Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Derbysöndag

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2012-09-02 17:37:51 Answer to: "Inte så mycket som du..du är värre än Ludde själv"

Became a member: 
Forum posts:
ok, skulle med stor sannolikhet säga att jag vet fasiken mer än du om mjölksyreeffekter, träning etc.....

Studerat 6 år på olika nivår vad gäller fysiologi/träning, tränat/tävlat på seriös nivå och har ett examensarbete på många poäng som innefattar stor del av just mjölksyreträning.

Sluta idiotförklara dig dujorha....... BTW, jag vet att ludde är väldigt påläst i ämnet.....
Reply
dujorha Posted: 2012-09-02 17:44:13 Answer to: "ok, skulle med stor sannolikhet säga att jag vet fasiken mer än d"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Skulle inte tro de...tävlat i långdistans löpning, skidåkning o sist cykel...mjölksyra är min "polare" älskade backar o uppför...
Reply
ddmannen Posted: 2012-09-02 19:07:50

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Nästa vecka slipper Caballion fredde , ser ut som adielsson kör på ett 3140-lopp , visserligen Nahar också från dubbla tillägg.
Reply
Dark_horse Posted: 2012-09-02 19:43:30

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Ludde körde väl ungefär som vanligt, inget konstigt där tycker jag.

Däremot var ju Flemmings styrning, handen på hjärtat, topp fem bland de sämsta jag någonsin sett. Att hinna med tre så fruktansvärt grova misstag under ett travlopp är en sanslös bedrift. Är det ens möjligt att han var nykter?

För det första, vad fan har han att vinna på att köra ett ledarskifte med Takter? Skit samma om Yankee Challenge var lite het, ett jämnt högt tempo är ju precis vad Montgomery ska ha. Och att göra det samtidigt som Ludde är på väg fram och på så sätt ge Ludde en halv längds försprång?! Alla vet ju att den mannen inte slutar gasa om han får ett övertag.

Men men, Montgomery är en så pass bra häst att han tål rejält mangel av Ludde i några hundra meter. Likt förbannat släpper karln, vilket visserligen var det minsta av misstagen men ändå en rejäl missräkning.

Att han sedan inte går ut i andraspår 800 kvar med sin pansarvagn är ren och skär skandal. Flemming måste ha blivit rejält mutad eller så var han totalt hjärndöd under loppets gång, sällan man ser någon anstränga sig så hårt för att förlora ett travlopp.
Reply
Posted: 2012-09-02 20:34:40

Became a member: 
Forum posts:
Ludde tränar sina hästar för att gå i jämnt och hårt tempo hela loppet, därav måste han köra så också. Träningsfilosofi som följs upp av en körningstaktik som ska motsvara.......

Dujorha, du är fri att läsa min handling den ligger ute på nätet, precis som alla examensarbeten gör. Aerob träning tror jag den heter på malmö högskola, Är några år sedan nu, men visst minns jag

Vad gäller flemmings styrning, top 5 kan jag nog hålla med om.....de andra 4.a står örjan för
Reply
Posted: 2012-09-02 21:21:21

Became a member: 
Forum posts:
Folke: Visst skall man köra för seger när man är med i v75,det är en självklarhet. Men med det menas inte att vara tok offensiv och köra i dödens så som han gör 98 % av fallen. Sen kom aldrig och säg att luddes hästar är tränade för att gå sådana lopp,hans hästar kan max räcka i tre säsonger med tanke på vilka lopp han ger sina hästar,spelar ingen roll hur bra tränade dem är,dem tar nog otroligt mycket skada av ett sådant körsätt. Kaffir face hade nog säkert vunnit idag om ludde inte varit så pass offensiv med honom. Olympic lyckades han sätta dit eftersom ledaren fick öppna i hårt tempo och favoriten var blek.
Reply
dujorha Posted: 2012-09-02 22:01:53 Answer to: "Nästa vecka slipper Caballion fredde , ser ut som adielsson kör p"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Det blir kul o se..hoppas hästen trivs med Erik...
Reply
stallbrucelee Posted: 2012-09-05 10:32:50

Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
hahahaha....Ludde suger thats it!!
Reply
1   [ 2 ]