Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> bra
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
torlim Posted: 2014-01-22 18:38:38
821
förloppet
Bollnäs

Became a member: 2010-05-17
Forum posts: 3
Jag har hållit på sen 2010 och gjort kk varje år. Efter några månader började jag köpa hästar m stam o började avla eget. Allt var m medelpoäng mellan 1-2 eller galopprisk 7 o uppåt. Nu har det blivit bättre och det är en bra förbättring. Däremot har jag 100 pensionerade hästar som är ett elände att kolla stam på, jag skulle gärna kunna slakta/lämna över till stuteri eller vad som helst (gammel stona självdör inte heller)
Reply
8freak Posted: 2014-01-26 19:59:02
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Kan bara hålla med. När man hållit på ett tag och pensionerat många hästar så blir det jobbigt att hålla reda på vilka som var bra avelsston eller inte, eftersom man inte kan "markera" dessa på något sätt. Samtidigt så har man ju några 100 hästar som aldrig fick starta och som bara gick till pension direkt, hade varit bättre om dessa blev "slaktade" och endast namnet + stamtavlan fanns med när man kollar stamtavlor för olika hästar i framtiden...
Reply
ddmannen Posted: 2014-01-27 09:29:26 Answer to: "Kan bara hålla med. När man hållit på ett tag och pe"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
i princip håller jag med er , men tycker problem ligger att det hela tiden går att snabbt avla fram nya avkommer utan begränsning och därmed pensionerar hästar för lätt utan att startar dem.
Finns spelare som pensionerar alla avkommer om de inte visar kanonsiffror utan att starta dem.
Saken blir inte bättre av att det är gratis avla med egen hingst.

Bra är att hästarna måste vara 3 innan man kan pensionerar dem .

Men jag tycker huvudproblemet är att man pensionera för lättvindligt utan att ge hästarna en chans.
Reply
ddmannen Posted: 2014-01-27 14:11:52

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
sen borde inte hästarna vara kvar som pensionerade om gör en omstart.(går i konkurs)
Det ju helt fel att det stallet ska kunna avla med dem.
Reply
Soberano Posted: 2014-01-27 14:21:28 Answer to: "sen borde inte hästarna vara kvar som pensionerade om gör en omst"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det jag tycker är lite tråkigt är att hästar som legat på topplistorna ramlar bort när ett stall stängs ner. Borde inte hästarna kunna finnas kvar som ägare okänd eller nåt? Trist när man kollar vilka hästar som sprungit in mest och legender som Eeegit inte finns med.
Reply
Poffpuff Posted: 2014-01-28 00:14:57 Edited(1): 2014-01-28 00:15:30
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Förstår heller inte hur man kan pensionera sina nykläckta unghästar så lättvindigt. Det kanske är jag som är blödig, men det skulle nästan kännas hemskt att inte ge sina uppfödningar chansen i åtminstone några lopp. Värdena stämmer ju dessutom inte alltid överens med resultaten i löpen, som vi redan vet.

Däremot kan jag förstå att det blir rörigt för er som pensionerar på löpande band, eller har spelat länge, och därmed får ett proppfullt "äldreboende". Det logiska vore ju att hästarna avlider kring en viss ålder, precis som det sker i verkligheten, men ändå finns kvar i stallets historik.
Reply
stallbrucelee Posted: 2014-01-29 17:05:28 Answer to: "Kan bara hålla med. När man hållit på ett tag och pe"

Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294

Kan bara hålla med. När man hållit på ett tag och pensionerat många hästar så blir det jobbigt att hålla reda på vilka som var bra avelsston eller inte, eftersom man inte kan "markera" dessa på något sätt. Samtidigt så har man ju några 100 hästar som aldrig fick starta och som bara gick till pension direkt, hade varit bättre om dessa blev "slaktade" och endast namnet + stamtavlan fanns med när man kollar stamtavlor för olika hästar i framtiden...


Man kan föra anteckningar på hästen till höger om namnet finns det plats för anteckningar o kommentarer, man kan också bokmärka hästarna, också till höger om namnet på hästens startsida, sitter en liten nål eller häftstift som man kan Bokmärka samt skriva om hästen, och på så sätt kan man sen gå tillbaks o kolla hur de är i aveln osv, beroende på vad man skriver o hur intresserad man är.

Lycka till travlovers
Reply
[ 1 ]