Became a member:
Forum posts:
|
V75-1. (8)FRICTION körs och tränas av Stefan Melander. Hästen har gått fruktansvärt bra i år. Vi blev nog alla imponerade när Tarzans stridstank bokstavligen slaktade Svanstedts MELLBY SAMBUCA från döds position. Stämmer allt här vinner han hur enkelt som helst! Vi spikar.
V75-2. (6)ALFAS DA VINCI. Tommy Zackrisson låter någorlunda positiv inför söndagens uppgift. Det är en mycket kapabel häst som har gått bra i år, men frågan är om den är redo för V75 motstånd. Jag väljer att lyfta fram (12) MR ARKANSAS ROSE som körs av Joakim Lövgren. Hästen kördes senast av Sebastian M Nilsson i ett lärlingslopp och hästen fick ta sin första seger efter en strålande insats. Det hann inte gå många meter innan (12) MR ARKANSAS ROSE galopperade och hamnade en bra bit efter. Men lyckas ändå på något sätt runda fältet och vinna någorlunda säkert.
V75-3 . (1)I WON’T DANCE. Klarar Erik av att hålla ut sina konkurrenter från sitt innerspår? Tarzan har grym form på stallet så vi ska naturligtvis passa oss för (4)ORACLE. OCH (12)MONSTER DRIVE har gått från Per Lennartsson till kung Åke Svanstedt. Han åker med som en rolig outsider, spår tolv på 1640 och årsdebut men man vet aldrig.
V75-4. (5)JOCKE körs av Åke Svanstedt. Detta känns inte som någon spik. Jag tror att det kommer bli rejäl körning om täten inledningsvis och i så fall kommer det gynna (12)VICI LANE som körs av Ludde. Loppet ser öppet ut så ta med några stycken.
V75-5. (15)LADY MONTECHRISTO har två raka segrar. Idag är det Ingves som kör vilket jag och de flesta andra ser som en rejäl kuskförstärkning. Men vi ska inte glömma (9)ÅJO HORNLINE som rapporterna har vart väldigt positiva kring. Jag tror att det kommer stå mellan max tre hästar i lärlingsloppet idag. 3,9 och 15.
V75-6. (1)PERFECT TOLL körs av kung Åke. Hästen har dock en otrevlig vana att galoppera i autostart. Om åkes kanon gör bort sig i starten blir det plötsligt mycket öppet. Vi ska akta oss för (2)ONICE AXE som körs av Lill Ludde idag. Där kan vi nog vänta oss ett offensivt upplägg över den korta distansen. (8)HENKE DIABLO är totalt bortglömd inför dagens uppgift. Spår åtta är en nackdel men hästen är bättre än vad det ser ut. Han kommer ofta placerad så det kan vara dags nu att sticka nosen först.
V75-7. (9)SASTON är en stridstank som gillar längre distans. 3140V ska avverkas mot bra hästar. Den ända hästen jag vill varna för är (2)UNIQUE LOVER som kommer från stall Bergh. Robert Bergh har enorm form på stallet så han ska definitivt räknas.
|