[ 1
]
|
|
Posted: 2012-08-13 16:39:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
V75-1. Ludde sitter upp bakom sitt monster Opitergium. Hästen har imponerat stort i år och har gått fruktansvärt bra. Detta är omgångens bästa spik. Bra häst, Bra utgångsläge och han har mött värre motstånd. Senaste starten var på Eskilstuna i fyraåringstestet där han mötte hästar som Prawns, Long night, Disco A.E. och Ghetto Blaster. Opitergium travade 1000m på 1,12,9. 2000m passerades på 1,15,5. Han tog sig först i mål på 1,14,4 över 2640m. Det enda som kan fälla honom nu är sjukdom eller galopp.
V75-2. Ett stolopp som körs över 1640m. Jag stänger det här loppet på fyra hästar. Roxa Sisu som jämt är ute i stenhårt motstånd och som alltid gör det bra. Olympic Image som har tre raka segrar. Har gjort 8 starter i år och vunnit fem av dom. Magnus Jakobsson sitter upp bakom Global Kitten som jag gillar skarpt. Har haft lite otur emellan åt men gör det alltid bra. Kung Åke sitter i sulkyn bakom Love N’Hate. Har gjort 5 starter i år som har slutat i två segrar för Åke. Var ute i Stosprinterfinalen senast och gjorde bra ifrån sig. Motståndet är betydligt enklare nu så detta är en toppchans.
V75-3. European Championship for Mares. Dileva Käll startar från spår ett och har en toppchans. Går alltid bra men har inte fått vinna på slutet. Global Midnight är min förste häst i loppet. Går ruggiga tider varje gång och statistiken är enastående. 15 starter i livet som har resulterat i hela 11 segrar och 3 andraplatser. Viola Silas har ett lopp i kroppen efter lång vila. Om det klaffar ska vi se upp ordentligt.
V75-4. Här kommer omgångens andra och sista spik för min del. Nato Dream som körs av Stefan Tarzan Melander. Jag hittar inget motbud som ska kunna mäta sig med Tarzans häst. Hästen är inte supersnabb från start men jag tror att Stefan fixar det.
V75-5. Ett väldigt öppet lopp på förhand. High leg är en häst som alltid är ute i stenhårt motstånd. Dåligt läge nu men stämmer det kan han avsluta rejält. Falkens max lär också med så som han har gått i år. 4 segrar på 11 starter. Digital World är en fin häst som jag tror en hel del på. Har bra läge nu och de värsta konkurrenterna står på bakspår.
V75-6. Många kanoner med i det här loppet. Elliot Hall är ett måste efter sin näst senaste insats då han körde stenhårt runt om och vann på 1,13,8 över distansen 2640 i gulddivisionen. Tarzan har bra snurr på stallet så självklart plockar jag med Oracle. Caballion har knappt fungerat i år men det har lossnat nu de senaste starterna. Han blev trea senast i Hugo Åbergs Memorial på tiden 1,09,2. Håller han sig på benen är det topp chans. Blue Rock är en häst jag gillar skarpt. Gör alltid sitt bästa och går bra i princip hela tiden. Åke Svanstedt sitter bakom Classic Tile. Detta är en riktig långtradare som är van att gå över lång distans.
V75-7. Höjdpunkten. Jubileumspokalen. Jag stänger det här loppet på fyra häst. Orecchietti, Raja Mirchi som har ett lopp i kroppen nu efter vila. Wishing Stone som Bo Westergård varnar för och som jag gillar skarpt. Och sista hästen blir Deuxieme Picsous. Friction tror jag kommer få det alldeles för tufft i det här gänget. Han räckte inte till senast i gulddivisionen även fast han gjorde det grymt bra.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-13 16:59:26  V75-1. Ludde sitter upp bakom sitt monster Opitergium. Hästen har imponerat stort i år och har gått fruktansvärt bra. Detta är omgångens bästa spik. Bra häst, Bra utgångsläge och han har mött värre motstånd. Senaste starten var på Eskilstuna i fyraåringstestet där han mötte hästar som Prawns, Long night, Disco A.E. och Ghetto Blaster. Opitergium travade 1000m på 1,12,9. 2000m passerades på 1,15,5. Han tog sig först i mål på 1,14,4 över 2640m. Det enda som kan fälla honom nu är sjukdom eller galopp.
V75-2. Ett stolopp som körs över 1640m. Jag stänger det här loppet på fyra hästar. Roxa Sisu som jämt är ute i stenhårt motstånd och som alltid gör det bra. Olympic Image som har tre raka segrar. Har gjort 8 starter i år och vunnit fem av dom. Magnus Jakobsson sitter upp bakom Global Kitten som jag gillar skarpt. Har haft lite otur emellan åt men gör det alltid bra. Kung Åke sitter i sulkyn bakom Love N’Hate. Har gjort 5 starter i år som har slutat i två segrar för Åke. Var ute i Stosprinterfinalen senast och gjorde bra ifrån sig. Motståndet är betydligt enklare nu så detta är en toppchans.
V75-3. European Championship for Mares. Dileva Käll startar från spår ett och har en toppchans. Går alltid bra men har inte fått vinna på slutet. Global Midnight är min förste häst i loppet. Går ruggiga tider varje gång och statistiken är enastående. 15 starter i livet som har resulterat i hela 11 segrar och 3 andraplatser. Viola Silas har ett lopp i kroppen efter lång vila. Om det klaffar ska vi se upp ordentligt.
V75-4. Här kommer omgångens andra och sista spik för min del. Nato Dream som körs av Stefan Tarzan Melander. Jag hittar inget motbud som ska kunna mäta sig med Tarzans häst. Hästen är inte supersnabb från start men jag tror att Stefan fixar det.
V75-5. Ett väldigt öppet lopp på förhand. High leg är en häst som alltid är ute i stenhårt motstånd. Dåligt läge nu men stämmer det kan han avsluta rejält. Falkens max lär också med så som han har gått i år. 4 segrar på 11 starter. Digital World är en fin häst som jag tror en hel del på. Har bra läge nu och de värsta konkurrenterna står på bakspår.
V75-6. Många kanoner med i det här loppet. Elliot Hall är ett måste efter sin näst senaste insats då han körde stenhårt runt om och vann på 1,13,8 över distansen 2640 i gulddivisionen. Tarzan har bra snurr på stallet så självklart plockar jag med Oracle. Caballion har knappt fungerat i år men det har lossnat nu de senaste starterna. Han blev trea senast i Hugo Åbergs Memorial på tiden 1,09,2. Håller han sig på benen är det topp chans. Blue Rock är en häst jag gillar skarpt. Gör alltid sitt bästa och går bra i princip hela tiden. Åke Svanstedt sitter bakom Classic Tile. Detta är en riktig långtradare som är van att gå över lång distans.
V75-7. Höjdpunkten. Jubileumspokalen. Jag stänger det här loppet på fyra häst. Orecchietti, Raja Mirchi som har ett lopp i kroppen nu efter vila. Wishing Stone som Bo Westergård varnar för och som jag gillar skarpt. Och sista hästen blir Deuxieme Picsous. Friction tror jag kommer få det alldeles för tufft i det här gänget. Han räckte inte till senast i gulddivisionen även fast han gjorde det grymt bra.
Answer to: "V75-1. Ludde sitter upp bakom sitt monster Opitergium. Hästen har impo"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tja de går att nog putsa lite på de där analyserna..kan vara flerkupong dax...men några favos går nog att fälla... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-13 17:55:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det brukar vara såhär med de extra V75 omgångarna med något "special" lopp. Antingen blir det 1000kr i utdelning eller typ 3mille.. jag chansar att det blir en låg femsiffrig utdelning 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-13 18:41:42  Det brukar vara såhär med de extra V75 omgångarna med något "special" lopp. Antingen blir det 1000kr i utdelning eller typ 3mille.. jag chansar att det blir en låg femsiffrig utdelning 
Answer to: "Det brukar vara såhär med de extra V75 omgångarna med n&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Opitergium torskar på onsdag tror jag! Usel kusk som aldrig vinner något stort på såna här extra v75 omgångar
Annars rolig omgång definitivt. Jag komemr spika Orrechietti utan tvekan,den kan bara inte förlora detta lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-13 19:33:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Njaa, mycket fina löpp.
Men ser lite knepigt ut.
Ludde i första bör vara klar, sen efter har jag inte tittat så värst noga.
Dujohra kanske har några klara ?
Sitter o dricker en mörk öl, och efter ett tag ser jag att % är 9,5.
Starkaste biran jag druckit, hur kan fölk dricka sånt här ?
Folk e knepiga utomlands
Nä, nu blir det sushi place o lite party.
Ciao boys ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-13 19:44:41  Njaa, mycket fina löpp.
Men ser lite knepigt ut.
Ludde i första bör vara klar, sen efter har jag inte tittat så värst noga.
Dujohra kanske har några klara ?
Sitter o dricker en mörk öl, och efter ett tag ser jag att % är 9,5.
Starkaste biran jag druckit, hur kan fölk dricka sånt här ?
Folk e knepiga utomlands
Nä, nu blir det sushi place o lite party.
Ciao boys ! 
Answer to: "Njaa, mycket fina löpp.
Men ser lite knepigt ut.
Ludde i förs"
|
|
Smakar de öl ? Så går de säkert med den styrkan..! Ciao Dave !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-13 20:02:13 Edited(2): 2012-08-13 20:06:30  Opitergium torskar på onsdag tror jag! Usel kusk som aldrig vinner något stort på såna här extra v75 omgångar
Annars rolig omgång definitivt. Jag komemr spika Orrechietti utan tvekan,den kan bara inte förlora detta lopp.
Answer to: "Opitergium torskar på onsdag tror jag! Usel kusk som aldrig vinner n&"
|
|
Örjan tar spetsen...är bara Ludde som kan sätta press på honom...de andra är ju "bara" spurtare..o inget som dom trycker på med...  Opitergium är klar..  Möjligen Åke men de visar sig i provis..om han ska knäppa Luddes.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-13 21:15:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nä, tysk starköl är inget att föredra.....  smakar mer sprit än öl......
Orrechietti är nog inte "klar" även om det är bra chans, tycker dock inte han visat särskilt mycket den senaste tiden. Vet inte, ludde lär ju syna hårt...... öppnar upp för andra då.... Men visst är det bra chans för örjan. Tycker dock att alla skriker ut den varje gång och vinner sällan.....
Omgångens klaraste är väl Opitergium som bör ha toppchans, elithäst som möter vanliga årgångshästar. Nato dream bör ha toppchans också, men lite ojämn av sig?
Är väl ganska troligt att Caballion vinner enkelt också då jag knappast tror att någon svarar den om spetsen över 2640m. Melander gör väl knappast det? Luddes är inte tillräckligt snabb, men även han kan jag tänka mig släpper.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-08-13 23:06:23  Nä, tysk starköl är inget att föredra.....  smakar mer sprit än öl......
Orrechietti är nog inte "klar" även om det är bra chans, tycker dock inte han visat särskilt mycket den senaste tiden. Vet inte, ludde lär ju syna hårt...... öppnar upp för andra då.... Men visst är det bra chans för örjan. Tycker dock att alla skriker ut den varje gång och vinner sällan.....
Omgångens klaraste är väl Opitergium som bör ha toppchans, elithäst som möter vanliga årgångshästar. Nato dream bör ha toppchans också, men lite ojämn av sig?
Är väl ganska troligt att Caballion vinner enkelt också då jag knappast tror att någon svarar den om spetsen över 2640m. Melander gör väl knappast det? Luddes är inte tillräckligt snabb, men även han kan jag tänka mig släpper.
Answer to: "Nä, tysk starköl är inget att föredra.....;) smakar mer"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Rätt överens ser jag. Opitergium, Nato Dream och Caballion blir mina spikar.
Jubileumspokalen tror jag är låst på 1,3,9. Tror Raja är för ospeedig fortfarande för att besegra detta gäng den här gången. Friction hade behövt ett bättre spår för att duga, övriga potentiella vinnare är helt bortlottade.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-13 23:17:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fan vilket kalaslopp European Championship for Mares blir!
Blir en mycket hård kamp mellan dem fyra sista hästarna 9,10,11 och 12 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-14 00:11:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stefan Melander får igång disco ae nu, spikar emot opitergium.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-14 00:56:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
GOD MORGON Lennart !
De e äntligen fredag !
Nääää,, inte tysk öl.
Du får kolla mer österut på kartan.
Blirr spännande o kolla på onsdag fina djur, några spår 8 sjukan strykningar har det blivit.
caballion + classic tile kan vara ett fin fin lås.
ps: ölen smaka mer sött + bränd aktig, faktisk inte mycket sprit smak
Arribbbaaaaaaaaa !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-14 08:58:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
votolato: Disco A.E verkar helintressant inför morgondagen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-14 09:53:19 Edited(2): 2012-08-14 09:55:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Disco AE är lika chanslösa som han alltid varit mot opitergium. Blivit regelrätt besegrad flertalet ggr.
Dileva käll kan vara intressant i spets till stoloppet...... fin utgångshäst tror jag. Upp till bevis nu kan man säga?
Caballion blir troligen min 3.e spik på flerbongen, borde vara toppchans.
Sista loppet känns 1,2,3,9 som ett bra lås, kan aldrig räkna borte en häst som raja mirchi. Kanske wishing stone eller hard livin kan överflyga orrechietti från start?
Scarlets: sluta böla om att du inte tycker om ludde och att han "aldrig" vinner, bara patetiskt och beviserligen vinner han ju ofta och stora lopp...... Du får gärna tycka att han är usel, men börjar bli djävulskt tröttsamt att lyssna på ditt ständiga bölande om det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-14 17:52:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Disco ae har inte hittat toppformen än och har inte visat i år vilken häst det är. Den har skyhög kapacitet och tror melander att den kan vinna derbyt så säger det en del.
Opitergium ska vara klar favorit, den har varit grym och verkar nuförtiden travsäker dessutom. Däremot brukar inte ludde gilla solvallas bana.
Jag tänker spika emot, spika en melander häst brukar vara signumet det här året.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-14 21:40:48  Disco ae har inte hittat toppformen än och har inte visat i år vilken häst det är. Den har skyhög kapacitet och tror melander att den kan vinna derbyt så säger det en del.
Opitergium ska vara klar favorit, den har varit grym och verkar nuförtiden travsäker dessutom. Däremot brukar inte ludde gilla solvallas bana.
Jag tänker spika emot, spika en melander häst brukar vara signumet det här året.
Answer to: "Disco ae har inte hittat toppformen än och har inte visat i år v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska väl vara det då, att luddes hästar inte gillar solvallas skitbana. Särskilt opitergium som är beroende av fäst.
Disco AE/Melander vet man aldrig hur det är med form osv,,,,,,mer ojämn tränare/hästar får man leta efter. Grym förra året, varit OK i år.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|