Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> bakåtsträvande
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
glaswalker11 Posted: 2014-03-13 23:47:56
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Jag undrar vad det igentligen är tänkt man ska skriva om här för så fort man skriver om något som man saknar eller skulle vilja fanns med här som skulle få spelet lite mer verkligt så bemöts man med att man får ta spelet som det är och inte jämföra med riktigt trav. Jag förstår självklart att spelet inte går att få som att sköta ett riktigt stall, det har jag aldeles för många år i ett proffs stall för att tro men man måste väll ändå försöka förbättra för annars är ju detta forum totalt meningslöst enligt min mening.
Eriksson gör aldeles säkert sitt bästa men jag vill ändå tro att han en gång startade spelet med tanke på att göra det så bra det bara går och detta forum för att verkligen få ideer och andras tankar på vad de skulle vilja ha med...och om det inte är så utan att spelet ska vara som det är utan att utvecklas så kan jag bara säga att det nog är mer dödsdömt än Ice climber tyvär.
O nej för de som tänker försöka tolka mig som att jag tycker spelet är dåligt, det tycker jag inte för då hade jag bara slutat spela men jag tänker bara för det inte bli en bakåtsträvare som låter bli att säga vad jag tycker skulle göra spelet roligare hur omöjligt det än är att åtgärda.

Så nu är jag klar.
Och jag räknar inte med att någon ska läsa denna skiten men som någon sa "ibland måste man få gnälla av sig och få ur sig skiten" ;-)
Reply
hogan Posted: 2014-03-14 03:06:51

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Detta är ett forum, och ett sådant är alla välkommna att vädra sina åsikter på, det är en demokratisk rättighet som är lika självklar som allemansrätten tycker jag, bara man håller sig inom ramarna när det gäller vårdat språk, attityd, och att tråden ligger på rätt forum, som denna heter "Tips och ideer", ja då ska det handla om sådant här o inte t.ex börs annonser mm.

Sen finns "Utvecklarbloggen" o jag tror det finns en "Allmänt" också, så lägger man bara in sin har man full rätt att yttra sina åsikter som sagt....Det ända som kan få tråden att ta en olycklig vändning, det är språket, attityden och även såna som misstolkar åsiktens syfte o motivering, kan få hela tråden att spåra ur...ingen är perfekt o alla kan göra misstag, men vill man rätta till ett misstag, måste man kommunicera med varann, vara man nog att stå för sin del, annars har vi inte en chans i helv... att lösa någonting, utan tråden har redan blivit dömd att misslyckas.

Sen kan äldre medlemmar ibland va lite ironiska mot de som är relativt nya, speciellt när de kommer med en åsikt som det pratats om 100 ggr och är ngt som Eriksson aldrig kommer ändra på, eller om det inte går...men lite är det ju så att bli kastad till vargarna när man ger sig in bland tuff grabbig branch som trav o spel är, visst har fler tjejer synt till mer i media....men kolla gärna tillbaks på de gamla trådarna, ibland hittar man ämnet som en ny tror är helt ny me visar säg varit på tapeten tidigare minst 10 ggr typ...finns även de som det har undrats om över 100ggr som den nye stackarn inte hade en susning om....mitt råd är att vara trevliga mot varann o försök lösa saker som vuxna....inte köra smartass stilen o tro att man är störst, bäst o vackrast.

Peace horsetrack lovers
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-14 09:30:25
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Jo men ändå måste ju de gamla rävarna här inse vad det är de nya vill uppnå med sina förslag, dåliga eller inte. Precis som med allt annat lämnar man ju ideer o förslag av kärlek till det man håller på med, annars hade man ju bara skitit i det och nykomlingar kan ofta vara minst lika viktiga som gamla rävar då det ofta är de som för saker framåt. Gamla rävar är nog så viktiga men kan ibland bli en smula nöjda och tro sig veta en smula mer än de faktiskt vet, för såvitt du inte är Eriksson eller hans bror kan du omöjligt veta om han har planer på att ta hjälp av någon för att utveckla spelet vidare.

Jag tycker nog inte att jag spelat smart ass...eller jo jag vet att jag gjort det en gång men det var länge sen nu.
Att jag uttrycker åsikt och tanke kan inte vara att vara smartass hur mycket färskare jag än är här än andra.
Jodå jag har varit inne på äldre trådar och läst här och det jag ofta ser är färskare medlemmar här som entusiastiskt kommer med ideer (en del mer realistiska än andra det erkänner jag) som ofta blir bortslagna av gamla rävar här, vilket får mig att fundera på om ni känner Eriksson så bra att ni verkligen kan säga att det aldrig kommer hända och har rätt i det?
Har spelet verkligen så taskiga utsikter för att utvecklas? Kommer spelet förmodlingen se mer eller mindre exakt lika dant ut om 5 år?

Och slutligen så om du känner att jag försökt spela smartass på något vis ber jag om ursäkt för det har inte varit min mening. Har redan som sagt varit inblandad i en ord match som spårade ur för att man misstolkade vad som skrevs och vill absolut inte det igen, tvärtom försöker jag motarbeta de som bara skriver för att reta någon annan, ja du borde själv ha sett det i tidigare trådar.

Det kan ju vara såhär också att vi lite nyare här vill bidra lika mycket som ni gamla rävar gjorde en gång i tiden, för även ni var nya här en gång och som du skrev så kom ju ni med samma ideer då...alltså bara en slags välvilja till siten. En vilja till förbättringar kan aldrig vara fel, bara missriktad enligt min mening.
Reply
Jimson Posted: 2014-03-14 20:49:38

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Jag kan verkligen inte låta bli att svara på den här tråden av två orsaker.
Först det relevanta! Tyvärr är det ju så att Eriksson håller sig undan väldigt bra. Jag mejlade honom en gång fick ett intressant svar som dessvärre visade sig vara felaktigt. Hört av mig tre gånger efteråt utan att få något svar. Jag befarar att det är fler än mig som har svårt att nå honom eller så undviker han helst frågor om framtiden.

Jo jag är en gammal spelare i comeback med mer engagemang än någonsin och jag vill tro det bästa om det här spelet. Jag vill tro på en utveckling och en förklaring där man får reda på hur det egentligen fungerar, inte så att det förstör spänningen men så man slipper samma funderingar och samma diskussioner. Kanske kan vi rent ut sagt få ett forum där det verkligen kommer nya idéer och där man märker att det vi snackar om implementeras i spelet.

Tyvärr ser det mörkt ut. Eriksson har nyckeln men han lyser med sin frånvaro.
Jag håller med dig i en hel del glaswalker11.

Sedan till det som tydligen får mig till en dålig människa, eller var det att jag hade varit ensam länge och behöver någon att prata med? Och det var tydligen ingen psykolog här som kunde hjälpa mig. Vänta jag skrev ju så långt så ingen orkar läsa heller. Jag vill bara hugga och vad var det mer?

Väldigt intressant att en person här inne säger att det är ett forum där alla får vädra sin åsikt för när jag gjorde det så började nämligen samma person att skriva en del intressanta saker om mig och menade att man lika gärna kunde låsa tråden. Det rimmar ganska illa. Dessutom att han vågar nämna vårdat språk och attityd. Och det där med att kommunicera var bra formulerat för en som vägrar det samtidigt som man tar till ignorera(?) när någon har en annan åsikt. Lösa saker som vuxna var det va? Nej det här gör mig inte bättre men jag har försökt att räcka ut en hand flera gånger nu för att reda ut det missförstånd som tydligen skedde. Men när någon skriver som det står här inne samtidigt som man visar upp motsatsen måste jag bara få säga ifrån. Var det inte någon som sa att "ibland måste man få gnälla av sig och få ur sig skiten"?

Avslutar det här enorma inlägget som ger er en härlig läsning under helgen med att påpeka att jag kanske inte är störst, bäst och vackrast men åtminstone bäst och en av de vackrare.
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-14 21:35:44
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Ja jag hoppas verkligen på en framtid för spelet Jimson för jag älskar det här j***a skit spelet som jag bara inte kan släppa (skitspel är med ironi i rösten innan någon missuppfattar) och jag hoppas verkligen att man genom de nyas engagemang och ideer och rävarnas erfarenhet och kontakter kan få spelet framåt tillslut...för utan uppdateringar dör alla spel till slut, det är mina erfarenheter iaf.

Långa svar stör mig inte det minsta så skriv på bara.
Reply
Cherry Posted: 2014-03-14 23:14:06

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Jag tror inte vi kommer få till några större förändringar på zonen såvida inte nån med programmeringskunskaper anmäler sig frivilligt till Eriksson för att hjälpa till. Och jag tror den dörren står ganska öppen om man skruvar lite på Eriksson och framhärdar sin iver och entusiasm. Eriksson själv har nog ett ganska svalt intresse för zonen, mer än att han vill att spelet åtminstone ska funka som det är tänkt. Plus nån lite mindre uppdatering nån gång då och då.

Men om man inte brinner för nånting, då kan man inte göra så mycket heller. Har fått känslan av att Eriksson har många andra bollar i luften och just zonen kommer aldrig vara hans största intresse, vilket är synd för oss användare som gillar spelet, men ändå ett faktum man till slut tvingas acceptera. Det är iaf känslan jag fått efter att ha PM-växlat litegrann med honom.

Hade jag kunnat programmera hade jag för längesen försökt få in en fot och förbättra spelet. Men det där med programmering är svårt och jag har nog inte skallen för det. Om nån annan kan programmera i PhP (som jag tror TZ är skrivet i) i den här lilla skaran med folk, eller känner nån som kan så kanske det kan finnas en öppning. Tills dess tror jag vi får nöja oss med mindre uppdateringar då och då.
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-15 10:01:16
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Jo men då finns det ju iaf en chans om någon med programmerings kunskaper dyker upp.
Om alla bara sitter tysta och nöjda så är en sak säker o det är att inget kommer att hända
Man kanske skulle öppna en tråd här "programmerare till TZ sökes" ;-)
Reply
hogan Posted: 2014-03-15 14:17:31 Answer to: "Jo men då finns det ju iaf en chans om någon med programmerings"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Det var inte menat åt dig eller ngn speciell det med smartass....bara rent allmänt, vill tillägga det.

Sen håller jag med dig helt o hållet att nykomlingar kan komma med bra ideer o ska få yttra sig lika väl som gamla rävar....där är vi helt överens, jag tycker man ska sträva framåt o inte bakåt, så ngt nytt är alltid välkommet......som nyligen var det en kille som började samla info från storloppen o lade ut dom på en bifogad fil-sajt som han själv byggt....det var kanon, kommer inte ihåg vad han heter men ni har säkert tittat in på hans sida, det var ett grymt bra jobb....han hade jag inte hört talas om innan, och han gjorde detta helt frivilligt....så tummen upp för nymodigheter

Kanske den killen kan programmering, verkar ha grymt bra kunskaper om hemsidor iaf
Reply
Posted: 2014-03-15 17:34:38 Answer to: "Det var inte menat åt dig eller ngn speciell det med smartass....bara"

Became a member: 
Forum posts:
Var såg du den killen Hogan Man kan ju fråga han
Reply
glaswalker11 Posted: 2014-03-15 22:13:19
552
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Det låter ju toppen, hade jag kunnat programmering hade jag själv gärna hjälpt till men det var ett *pip* tag sen jag hölls med sånt.
Och genast visar sig rävarna vara värda sin vikt i guld! Ni har ju varit här länge och har lite koll på att det finns folk här som har en viss talang inom området
Det finns ju folk som älskar sånt här och som skulle kasta sig över utmaningen...det svåra är att hitta dem men allt går med lite våld och vilja.
Reply
hogan Posted: 2014-03-17 15:06:41 Answer to: "Var såg du den killen Hogan :) Man kan ju fråga han :)"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Här är hans länk till hemsidan


TZNN hette han, den verkar nedlagd redan tror jag, det var synd faktiskt



Var såg du den killen Hogan Man kan ju fråga han
Reply
[ 1 ]