka lill-goopen?

Reply
Posted: 2008-03-04 23:08:15 Answer to: "han fick loppet i halsen, och det var inte mÃ¥nga hästar att runda men bjÃ"

Became a member: 
Forum posts:
Själv så spikade jag Horsys Quattro på ld så den satt klockrent. spika även tosca casei på v4.
enkla pengar för en flerbong =)
Reply
Posted: 2008-03-13 13:36:13

Became a member: 
Forum posts:
ära den som äras bör!björn goop och takter är ju tveklöst två riktigt bra kuskar men min favoritkusk är peter ingves.alldrig några sura miner där inte vad jag har märkt.peter vinner fövisso inte lika mycket som storkuskarna men han brukar ofta förvalta sina chanser väl.dessutom så brukar peter inte ägna sig åt en massa struntprat i intervjuerna.som person borde han vara ett föredöme för kuskar och andra.tack!
Reply
1   [ 2 ]