1
[ 2
]
|
Soberano
|
Posted: 2014-05-03 00:12:55
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag får runt 1.10.5 sista 800 på Porthos amok efter 3 månaders uppehåll. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen och är han bättre nu, vem ska stå emot?
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2014-05-03 02:50:20  Jag får runt 1.10.5 sista 800 på Porthos amok efter 3 månaders uppehåll. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen och är han bättre nu, vem ska stå emot?
Answer to: "Jag får runt 1.10.5 sista 800 på Porthos amok efter 3 mån"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Jag hoppas verkligen du har fel!  Dock så börjar mitt självförtroende i det här loppet att vackla. Från mina säkra fem börjar jag tro att hästarna längst bak snabbt är ifatt Mellby Viking och sedan har får man bra draghjälp och alla där bakom har chansen. Eller så glider någon undan från startvolten. Ah, loppet blir bara jobbigare och jobbigare.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 03:32:50  Jag hoppas verkligen du har fel!  Dock så börjar mitt självförtroende i det här loppet att vackla. Från mina säkra fem börjar jag tro att hästarna längst bak snabbt är ifatt Mellby Viking och sedan har får man bra draghjälp och alla där bakom har chansen. Eller så glider någon undan från startvolten. Ah, loppet blir bara jobbigare och jobbigare.
Answer to: "Jag hoppas verkligen du har fel! :) Dock så börjar mitt sjä"
|
Forum posts: 5430
|
Jag kanske är ute och cyklar men jag funderar på att inte ta med On Track Piraten. Detta gör jag enbart pga av att det är Hans R Strömberg som kör. Tror att Erik och Jorma och de andra toppkuskarna fintar upp honom på läktaren när det är 3000 meter och flera volter. Vad tror du om det?
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2014-05-03 04:15:49  Jag kanske är ute och cyklar men jag funderar på att inte ta med On Track Piraten. Detta gör jag enbart pga av att det är Hans R Strömberg som kör. Tror att Erik och Jorma och de andra toppkuskarna fintar upp honom på läktaren när det är 3000 meter och flera volter. Vad tror du om det?
Answer to: "Jag kanske är ute och cyklar men jag funderar på att inte ta med"
|
|
Jag är kluven. Jag gillar hästen och tror han kan vara långt framme med klaff. Problemet är som du säger Hans R. Hans R är ingen som styr en häst till seger över tre varv. Lutar nog att jag inte får med honom heller. 5,6,8,11,14 är jag inne på nu. Ändrar mig dock hela tiden.
Men vad tror du om hästarna på startvolten?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-03 04:26:15
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Jisses, nu kan jag inte hålla mig längre.
Det är Piraten som ska springa tre kilometer i eftermiddag, inte Strömberg. Visst, han är knappast känd som någon toppkusk, men han om någon känner väl hästen och bör åstadkomma åtminstone en adekvat styrning. Det räcker.
Erik och Jorma är lysande kuskar, därför får de köra många fina hästar som vinner lopp, ergo framstår de som superba i sulkyn. Vilket de såklart är, men knappast ljusår bättre.
Statistiken visar att hästarna på bakre volten är gynnade, och när Piraten klättrar i rygg på en vinglande Mellby Viking efter några steg vill det till att Jorma plockar fram björkriset.
Men allt det här vet ni såklart redan om. Tyckte bara det förtjänade att påpekas när ni börjar yra om att plocka bort OTP från systemet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 08:11:13 Edited(1): 2014-05-03 08:14:39  Jisses, nu kan jag inte hålla mig längre.
Det är Piraten som ska springa tre kilometer i eftermiddag, inte Strömberg. Visst, han är knappast känd som någon toppkusk, men han om någon känner väl hästen och bör åstadkomma åtminstone en adekvat styrning. Det räcker.
Erik och Jorma är lysande kuskar, därför får de köra många fina hästar som vinner lopp, ergo framstår de som superba i sulkyn. Vilket de såklart är, men knappast ljusår bättre.
Statistiken visar att hästarna på bakre volten är gynnade, och när Piraten klättrar i rygg på en vinglande Mellby Viking efter några steg vill det till att Jorma plockar fram björkriset.
Men allt det här vet ni såklart redan om. Tyckte bara det förtjänade att påpekas när ni börjar yra om att plocka bort OTP från systemet.
Answer to: "Jisses, nu kan jag inte hålla mig längre.
Det är Pirate"
|
|
Yrar? Tror att du underskattar kuskens betydelse en hel del, speciellt över tre varv och flera volter. Erik och Jorma är absolut ljusår bättre. Om Jorma får OTP i rygg direkt efter start så är han alldeles för rutinerad för att sitta kvar utan han kör fram istället och lägger många meter till OTP.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 08:18:33  Jag är kluven. Jag gillar hästen och tror han kan vara långt framme med klaff. Problemet är som du säger Hans R. Hans R är ingen som styr en häst till seger över tre varv. Lutar nog att jag inte får med honom heller. 5,6,8,11,14 är jag inne på nu. Ändrar mig dock hela tiden.
Men vad tror du om hästarna på startvolten?
Answer to: "Jag är kluven. Jag gillar hästen och tror han kan vara lång"
|
|
Jag tror personligen att dom får väldigt svårt att hålla undan. Dock tog Johan Sjöstrand som ju vunnit en del alla hästarna i sista. Han varnade riktigt ordentligt för nummer 5...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-05-03 08:19:31  Jag kanske är ute och cyklar men jag funderar på att inte ta med On Track Piraten. Detta gör jag enbart pga av att det är Hans R Strömberg som kör. Tror att Erik och Jorma och de andra toppkuskarna fintar upp honom på läktaren när det är 3000 meter och flera volter. Vad tror du om det?
Answer to: "Jag kanske är ute och cyklar men jag funderar på att inte ta med"
|
Forum posts: 7100
|
Jag har plockat bort Piraten för när distansen är 3000 meter så brukar toppkuskarna vara dom som bedömt tempot bäst och hittat rätt vägar. Detta till trots så tar jag med Photogenic som jag imponeras av och känns bäst på start, han kan ju bara haka på bakom och hoppas på nån lucka till slut.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 08:55:50  Jag har plockat bort Piraten för när distansen är 3000 meter så brukar toppkuskarna vara dom som bedömt tempot bäst och hittat rätt vägar. Detta till trots så tar jag med Photogenic som jag imponeras av och känns bäst på start, han kan ju bara haka på bakom och hoppas på nån lucka till slut.
Answer to: "Jag har plockat bort Piraten för när distansen är 3000 meter"
|
|
Precis så resonerar jag med. Och det kommer finnas många tillfällen för Hans R att göra misstag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 09:53:29
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tar inte med någon på sista volten...måste chansa lite..det är bra hästar där men....Mellby är självklar men ja kan heller inte släppa On Hold med Erik..tycker han är topp 3 på långlopp o kommer han bara underfund med On Hold så...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 09:55:43 Edited(1): 2014-05-03 09:55:55  Tar inte med någon på sista volten...måste chansa lite..det är bra hästar där men....Mellby är självklar men ja kan heller inte släppa On Hold med Erik..tycker han är topp 3 på långlopp o kommer han bara underfund med On Hold så...! 
Answer to: "Tar inte med någon på sista volten...måste chansa lite..d"
|
|
Erik är given etta på långlopp 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 10:02:57 Edited(1): 2014-05-03 10:03:26  Erik är given etta på långlopp 
Answer to: "Erik är given etta på långlopp :)"
|
|
Ja så är de nog..!  Lycka till idag Tommie ! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 10:15:44  Ja så är de nog..! 
Answer to: "Ja så är de nog..!;)"
|
|
Desamma! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-03 12:59:29
|
|
Jaja, strecka på ni. Själv njuter jag av hur insatsprocenten sjunker allt mer för Piraten...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 16:55:23
|
|
Hans R somnade visst till litegrann
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-05-03 17:03:27  Hans R somnade visst till litegrann
Answer to: "Hans R somnade visst till litegrann"
|
|
Jag ger mig villigt. Det där var en dålig styrning med facit i hand. Förstår inte varför han inte hängde på Jorma när han gick med Mellby Viking, då han hade blivit perfekt framdragen.
Värt att notera är att tränaren satt upp sig själv som sjättekusk. En hyrkusk hade knappast suttit och såsat längst bak.
Men nog om det. Grattis till Mellby Viking som gjorde det strålande. Grattis även till er som lyckades på liret, själv var jag snett på det i varje lopp i princip.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2014-05-03 17:09:22
|
|
Återigen dumstruten på.. Man får veta att Peter U ska svara med Mermaid och att Canaka ska gå med bakskor. Jag har en favorit som alternativ spik i Mellby Viking. Läge att göra om? Nej då. Man kör på med Canaka som spik och fyra stycken streck i sista. Alltid lätt med facit i handen men det blev en logisk omgång och utdelningen var riktigt bra med tanke på hur "lätt" det egentligen var.
Nåväl. Tårarna är torkade.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 17:11:23  Jag ger mig villigt. Det där var en dålig styrning med facit i hand. Förstår inte varför han inte hängde på Jorma när han gick med Mellby Viking, då han hade blivit perfekt framdragen.
Värt att notera är att tränaren satt upp sig själv som sjättekusk. En hyrkusk hade knappast suttit och såsat längst bak.
Men nog om det. Grattis till Mellby Viking som gjorde det strålande. Grattis även till er som lyckades på liret, själv var jag snett på det i varje lopp i princip.
Answer to: "Jag ger mig villigt. Det där var en dålig styrning med facit i h"
|
|
Och jag fick vika mig brutalt i tråden till första avdelningen... haha
Som du skrev skulle han följt med i Jormas rygg. Mellby Var sjukt bra.
Bara att ta nya tag 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 19:22:19
|
|
Lite efter snack..eller efterklok som man skull va..spiken i sista satt o Bergharns oddsare..men andra o fjärde får man skämmas för...här i sista var analysen helt rätt...ingen av 80-hästarna hade med detta o göra...Bar Plombier var bra o såg också fin ut...Mellby fint lopp där i 3:dje spår..bara o bryta ihop o komma igen. !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-04 13:47:01
|
|
Några härifrån startar väl i Harpers...Bar Plombier...kommer väl stå start där...On Hold som kördes invändigt o brände inte allt krut..även Örjan kom ut i rätt lucka o spurtade bra...lär väl också gå framåt o starta i Harpers...resten från detta lopp tillhör nog "utfyllnad" i de loppet..Mellby är självklar efter den här uppvisningen...! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|