1
[ 2
]
|
tommie
|
Posted: 2013-06-07 13:53:21  Snåra inte in dig nu Tommie...kan skriva böcker om hur ett lopp går o vem som avancerar hit o dit, men det är inte särskilt relevant...nu tror vi olika o har olika syn på dessa hästar..Halsta hade inte varit 2:a utan galoppen sist som jag ser de..nu har jag sett Balder i några lopp o tycker att hästen är kapabel o slagit Halsta lätt några gånger, här har han ett svårt läge men är säkert framme o kör på Halsta som ganska säkert tar ledningen...sedan får vi se vem som är starkast, svårare än så är det inte ! 
Answer to: "Snåra inte in dig nu Tommie...kan skriva böcker om hur ett lopp "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Allvarligt talat dujorha. Jag försöker komma med tips om hur man kan förbättra forumet som just nu inte alls är bra. Du skriver att det inte alls är relevant att försöka analysera hur loppen blir körda! hur kan du skriva en sån sak??? En av de viktigaste uppgifterna man har som spelare är att analysera hur man tror att loppen blir körda och sedan tippa utifrån detta, helst i dagens travsport där positionerna är väldigt avgörande. Men det tycker inte du är relevant....
Jag har hela tiden sagt att du är största orsaken till att det forum blir sämre och sämre och det står jag fast vid. Nu när jag kommer med ideer som kan förbättra så sågar du det direkt eftersom du är så oerhört rädd om din alldeles egna lilla ankdamm som du har skapat.
Jag gav forumet en sista chans, men nu skiter jag i det här. Alla ni som sitter tysta har lika stor del i att forumet är en katastrof som dujorha själv.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-07 14:11:39 Edited(1): 2013-06-07 14:12:00  Allvarligt talat dujorha. Jag försöker komma med tips om hur man kan förbättra forumet som just nu inte alls är bra. Du skriver att det inte alls är relevant att försöka analysera hur loppen blir körda! hur kan du skriva en sån sak??? En av de viktigaste uppgifterna man har som spelare är att analysera hur man tror att loppen blir körda och sedan tippa utifrån detta, helst i dagens travsport där positionerna är väldigt avgörande. Men det tycker inte du är relevant....
Jag har hela tiden sagt att du är största orsaken till att det forum blir sämre och sämre och det står jag fast vid. Nu när jag kommer med ideer som kan förbättra så sågar du det direkt eftersom du är så oerhört rädd om din alldeles egna lilla ankdamm som du har skapat.
Jag gav forumet en sista chans, men nu skiter jag i det här. Alla ni som sitter tysta har lika stor del i att forumet är en katastrof som dujorha själv.
Answer to: "Allvarligt talat dujorha. Jag försöker komma med tips om hur man "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hetsa inte upp dig..! Läs kommentarerna till första loppet förra V75 omgången..var inte särskilt utförliga kommentarer från dig o några fler heller.. om hur Åke skulle köra från bakspåret för att lyckas...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-07 14:18:08 Edited(1): 2013-06-07 14:26:14  Allvarligt talat dujorha. Jag försöker komma med tips om hur man kan förbättra forumet som just nu inte alls är bra. Du skriver att det inte alls är relevant att försöka analysera hur loppen blir körda! hur kan du skriva en sån sak??? En av de viktigaste uppgifterna man har som spelare är att analysera hur man tror att loppen blir körda och sedan tippa utifrån detta, helst i dagens travsport där positionerna är väldigt avgörande. Men det tycker inte du är relevant....
Answer to: "Allvarligt talat dujorha. Jag försöker komma med tips om hur man "
|
Forum posts: 7100
|
I det resonemanget håller jag helt med dig. Att påstå att loppanalysen inte är av vikt är bara löjligt. Fattar inte vad det kom ifrån faktiskt. Lite trist då jag vet att Dujorha har mycket erfarenhet och kunskap men det uttalandet var inte speciellt genomtänkt tror jag.....
Dock har jag svårt att tänka mig att en enda person skulle vara ansvarig för att Forumet inte växer. I ett forum kan man ju inte räkna med att komma överens med och hålla med alla som skriver utan man får ju helt enkelt ha lite överseende med att alla är olika och tänker olika och värderar olika faktorer på sitt sätt. Vi kan väl alla skriva konstiga/ogenomtönkta och ibland rentav dumma saker ibland.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-07 14:30:10  I det resonemanget håller jag helt med dig. Att påstå att loppanalysen inte är av vikt är bara löjligt. Fattar inte vad det kom ifrån faktiskt. Lite trist då jag vet att Dujorha har mycket erfarenhet och kunskap men det uttalandet var inte speciellt genomtänkt tror jag.....
Answer to: "I det resonemanget håller jag helt med dig. Att påstå att"
|
|
Ta det lugnt jag kan analysera framlänges o baklänges men en längre analys ger ibland inte så mycket finns så många varianter o att man prickar exakt rätt är bra svårt...finns flera här inne som ger ett kort kommentar den o den tror ja på eller lås på de här nummren..kanske de räcker...? Jag kan skriva jätteutförligt men de hjälper inte alltid ändå...har testat lite med att skriva mycket kort o då har speciellt en person reagerat o frågat efter "mycket" mer...kan inte mata alla tyvärr !  Jag har ingen trollkarls hatt o kan plocka fram 10 o 20 oddsare i varje omgång...! 
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2013-06-07 14:32:24
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 772
|
Jag kan inte riktigt hålla med dig tommie angående forumets förfall. Har följt detta forum en hel del sedan 2007, och förstår till fullo varför de flesta seriösa användarna tappade intresset. Det fanns under ett par år ett gäng har som inte tålde kritik, och använde forumet till att försöka bedriva en intellektuell kamp och sprida en allmänt dålig stämning istället för att komma med travtips. Detta, tillsammans med att de roliga tävlingar som fanns lades ner, har enligt mig lett till att folk försvann.
Tror att jag och många andra är här för att vi gillar travspelet, och att jag inte skriver i travforum beror helt enkelt på att jag inte har koll. Men jag borde kanske iaf försöka bidra mer nu när de "dåliga" användarna är borta. Sedan kan jag hålla med i kritik om att dujorhas skrivsätt är tungläst och borde fokusera på substans, men är ingenting som åtminstone jag hakat upp mig så mycket som du vill få det till..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-07 15:43:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
"tyckte hallsta lotus såg riktigt fin ut senast när han gick på i spåren. Helstängt igen? spik....... alltid fungerat absolut bäst i spets och haft bakspår en del nu, bra spelvärde"
Tyckte att mitt tidigare inlägg räckte tillräckligt i denna tråd
Helstängt på Hallsta lotus igen och han sticker iväg som en kanon från fornstora dagar. Jag tappade huvudet senast när Uffe brände av han från kön och jag har ALDRIG sett han springa så snabbt bakifrån i kön tidigare. Detta är en spetshäst som enbart presterar i spets. Detta vinner han nog
Vad gäller forumet så har det helt klart tappat kvalité, men det är å andra sidan lite trevligare och mindre "bråk" nu..............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-07 16:59:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Njaa, dessa djur kan man aldrig vara säker på.
Speciellt dessa jobbhästar.....
Jag har i alla fall feeling att Halsta tar hem detta nu.
Sen om det blir så eller ej, vette fasike.
Balder är ju bara 5 år och har spår 12, att den ska ta ner halsta som nu verkar vara på G och har rätt förutsättningar här , vore konstigt tycker jag.
Inte har väl norrbaggarna 2 st 5åriga mutant kallblod nu ??
Har dem mer än 1 tekno odin, tror jag det är sprutar iblandat eller något sådant 
Kan väl bara finnas 1 sådan monster hest åt gången, speciellt i samma årgång.
Ta er nu en kall och var glada 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-07 17:59:13  Njaa, dessa djur kan man aldrig vara säker på.
Speciellt dessa jobbhästar.....
Jag har i alla fall feeling att Halsta tar hem detta nu.
Sen om det blir så eller ej, vette fasike.
Balder är ju bara 5 år och har spår 12, att den ska ta ner halsta som nu verkar vara på G och har rätt förutsättningar här , vore konstigt tycker jag.
Inte har väl norrbaggarna 2 st 5åriga mutant kallblod nu ??
Har dem mer än 1 tekno odin, tror jag det är sprutar iblandat eller något sådant 
Kan väl bara finnas 1 sådan monster hest åt gången, speciellt i samma årgång.
Ta er nu en kall och var glada 
Answer to: "Njaa, dessa djur kan man aldrig vara säker på.
Speciellt dessa "
|
|
Soligt o fint hos dig ? Här har de förbättrats rejält..! God Tur imorgon Dave !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-07 19:07:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gylden Balder är lite av travets Christiano Ronaldo och kommer alltid stå i skuggan för Tekno Odin.
Lite otur kan man tycka. Den får väl kanske inte det riktiga erkännandet och underskattad är väl kanske inte ett helt fel ord att använda när gylden balder kommer på tal.
Första känslan när man tittade på startlistan sa gylden balder när man såg att det inte finns nån tekno odin.
Efter att sett loppen som gylden balder gjort och efter intrycken man fått så tror jag den rundar det här och är bara bäst. Dock är jag inte helt säker och medveten om att det kan häxa från spår 12.
Hallsta Lotus sitter med stor sannnolikhet i spets och skulle kai köra offensivt från början och lägga sig i dödens så är jag rätt säker på att det kommer köras rätt så tufft från norrbaggen.
För mig så är Hallsta lotus långt ifrån ett spikförslag som rätt stor favorit ändå får jag säga, jag struntar i om persson gett klartecken.
Gylden Balder är klart bästa hästen i fältet men med tanke på att det kan bli ett väldigt tufft loppscenario kommer jag nog gardera och landar nog på 4 streck.
Rank 12,6,3,8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-07 19:35:19  Soligt o fint hos dig ? Här har de förbättrats rejält..! God Tur imorgon Dave !! 
Answer to: "Soligt o fint hos dig ? Här har de förbättrats rejält.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Detsamma !
Mja, varmt e de som fan.
Sol ibland, moln ibland, och regn ibland.
Blir intressant omgång i alla fall, kan bli allt ifrån små te stora deg tror jag.
Svårt e de alltid, nu för tiden 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-07 21:10:17  Detsamma !
Mja, varmt e de som fan.
Sol ibland, moln ibland, och regn ibland.
Blir intressant omgång i alla fall, kan bli allt ifrån små te stora deg tror jag.
Svårt e de alltid, nu för tiden 
Answer to: "Detsamma !
Mja, varmt e de som fan.
Sol ibland, moln ibland, och regn ibl"
|
|
Asolut..ska de spikas kommundragen o göras flerkupong eller ska man gå förbi dessa o hitta några tänkbara kandidater..! Vi får se imorgon om de går att vaska fram något !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-07 21:13:35  Gylden Balder är lite av travets Christiano Ronaldo och kommer alltid stå i skuggan för Tekno Odin.
Lite otur kan man tycka. Den får väl kanske inte det riktiga erkännandet och underskattad är väl kanske inte ett helt fel ord att använda när gylden balder kommer på tal.
Första känslan när man tittade på startlistan sa gylden balder när man såg att det inte finns nån tekno odin.
Efter att sett loppen som gylden balder gjort och efter intrycken man fått så tror jag den rundar det här och är bara bäst. Dock är jag inte helt säker och medveten om att det kan häxa från spår 12.
Hallsta Lotus sitter med stor sannnolikhet i spets och skulle kai köra offensivt från början och lägga sig i dödens så är jag rätt säker på att det kommer köras rätt så tufft från norrbaggen.
För mig så är Hallsta lotus långt ifrån ett spikförslag som rätt stor favorit ändå får jag säga, jag struntar i om persson gett klartecken.
Gylden Balder är klart bästa hästen i fältet men med tanke på att det kan bli ett väldigt tufft loppscenario kommer jag nog gardera och landar nog på 4 streck.
Rank 12,6,3,8
Answer to: "Gylden Balder är lite av travets Christiano Ronaldo och kommer alltid "
|
|
Roligt att få lite medhåll är det o kommundraget är det inte något större spelvärde i om man inte drar till med en flerkupong...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-08 14:22:58 Edited(2): 2013-06-08 14:24:32
|
|
Rest lite dåligt säger dom på Balder...!  Månprinsen ser fin ut..Kan bli de tre då....fasiken...!! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-06-08 15:20:02
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Oj jävlar vad bra han var..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-08 15:32:40  Oj jävlar vad bra han var..
Answer to: "Oj jävlar vad bra han var.."
|
|
Ja han såg lysande ut i värmningen o kördes helt rätt...Balder var nersatt av resan verkar de som...tog med alla 3 till slut...bra att inte alla kommunspikarna går in !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-06-08 15:34:01 Edited(1): 2013-06-08 15:34:22
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Bara 6år.. Fantastiskt fin.
Undrar om Hallsta tagit i mer utan det helstängda..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-08 15:37:13  Bara 6år.. Fantastiskt fin.
Undrar om Hallsta tagit i mer utan det helstängda..
Answer to: "Bara 6år.. Fantastiskt fin.
Undrar om Hallsta tagit i mer utan det h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han imponerade sannerligen! Synd för honom att Tekno Odin bara är fem och kommer finnas där i alla år..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-08 15:58:03 Edited(1): 2013-06-08 15:58:29  Han imponerade sannerligen! Synd för honom att Tekno Odin bara är fem och kommer finnas där i alla år..
Answer to: "Han imponerade sannerligen! Synd för honom att Tekno Odin bara är"
|
|
Hästen har inte gjort många starter o redan uppe i eliten...finns nog en hel del kvar...är inte så bred topp hos kallisarna...o har JOP mjölkat pengar i alla år så är de väl dags för någon annan....Heja Melander !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-08 16:03:12  Hästen har inte gjort många starter o redan uppe i eliten...finns nog en hel del kvar...är inte så bred topp hos kallisarna...o har JOP mjölkat pengar i alla år så är de väl dags för någon annan....Heja Melander !! 
Answer to: "Hästen har inte gjort många starter o redan uppe i eliten...finn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej exakt, Tekno Odin lär ju inte vara med i varje lopp han ställer upp i.. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-08 17:18:25
|
Forum posts: 7100
|
Idag tar jag med mig att båda spikarna satt men det hjälpte inte då jag gick ifrån Bagley under veckan och hade bestämt att inte skulle ta med Chicago i sista..... 5 rätt och en första och en andrareserv blir man dessvärre inte rik på....
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|