Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Kuskvalen till V7
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Jimson Posted: 2013-12-27 18:44:08 Answer to: "Ooooh gush vad du skriver.....har du varit ensam länge o behöver "

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Och där kom det. Vill du sänka dig till en sådan nivå hogan? Hoppas ni andra läser inläggen och märker hur hogan väljer att skippa sakfrågan och i stället attackera mig nu. Visa gärna var jag hoppat på hogan.

Finns det en gräns hur långa inläggen får vara? Hittade inte det i "reglerna".

Ja det är ett ja för dig men säg då vad det är som är sämre med spelet jämfört med 2008? Har frågat dig flera gånger nu. Jag vet att du tycker det är sämre men vad är sämre? Buggar har funnits varje gång jag varit aktiv här. Ser snarare ett bättre spel men fortfarande med buggar och just nu är dessa inte spelförstörande.

Du skrev: "undrar om det bästa ändå inte vore om det gick att nollställa allt igen, och börja från början, och nöja sig med dom mest behövande justeringar, verkar som allt brakar snart annars"
Väldigt konstigt att jag bemöter det med att jag inte håller med? Varför jag inte håller med har jag skrivit flera gånger här ovanför.

Hur jag vill hugga? Jösses. Läs det du själv skriver och jämför med mina inlägg, vem är det som hugger?
Jag har inget emot dig vilket jag redan påpekat. Däremot verkar du ha mycket emot mig.

Skriv vad som är sämre jämfört med exempelvis 2008 än att leka hobbypsykolog och förlöjliga mig bara för att jag skriver längre inlägg än vad du gör. Blir besviken på att du väljer den här vägen när du inte vill att det ska spåra.
Attitydskurs?
Snälla hogan, var har jag attackerat dig? Citera gärna där jag hånar/förlöjligar eller vad det nu är du hakat upp dig på. Det har aldrig varit min mening som sagt. Ber om ursäkt om det gör så du kan hålla dig till frågan.
Tror du jag skulle låta dig stå oemotsagd när du utmålar mig som att jag är värsta "näthataren" för ingenting?

God fortsättning och ett gott nytt år till dig med!
Reply
JontePuma Posted: 2013-12-27 22:10:22 Answer to: "Och där kom det. Vill du sänka dig till en sådan nivå"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 604
Jag tänkte flika in och jag vill påpeka att jag inte tar någons sida. Men jag likt Hogan är jäkligt trött på att nya buggar dyker upp när inget nytt av (vad jag anser vara) värde förbättrats.
Om Hogan inte känner för eller av någon annan anledning svara på vad som är sämre sedan 2008 så kanske jag får vända på frågan och undra vad som blivit en förbättring av spelet? Grafiskt snyggare kanske (men vem bryr sig egentligen)? TZO infördes, men vi har tappat Austria Open pga Erikssons sena uppdateringar av nya etapper. Vi kan döpa våra hästar, mot betalning dock.

För/emot enligt mig : För, TZO är en kul grej. Emot : Buggar, buggar, buggar. Nya SKUMMA buggar som man undrar hur fan kunde det bli sådär, typ barfota, kan inte anmäla. Kuskvalen är troligast nån liten parameter som hamnat snett och borde (utan att kunna nåt om sånt) inte vara allt för knepig att fixa. Den stör mig inte så mkt dock i jämförelse med de buggar som, i min mening, verkligen "förstör" matchning man planerat.

Sen saknar jag också verkligen v75 kungen. Kommer bittert ihåg att den veckan det slutade fungera satte jag 7an på kungen och hade lämnat in samma system hos atg till en vinst av 50 papp. Grrr

Som sagt, ingens sida, bara nyfiken på vad som blivit bättre då jag inte just i detta nu kan komma på nåt vettigt
Reply
Jimson Posted: 2013-12-27 22:38:49 Answer to: "Jag tänkte flika in och jag vill påpeka att jag inte tar nå"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Haha! Ok, visst vi vänder på det och jag lovar dig ett svar som säger mer än ja det är bättre.

Vi har större stall, uppfödarpremier, det tydligaste fuskandet är borta vilket var väldigt vanligt när jag började här, målfoton stämmer mycket oftare än förr (hittills har inte jag drabbats av något sedan jag kom tillbaka men ofta förr), avel med ston när dessa är pensionerade (tror inte det gick 2008), även att inte tränaren är slumpad, träningssiffrorna blev balanserade(?), händelseloggar, utförligare info på transfern, m.m.

Ska jag fortsätta? Kanske inte vettigt/stora saker men en hel del småsaker som gjort det bättre än vad det var. Det enda jag ville från början var att få ett svar på hur en nollställning skulle underlätta för spelet. Jag tycker snarare att det blir en ännu längre väg att gå. Jag tror snarare på ständig förbättring av det vi har än att börja om från början. Sedan kom vi in i jämförelsen av 2008 mot idag där jag bara fick veta att hogan tyckte det var sämre men utan en enda motivering på vad som är sämre. Helt plötsligt var jag en ensam person i behov av psykolog. Vänder på folks inlägg och har attitydsproblem för att jag svarade på ett sista inlägg.

Minns ingen alla buggar samt brister som fanns från början? Buggarna är inget nytt fenomen. Idag finns det buggar och visst är det förargligt när matchning med mera hamnar i kläm, det säger jag inget om. Men på slutet har det här kriget med barfota samt kuskar haft en nivå då det låter som det värsta vi skådat. Jag tycker det är något vi kan få räkna med då det alltid funnits buggar här. Var glad att det inte är någon värre bugg just nu, vad vi vet i alla fall. Ditt "emot" är inget nytt för stunden utan som sagt funnits så länge jag varit med.

Jag kräver inte att någon håller med mig men jag vill fortfarande få skriva det jag tycker. Jag tar gärna debatten och bevisar någon att det jag skriver är helt fel är jag den första att erkänna mina misstag och sen är det inget med det. Lika mycket som någon får kritisera mina idéer. Se annan tråd där jag får riktigt på moppen över en riktig plump till idé om fler kuskval.

Blir som hogan trött på det här tjafset. Så fort man tycker något annat än någon är det sandlådan och pajkastning. Kan det inte bara vara en forumdel där man kan diskutera tips & idéer som den här delen handlar om utan att bli påhoppad. Får man inte ifrågasätta någons idé?

Hela inlägget är inte riktat mot just dig Jonte utan kände bara chansen att få förklara mig varför jag tycker det kan vara viktigt att få ifrågasätta en idé eller bara diskutera fram något. Vi är alla på samma sida och vill ha ett ännu bättre spel.

Långt igen! Ledsen för det. Ligger helt enkelt i min natur.
Reply
JontePuma Posted: 2013-12-27 23:16:49 Answer to: "Haha! Ok, visst vi vänder på det och jag lovar dig ett svar som "

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 604
Anledningen till att buggarna hamnat så i fokus och blåsts upp i många trådar är, iaf i min mening, för att det är den värsta buggperioden sedan jag började (som jag minns). Det är oförklarliga buggar som förstör matchningen m.m. Många av oss loggar in 1000 ggr om dan av ingen anledning egentligen förutom att det är ett beroende, vi skriver upp träningssiffror, vi funderar en månad i förväg på matchning. Då måste grundläggande saker som barfota, kuskval m.m. fungera annars tar det död på glädjen att bry sig.

Loppmotorn är nog den viktigaste uppdateringen vi alla söker men jag kan fullt ut förstå att om man har begränsad tid och kunskap så är det inte lätt att ta tag i den uppdateringen. Och att han då lägger den begränsade tid han har på småjusteringar är ändå bra. Men jag ska villigt erkänna att jag kommer inte ihåg vad för buggar du talar om från den tiden, förutom allt som kretsade kring fuskandet.

ps. på tal om kuskval så kom jag på en av de bästa förbättringarna som nog ingen av oss skulle vilja bli av med, dvs att öka antalet valbara kuskar från 3 till 5. Puh det va inte lätt att matcha på den tiden
Reply
Jimson Posted: 2013-12-27 23:48:50 Answer to: "Anledningen till att buggarna hamnat så i fokus och blåsts upp "

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Som sagt jag förstår det men vi har bara Eriksson att förlita oss på och det är vad det är. Buggarna är ingen ny förekomst. Sök och du skall finna kan jag säga. Sedan att jag använde ordet massor var inte det bästa men under alla år har det kommit fram buggar regelbundet från att jag registrerade mig och började spela. Kan inte tala om åren jag varit frånvarande men ja..

Var spelet bättre förr eller är det bättre nu är en fråga. Utan tal om endast buggar så har det hänt mycket positivt, mest småsaker som sagt men ändå något som tillför. Jag har roligare nu än vad jag hade här förr(på spelet alltså inte i forumet). Visst förstör buggarna och möjligtvis är det extremt mycket nu men inget som jag tycker hotar spelbarheten för vad man ska kunna förvänta sig med förutsättningarna som råder. Sedan är inte det jag skriver/tycker lag utan jag respekterar att alla har sina subjektiva åsikter kring detta precis som mig. Speciellt när ni tar det på ett sådant allvar som du skriver i första stycket. Det vi kan göra är att höra av oss till Eriksson och be om att det ska fixas till. Men så länge han sköter allt själv är det vad det är men jag tror och hoppas att han en dag lyckas fixa till det mesta och att vi bara då och då får någon mindre bugg.
Reply
Posted: 2013-12-28 19:00:55 Answer to: "1732 för att vara exakt just i detta nu ;)"

Became a member: 
Forum posts:
Tyvärr så blir jag tvungen att meddela dig att din förmodade rekord, var inte det
Reply
JontePuma Posted: 2013-12-28 21:02:09 Answer to: "Tyvärr så blir jag tvungen att meddela dig att din förmodad"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 604
Hehe attans då. Jaja, jag får dra igång nån kontroversiell tråd där jag, jimson, hogan och cherry kör hårt på varandra
Reply
Jimson Posted: 2013-12-28 21:30:18 Answer to: "Hehe attans då. Jaja, jag får dra igång nån kontrov"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Glöm inte att ta med silver och hakan67. Då kan vi skapa riktigt svårslagna rekord här på zonen.
Reply
Posted: 2013-12-28 21:47:22

Became a member: 
Forum posts:
Haha, d e bra grabbar!! (Tjejer)
Reply
Andyh99 Posted: 2013-12-28 23:00:56

Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
När börjar nästa avsnitt av Dallas?
Reply
1   [ 2 ]