Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Ärligt talat..

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2012-09-01 15:26:15

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
..Hjälp.

Jag har spelar v75 i många år nu och bokför sedan nåt år tillbaka hur jag spelar.
Det är en positiv kurva, en jämn svag förbättring över tid. Men nu sedan ett tag har det bara låst sig.
Jag kan inte ta rätt beslut. det går bara inte. Har jag någon häst jag tror på vågar jag inte spela den utan garderar (i onödan) o om jag inte gör det o står på mig kan man garantera att den förlorar. Jag kommer helt fel på solklara vinnare. Garderar tungt där det inte behövs o sparar på fel ställen.
Uppgiven, frusterad o det är fan inte kul just nu. Jag fattar inte vad som händer. Har aldrig varit med om nåt liknande. Försöker jobba mig förbi det, spela enkelt försöka få tillbak det roliga.

Skriver detta efter att ha 3raka fel i dagens rad Garderade i första, missade. Garderade stort i andra, missade, låste på rakas o Timetosygoodbye i tredje o missade.

HJÄLP vad fan ska man göra?
Ta en paus? Spela helt annorlunda? Back to basic? Köra crazy? Jag fattar fan inte.
Reply
Dark_horse Posted: 2012-09-01 17:30:21 Answer to: "..Hjälp. Jag har spelar v75 i många år nu och bokfö"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Så där har jag känt i nästan 2 år nu

Nej men allvarligt. Kanske inte så illa som du beskriver det nu, men kan lugnt säga att jag har haft betydligt sämre resultat under de senaste två åren än tidigare. Har en teori om varför: jag har ingen klar strategi och inga klara principer längre. Velar fram och tillbaka om jag ska spela för stora vinster eller "säkra" vinster, om jag ska gå på magkänsla eller logik, om jag ska spela på kuskar, spår, tränare eller bara hästarnas kapacitet och form. Osv osv.... Konsekvensen blir att man blir dålig på att sålla all information man utsätts för, vilket försvårar beslutsfattandet i tippningen. Man ser inte klart helt enkelt. Dåligt självförtroende kallas det, en spelares värsta fiende. Tror egentligen att en paus är det bästa botemedlet mot detta, efter en stunds uppehåll har man glömt alla missöden och är övertygad om att man har kommit på den optimala strategin. Och den övertygelsen hjälper ofta mot ovanstående problem.
Varför har då inte jag provat att ta en paus? Tycker det är för kul även när det går dåligt

Vet inte om du känner igen dig i det här, men om du gör det föreslår jag en paus på en månad eller två.
Reply
B_Good Posted: 2012-09-01 17:48:51 Answer to: "Så där har jag känt i nästan 2 år nu:D Nej me"

Känner igen mig i det du säger o absolut handlar det om kass självförtroende o ett massa "hattande" fram o tillbaka. det gäller nog att va lite mer konsekvent.
Paus är säkert rätt o jag ska ta mig en funderare på om jag har den självdisciplinen
Reply
Posted: 2012-09-01 21:03:58

Became a member: 
Forum posts:
Välkommen till min värld grabbar.
Hade en rak dubbel idag på pojke kronos och Joker Stursk,men då kör Örjan Kilhström som en idiot.....
Reply
Mikihisa Posted: 2012-09-01 21:18:44
684
Stall Zilly Baskerball HB
Östersund

Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
Jag känner igen mig jag med...

Igår hade jag visserligen med en 30-oddsare i första V65an på Umeå, på 3 hästar, men den tänkte jag spika. "Men inte kan den bara vinna sådär, måste gardera upp den med de som andra spelar på." kommer upp i huvudet sådär.

Var ju kvar till sista och där hade jag streckat 2 hästar, 6 Putte Topline och 12 Youpie. Gjorde bara ett system för 24 kr, och tänkte att 48 blev för mycket att lägga på en V6 bara sådär. Tänkte att en Östersundshäst inte kan vinna ett lopp (Ja, gamla tvångstankar innan Sanity dök upp) och tog bort Putte Topline för att spika Youpie. Inte mycket pengar att förlora då den gav runt 1000-lappen. Men 12 rader gånger 2 system endast V6 ger ändå 2*2,5 =5. 5*1000 = 5000 kr. Det är ganska mycket för en 20årig kille med dåligt betalt jobb och som samlar ihop pengar till vidare studier senare

Hade en liknande nyligen där jag gjorde en enkelrad på en V65a. Tänkte spika en 3e handare men alla sa att favoriten bara skulle vinna. Bytte såklart spik. Satt 5 raka spikar och så vann ju såklart den jag tänkt spika från början. 850 kr blev utdelningen. Hade kört systemet gånger 10 och endast V6. 10*2,5 =25. 25*850 =21250 kr, vilket även det är mycket för mig.

Jag tror det viktigaste är att inte lyssna på alla dessa "experter" och andra som försöker påverka ditt spelande. Tro på din första tanke och ändra dig inte! Jag har förlorat mycket pengar på just det och fördomar, speciellt om att en Östersundshäst inte kan vinna lopp. Vi är ju så små i TravSverige :/
Reply
Posted: 2012-09-01 23:01:49 Answer to: "Välkommen till min värld grabbar. ;) Hade en rak dubbel idag p&a"

Became a member: 
Forum posts:
som det såg ut så hade pojke kronos varit chanslös oavsett, så det var ju bara dåligt spelat? noble knight var i en klass för sig själv......

Satte v75 och 23k in i janurari/febaruari, sedan har det gått fruktansvärt uselt i 6 månader. Pengarna tillbaka ibland, satt några starka dagens dubbel. Men på v75 överlag riktigt dåligt.

Tex idag, 4 förstarankade hästar vinner, ändå bara 5 rätt , gäller att spika i rätt lopp^^

Mitt tips annars är att ta ledig i 1-2 månader för att hämta mod och motivation. Tycker man inte att det är kul så ska man inte spela, då blir det bara skit av det. Pengarna kommer och går annars, så har det varit under mina 10 år som spelare.
Reply
Posted: 2012-09-02 07:45:17 Edited(2): 2012-09-02 07:49:09

Became a member: 
Forum posts:
Jag känner igen mig lite, dock har jag haft en tendens att köra skrällrader och enbart V7. För två veckor sedan i Gävle hade jag 6 rätt och sprack på TimeToSayGoodbye men körde enbart V7 och gick miste om minst 10 papp. Förra veckan var jag lika dum i huvudet och 6 rätt och sprack på Victoria Fame. Enbart V7? Yes, riktigt förbannad var jag!

Och så igår var jag på plats på Jägers med min son och precis när jag skulle sätta strecket för V7 kom jag att tänka på de 2 omgångarna jag varit dum i huvudet och satte V7, så ja skippade det igår.

11.000 in, 5 sexor och 55 femmor, sprack på Anastacia Trot.

Kommer aldrig köra V7 någonsin igen i mitt liv!

Man lär sig av sina misstag, ju fler gånger man gör dem. Och gör man en rad, lämna in den med en gång, ändra aldrig en rad pga värmningar eller info. Lägg då till tipset men ta inte bort någon ifrån utgångsraden. Det är mitt tips.
Reply
B_Good Posted: 2012-09-02 12:42:53 Edited(1): 2012-09-02 12:43:29

Badbeatstories har alla o de är alltid lumpna.
Men det jag pratar om att jag de senaste 4veckorna haft 4rätt,3rätt,3rätt,4rätt på system för 800-1000kr.
Och det är ändå mest tur för de som gått in är de jag trott minst på o haft med för att jag haft råd.
Spikprocenten sjunker, alla drag jag hittar o vågar spela är helt fel medan de jag hittar o inte spelar eller garderar upp vinner med längder. Jag har hamnat helt snett alltså. Hade i nuläget varit överlycklig för en 6a även om den inte ger något.
Reply
Posted: 2012-09-02 12:55:30

Became a member: 
Forum posts:
Vet hur det känns att komma fel in. Har ändrat systemet två gånger i sista stund på senare tid.
Första gången hade jag vunnit ca 80k och andra dryga 270k...
Detta på system för 200 resp 250 kr. Man mår verkligen inge vidare de dagarna
Reply
B_Good Posted: 2012-09-02 17:18:27

Valde iallafall rätt spik idag hade 6av de i ramen (missade Redredred), okay för att det bara blev 4rätt men det känns iallafall som ett litet steg mot lite normalisering..
Reply
[ 1 ]