Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Avelsston

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
sportsvensson Posted: 2012-11-02 13:49:10

Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
Man kan ju ha avelsston som är pensionerade men däremot får man max ha femton hästar i stallet.
Om man ser ett bra sto till försäljning som man vill avla på, borde man inte kunna köpa den och sätta den direkt bland de pensionerade? Om ni förstår vad jag menar. När man har femton hästar kan man ju inte bjuda på några hästar.
Reply
ddmannen Posted: 2012-11-25 12:06:16 Answer to: "Man kan ju ha avelsston som är pensionerade men däremot får"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Ibland skulle det nog vara praktiskt att kunna köpa ett avelsto även om man har fullt i huvudstallet.
Det är inte alltid kul att behöva pensionerar en häst för att kunna vara med och bjuda på ett avelsto
Reply
Medeltid Posted: 2012-11-25 17:15:57

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
Det här skrev jag i en annan tråd:

Jag vill inte ha 20 boxar med tävlingshästar, men ett förslag som varit uppe tidigare är att man skulle kunna ha ett slags träningsstall med tre eller fem hästar som man vill låta träna hela etappen. Dessa hästar skulle inte vara startberättigade innan de flyttades upp till ordinarie stallet, men de skulle inte heller ta upp plats från ens tävlingshästar.

Ett slags tränings/avelsstall alltså, med ej startberättigade hästar. Jag tror det skulle vara bra.
Reply
[ 1 ]