1
[ 2
]
|
|
Posted: 2013-06-09 17:01:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så surt alltså, spikade picolit och förlorar 300 rak dubbel på italienaren! Zonguldak kanske galopperade bort segern. känns jäkligt surt
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-09 17:03:13
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakade rygg ledaren?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-09 17:04:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
så loppet han gör på gävle, har du sett det? var då tveklöst den rättvärdige vinnaren då nahar vann. och nahar vann elitloppet.
Att picolit skulle va chanslös fanns ju iinte.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-09 17:07:37  Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakade rygg ledaren?
Answer to: "Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakade rygg "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tja kanske...Fransmännen får va nöjda ändå...fick ju in 2:an o 3:an på hästar med hygglig form inte mer...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-09 17:11:16  så loppet han gör på gävle, har du sett det? var då tveklöst den rättvärdige vinnaren då nahar vann. och nahar vann elitloppet.
Att picolit skulle va chanslös fanns ju iinte.
Answer to: "så loppet han gör på gävle, har du sett det? var d&ar"
|
|
Att Åke skulle ha haft med den här i Elitloppet är självklart...Tarzan vart gynnad extra..o var säkert redan inbjuden innan han gjorde sista loppet före Elitloppet..var klart passiv där o körde bara för att spara hästen..nu ska ja inte va allt för ilsken men va hade tex. Marre o göra i Norge...visste dom om skadan tidigare i veckan tex. ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-10 08:06:21
|
|
I lördags gick B-loppet o nu till lördagen kommer A-loppet i Boden med en mille i första pris...Sebbe o Nahar o Caballion med Erik, Sanity åkte på 8:de spår igen...ingen Marre...han är duktig på att matcha Hultis..! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-10 11:11:32  I lördags gick B-loppet o nu till lördagen kommer A-loppet i Boden med en mille i första pris...Sebbe o Nahar o Caballion med Erik, Sanity åkte på 8:de spår igen...ingen Marre...han är duktig på att matcha Hultis..! 
Answer to: "I lördags gick B-loppet o nu till lördagen kommer A-loppet i Bode"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Ja jag fattar inte hur Friction kunde ta en plats i Elitloppet men inte Mr Picolit....men så är det ju en norrman som tar ut dom oxå
Marre är väl inte kurant, annars hade han nog varit med där Dujorha 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-10 11:17:15  Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakade rygg ledaren?
Answer to: "Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakade rygg "
|
|
 Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakade rygg ledaren?
Ja det såg så ut, för han kom ju tillbaks sen som fan, men för sent.
o Commander växlar ju inte så snabbt heller så med den är det bara gasa, men tur för mig som spika Kung Åke.  
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-10 11:23:58  så fel hade jag, fin insats av mr picolit.......bästa insatsen jag sett i hans karriär, tveklöst.....
Answer to: "så fel hade jag, fin insats av mr picolit.......bästa insatsen j"
|
|
Han var ju jättebra i Finland också och Åke har ju sagt hela tiden att detta är en kanon...att han var lite ojämn efter ett tag då han bara vann i början var ju för halsen krångla, dom fick ju operera honom två ggr om jag inte minns fel, han fick ju inte tillräckligt med luft så det var då han floppa lite, men när han är frisk som nu då är det här en stjärna.
 så fel hade jag, fin insats av mr picolit.......bästa insatsen jag sett i hans karriär, tveklöst.....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-10 11:45:57
Answer to: "Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakad"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Han ryckte ju tussarna väldigt sent och det var väl då han tände om. Jag tycker det känns som han hade räknat bort dom längst ut. Han får nog inte köra igen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-10 11:47:05
Answer to: "Hoppsan. Körde inte Örjan bort COmmander? Satt och bevakad"
|
|
Ja...tror de va Bazire som drog fram Åke igår...Örjan släpper ner Bazire i andra spår o som tack för de så drar alltså Bazire fram Åke....fan vilket upplägg alltså...bara o kolla reprisen...! Grattis igen Hogan ! ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-10 11:49:33 Edited(1): 2013-06-10 11:51:21  Han ryckte ju tussarna väldigt sent och det var väl då han tände om. Jag tycker det känns som han hade räknat bort dom längst ut. Han får nog inte köra igen 
Answer to: "Han ryckte ju tussarna väldigt sent och det var väl då han "
|
|
Kolla reprisen...Bazire är den stora "syndaren"...han hade väl en uppgift o de var o bromsa bort Åke..? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-10 16:08:12  Han var ju jättebra i Finland också och Åke har ju sagt hela tiden att detta är en kanon...att han var lite ojämn efter ett tag då han bara vann i början var ju för halsen krångla, dom fick ju operera honom två ggr om jag inte minns fel, han fick ju inte tillräckligt med luft så det var då han floppa lite, men när han är frisk som nu då är det här en stjärna.
 så fel hade jag, fin insats av mr picolit.......bästa insatsen jag sett i hans karriär, tveklöst.....
Answer to: "Han var ju jättebra i Finland också och Åke har ju sagt he"
|
Became a member:
Forum posts:
|
I finland var det fortfarande kort distans........Vad jag påpekade var att han inte har presterat bra över 2140m mot mer än skithästar.......
Åke har sagt att många hästar är kanoner, betyder inte ett skit för mig....Kolla bara rocky winner som senaste exemplet......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-10 17:00:35  I finland var det fortfarande kort distans........Vad jag påpekade var att han inte har presterat bra över 2140m mot mer än skithästar.......
Åke har sagt att många hästar är kanoner, betyder inte ett skit för mig....Kolla bara rocky winner som senaste exemplet......
Answer to: "I finland var det fortfarande kort distans........Vad jag påpekade va"
|
Became a member:
Forum posts:
|
räcker med att kolla raden, det är i princip bara 1:or i raden på 2140. vilket säger att han klarar distansen. och i dem senaste loppen har han fått möta dem bästa och visat att han håller där. man kan lägga ihop det så säger det sig självt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-10 17:00:56  I finland var det fortfarande kort distans........Vad jag påpekade var att han inte har presterat bra över 2140m mot mer än skithästar.......
Answer to: "I finland var det fortfarande kort distans........Vad jag påpekade va"
|
|
Rocky gjorde ett mycket bra lopp sist..halvkanon ? 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-06-10 17:01:04  I finland var det fortfarande kort distans........Vad jag påpekade var att han inte har presterat bra över 2140m mot mer än skithästar.......
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Bra exempel du har, rocky winner som var så fruktansvärt bra i senaste starten...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-10 17:05:38  Bra exempel du har, rocky winner som var så fruktansvärt bra i senaste starten...
Answer to: "Bra exempel du har, rocky winner som var så fruktansvärt bra i s"
|
|
Du vet Folke han har krav han...! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-10 17:46:16  Du vet Folke han har krav han...! 
Answer to: "Du vet Folke han har krav han...!;)"
|
|
haha, håller med..rocky winner är ju bra, sist gjorde han mer än vad man kunde begära, ggn innan satt han fast.
Precis, han har ju radat upp segrar på 2140a...och det är en kanon, han klarar 2640 också är jag säker på, hästen vet vart mållinjer ligger, det är det som skiljer agnarna från betet. 
eller hur dujorha?  
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-10 19:05:23
Answer to: "haha, håller med..rocky winner är ju bra, sist gjorde han mer &a"
|