Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Bergsåker V75-1 2 Mars

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2013-03-03 22:15:33

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Nu är vi där igen. Snacket om SANITY. Han är ju ett självklart finalbud i Elitloppet om formen sitter och han får ett fint spår. Jag är inte främmande för att han kan vinna en ev final också om han utvecklats ytterligare ett snäpp sedan ifjol.
Reply
filipandersson Posted: 2013-03-04 08:53:38 Answer to: "Nu är vi där igen. Snacket om SANITY. Han är ju ett sjä"
164
Stall Beaver
Jägersro

Forum posts: 803
åhh det är sååååååååååå tjatigt allt jävla snack om den hästen bara för att vissa på tv4 är delägare i den..... absolut en fin häst, men det finns minst 5-10 till lika fina hästar i sverige som inte det knappt pratas om alls nån gång.
Reply
Soberano Posted: 2013-03-04 13:00:54 Answer to: "åhh det är sååååååå&ar"

Kan du inte räkna upp dom 9 som är bättre och som det INTE pratas om. Då räknar jag nämligen bort Maha,Joke Face och Sebastian K. för dessa pratas det ju en hel del om.

Jag är inte delägare i Sanity för övrigt men bedömer honom ändå som ett givet finalbud med segerchanser i finalen om han har toppform OCH får ett bra spår.
Reply
dujorha Posted: 2013-03-04 13:11:18 Answer to: "Kan du inte räkna upp dom 9 som är bättre och som det INTE p"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Har satt igång en tråd om Elitloppet 2013 under allmänt...där finns det plats för tankarna..!
Reply
filipandersson Posted: 2013-03-04 13:27:24 Answer to: "Kan du inte räkna upp dom 9 som är bättre och som det INTE p"
164
Stall Beaver
Jägersro

det är inte det att jag inte tror att det är en häst som kan ha en möjlig plats i en elitloppsfinal, det är faktumet att han t.ex. förra året inför elitloppet fick allt mediautrymme överhuvudtaget. det skrevs eller gjordes knappt reportage om någon annan deltagare alls och då gick hästen inte ens till final.
Reply
dujorha Posted: 2013-03-04 14:03:25 Answer to: "det är inte det att jag inte tror att det är en häst som kan"

Blondinen med de mörk hårrötterna som de säger...va säkert något som media gillade också...!
Reply
Soberano Posted: 2013-03-04 14:17:11 Answer to: "det är inte det att jag inte tror att det är en häst som kan"

Fast hypen runt Ralf för 2 år sen var väl nästan i samma klass? Media vill sälja och säljer gör man bäst på detta sättet.

En häst som ägs av 100 "vanliga" travintresserade människor runt om i landet, tränas av en småbarnsmamma som har 2 hästar i träning och gråter när hästen vinner.

En häst som ägs av en Oljemiljardär som ser travsprten som en liten hobby eftersom garaget var fullt med bilar och det ger ju en liten extra spänning när det ändå är nån mille i förstapris, tränas av en gaphals som alltid lovar seger och skulle det bli förlust så skyller vi på banan och bojkottar den 2 månader framöver.

Vad säljer bäst? Vad läser folk helst om? Inte hästens fel att det blivit så. Sen så är hästen bra också annars skulle han inte kommit så pass långt. Tycker dessutom han ser väldigt fin ut. 3000 meter är knappast hans önskedistans men han var otroligt lugn och reglerbar sist och spurten var kanon. Jag tror att han har höjt sig ett snäpp i år då han sluppit massa skador och avbräck och med tanke på att han gick 09.2 ifjol med full spänst över mål så räknar jag med att han nog kan mäta sig med de bästa i år.
Reply
filipandersson Posted: 2013-03-04 14:59:12 Edited(1): 2013-03-04 14:59:27 Answer to: "Fast hypen runt Ralf för 2 år sen var väl nästan i sam"
164
Stall Beaver
Jägersro

störde mig som fan på Prince Tagg hypen också och som sagt jag har inget emot varken Prince Tagg eller Sanity utan det är den överdrivna hypen i säg som jag hatar, jag är bara intresserad av travet som sport och då bryr jag mig inte så mycket om det är en stor eller liten tränare som tränar hästarna jag ser, ibland tycker jag det till och med är roligare när hästarna är hos de stora profilerna än de små blåbärstränarna faktiskt. Tycker t.ex. att det är viktigt att de stora har hästar i de största loppen, varit skit att stig h inte haft nån elitlopps häst de senaste åren
Reply
dujorha Posted: 2013-03-04 15:08:04 Edited(1): 2013-03-04 15:10:54 Answer to: "störde mig som fan på Prince Tagg hypen också och som sagt"

Tja de vet i fan...Stickan har vunnit med de sämst kamelerna som travat ut i ett elitlopp....Gum Ball med flera...ok för Victory Tilly !! Friska hästar är roligast o se o både Sanity o Caballion är helt ok o se i en final !!
Reply
Soberano Posted: 2013-03-04 15:18:03 Answer to: "störde mig som fan på Prince Tagg hypen också och som sagt"

Stör du dig inte på Hultman hypen då? Om du struntar i att titta på Trav TV och håller dig till Atg- live och spärrar Trav 365 på datorn så slipper du nog undan det mesta av hypen och slipper reta upp dig Som sagt så ser jag mycket hellre att att en bra häst från en mindre tränare vinner än att han medelmåtta från nåt storstall får fuska hem loppen (vilket händer).

Going Kronos hypen är för övrigt den hypen jag stört mig mest på genom åren så jag stör mig också ibland.... Var det nånsin så att det var HÄSTEN eller KUSKEN som hade del i förlusterna? Tror inte det....
Reply
B_Good Posted: 2013-03-04 19:15:11 Answer to: "Stör du dig inte på Hultman hypen då? Om du struntar i att"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Jag gillar hypen.
Alla sportevenemag ska hypas, det ska överdrivas, tjatas o höjas rejält. Det känns som att det är hela poängen med det. Sen tycker jag dessutom att det förhöjer uppladdning och som en rättighet att tycka att folk som hypar rejält är dumma ihuvuet om de hypar fel häst tillexempel.
Skoj, bra för sporten o intressant. För en rejäl hypning på en kass häst från en populär expert kan styra om streckprocenten rejält fel o sånt är alltid trevligt.

vad hade Elitloppet varit utan extremhypade okända halvlama amerikanare, nya Zeelaändare eller vad det nu kan va. Uppsnacket flera månader innan utan något som helst belägg för att hästen ens lever 25Maj är kul.

Nä hypa mer. Det är ju bara att fimpa ljudet o slänga på lite musik om man inte orkar med tugget från Durjorhas "gojor".
Reply
dujorha Posted: 2013-03-05 15:31:12 Edited(1): 2013-03-05 15:31:33 Answer to: "Jag gillar hypen. Alla sportevenemag ska hypas, det ska överdrivas, "

Jo det är finfint med hypen....o särskilt "travhyparna" är fina...ingen kommer ihåg något efteråt...bara slänga sig över nya ...finns en särskilt sorts trav-Alz...!!
Reply
1   2   [ 3 ]