Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Tips och analys V75 Boden

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Posted: 2012-06-16 23:17:57 Edited(1): 2012-06-16 23:18:47

Became a member: 
Forum posts:
Travspanarn:

sanity har ju inte med segern att göra så känns oväsentligt om den får ledning lr ej

dock så är ju orcchetti årtusendets spik så hans chans är runt 98,7
Reply
Posted: 2012-06-16 23:50:54

Became a member: 
Forum posts:
Ni som följde mina Tips satte troligen DD, grattis! Hade DD rak o fick en 5000kr

Dem tipsen var gratis till skillnad från andras kommer så att vara i oändlig tid! Rite key och BWL champion med marginal på 30cm totalt? Lika klart som omgångens stenklara, sanity!

Hmm, fast jag kanske ska ta 19kr för mina tips o konkurrera ut andra här?
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-06-16 23:56:50 Edited(1): 2012-06-16 23:57:56 Answer to: "Ni som följde mina Tips satte troligen DD, grattis! Hade DD rak o fick"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Grattis till vinsterna! Men efter att ha sett målfotot i sista så undrar jag om det inte borde varit dött lopp med alla tre hästar..

Känns som du syftar på mina tips när du snackar om att ditt är gratis. Jav skriver en analys om mer än hälften av hästarna i varje lopp och lägger ner mycket tid på dem analyserna och tipsen. De som har köpt har alla varit nöjda hittills, vilket betyder att det inte kan vara så dåligt. Dock har du ju rätt att ha en egen åsikt också.
Reply
Posted: 2012-06-16 23:59:24 Answer to: "Grattis till vinsterna! Men efter att ha sett målfotot i sista s&arin"

Became a member: 
Forum posts:
vänta nu lite, går du inte ens igenom alla hästar? om det ska vara seriöst så ska du ha sammanfattning på senaste 5 inatserna på varje häst....... lite kritik, men det dår du ta.
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-06-17 00:03:28 Edited(1): 2012-06-17 00:04:21 Answer to: "vänta nu lite, går du inte ens igenom alla hästar? om det s"

Jag går igenom alla hästar när jag läser på. Sedan känns det överflödigt att skriva att Caminetto är chanslös i första V75. Jag tar upp mina tankar och analyser. Du verkar ha hakat upp dig rejält på det där då det är ständigt återkommande i dina kommentarer.
Reply
Posted: 2012-06-17 00:03:49 Edited(1): 2012-06-17 00:09:34 Answer to: "vänta nu lite, går du inte ens igenom alla hästar? om det s"

Became a member: 
Forum posts:
öhh? du kan gå igenom vitippa, med flera som sysslar med sådant på HELTID,5 senaste insatrserna på varje häst? du verkar verkligen inte evta vad du pratar om....standard för SAMTLIGA TIPS/SPELTJÄNSTER är 1 mening om 4-5 hästar i loppet...snacka om att var4a mil från verkligheten?

är fullkompligt orimligt att en på zonen som skriver privat på hobbybasis ska med råge överträffa de stora tungvikttarna som har flera personer som sitter fulltid med sådant.
Reply
Posted: 2012-06-17 10:59:38 Edited(1): 2012-06-17 11:01:25 Answer to: "öhh? du kan gå igenom vitippa, med flera som sysslar med så"

Became a member: 
Forum posts:
Nu är du verkligen ute o cyklar!

Tips o speltjänster har inte heltidare till att sitta o skriva om hästarna, det gör dem över 1 dag via lopparkivet eller travguru elr något. Större delen av tiden går till artiklar, intervjuer osv........Låt säga dem är 7st så tar alla vars 1 lopp att analysera, går i ett nafs.

Sedan vet jag inte vilka tidningar du läst, men jag har då aldrig sett en seriös tidning som enbart skriver 1 mening om 4-5 hästar i loppet. Nämn 1 tidning i så fall......................

Vet att tex Richard hansson skrev ca: 5 mening om varje häst i varje v75 lopp på hobybassis innan han fick jobb på tidning.

Att skriva 1 mening om 4-5 hästar i varje lopp, det gör jag på 1-2 timmar, tror du verkligen någon vill betala för tips som man lagt ner 1-2 timmar på? skärp dig travspanarn! Skulle aldrig få för mig att köpa en tidning eller tips som inte skriver om samtliga hästar.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-17 11:39:28 Answer to: "Nu är du verkligen ute o cyklar! Tips o speltjänster har inte "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Skriva om varje chanslös kamel...? Nä inte är de något ja skulle bry mig om..tips på den här nivån tar heller inte hänsyn till dagsformen..o det kan man bara göra själv...men ska dom förstöra liven med Papegoj uppvisningar så är de svårt med det ..sanslöst hur en sådan krycka som Per eller Pär(va fan heter gojan) får breda ut sig..ställer frågor på en 10-årings nivå..
Reply
Dark_horse Posted: 2012-06-17 11:56:53 Answer to: "Nu är du verkligen ute o cyklar! Tips o speltjänster har inte "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Vem som helst kan väl skriva 5 meningar om varje häst i varje lopp men det är ju inte kvantiten på det man skriver som är det viktiga utan kvaliten. Du säger att det skulle ta dig 1-2 timmar att skriva 1 mening om 4-5 hästar i varje lopp, men då undrar jag hur väl underbyggda dessa analyser är? På 1-2 timmar hinner du inte gå igenom alla hästar i arkivet, analysera spetsstrider m.m., välja ut de mest intressanta hästarna och föra välmotiverade resonemang kring dessa, samt presentera en ABC-rank över alla hästar i alla lopp.

Det material jag köpte av Gidde var på drygt 6 A4-sidor och innehöll i snitt 4-5 meningar av hög kvalitet om 7-8 hästar i varje lopp, tillsammans med rank av alla hästar. Tycker du att det är vansinne att begära 20 kr för ett sådant material? Att det är en självklarhet att han ska lägga ut allt detta gratis här på zonen, för att i utbyte få läsa några korta kommentarer om varje lopp av folk som (med något undantag) inte är i närheten av lika pålästa som han själv?
Reply
dujorha Posted: 2012-06-17 12:17:01

Instämmer..med Darkis..lägg till att du själv får kolla dagsformen via liven minus pladdret från Gojorna så måste 20 spänn var rena rama fyndet !!
Reply
Posted: 2012-06-17 12:35:50 Answer to: "Vem som helst kan väl skriva 5 meningar om varje häst i varje lop"

Became a member: 
Forum posts:
som sagt, har inte någon aning om vad för material gidde gav ut, tycker däremot att det är löjligt att annonsera det i forumet och ta betalt, tar bort hela syftet med forumet. 20 kr är en skitsumma, däremot en principsak.........

Men jag har inga synpunkter såvidare materialet är bra eller ej, pga jag inte vet vad det innehåller, vad jag svarade på var det travspanarn sade om 1 mening om 4-5 hästar i varje lopp.
Reply
Dark_horse Posted: 2012-06-17 12:57:50 Answer to: "som sagt, har inte någon aning om vad för material gidde gav ut,"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Om Gidde inte längre får ut något av att skriva på forumet ser jag inget negativt i att han erbjuder sig att hjälpa andra för en skitsumma, bättre det än att han lämnar zonen helt och hållet. Däremot kan jag hålla med om att det är synd att forumet har sjunkit till en nivå där många seriösa och duktiga tippare inte längre har lust att skriva här.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-17 13:07:03 Edited(1): 2012-06-17 13:07:27 Answer to: "som sagt, har inte någon aning om vad för material gidde gav ut,"

Tja de är väl okej ska ju inte va ett forum med betal förslag..
Reply
Posted: 2012-06-17 14:24:20 Edited(2): 2012-06-17 14:28:27 Answer to: "Nu är du verkligen ute o cyklar! Tips o speltjänster har inte "

Became a member: 
Forum posts:
folke, vad pratar du om? jag ska skärpa mig?

Du ger 1 exempel, richard hansson? killen jobbar i princip gratis med det han gör sista 5 åren. Ne du får skärpa dig!

alla de ledande tidningarna funkar så näre de ger tips. Gå in kolla PDF formaten på atg.se.
EFtersom dessa 3-4 ledande aktiebolag omsätter mellan 10-18 miljoner varje år på att ge allt från REN rank, utan kommentarer, till några få enstaka meningar om några hästar i loppen till, " se upp/ viktigt tänka på/ "övriga formuleringar"
SÅ ÄR DET TYDLIGEN NÅGON SOM GÖR DET, så skärp dig nu och kom in i matchen.

Sedan vad det tar för dig att göra något är ju helt oväsentligt.

När de gäller de 20 kronorna är det en symbolisk summa han tar för sin tid och ansträngning.
Och det är en fin gest till en person som är upptagen en hel vecka, kan sätta sig en 1 timma på lördagen innan v75 och i lugn och rå en bra sammanfattning av omgången i lugn och ro
Reply
Posted: 2012-06-17 20:38:32 Answer to: "folke, vad pratar du om? jag ska skärpa mig? Du ger 1 exempel, ric"

Became a member: 
Forum posts:
som sagt, hela meningen med ett forum försvinner och utan att vilja hänga ut eller halshugga så tycker jag att det är förjävligt att göra reklam o sälja tips via forumet. Finns det någon vettig orsak till att vilja fortsätta skriva då? när en "trogen" travzonen medlem helt plötsligt vägrar ge ut tips gratis, utan vill ha betalt. Visst, men ge fan i att annonsera om det på hemsidan!

Richard hansson jobbar dock inte gratis travspanarn, även om han inte tjänar något bra vilket 90% av dagens journalister inte gör, I alla fall senast jag kollade......

Löjlig diskussion som jag inte orkar eller vill fortsätta..........
Reply
Posted: 2012-06-17 21:17:10 Answer to: "som sagt, hela meningen med ett forum försvinner och utan att vilja h&"

Became a member: 
Forum posts:
ne köper till viss del dina inledane ord, men nu ä'r det inte frågan om att han säljer det som du säger "tips", utan nu handlar det ju om fulla analyser och ranking etc, långt utöver vad som ges som gratis i forumet.

nej dete fullt möjligt att richard hansson HAR BÖRJAT få betalt för sin tid nu, orimligt vore det väll annars.

Däremot han han jobbat helt pro bono 3-5 år innan dess, enbart pga intresse utan någon fast inkomst
Reply
Gidde_Palema Posted: 2012-06-17 22:15:49

Jag vill bara klargöra att jag inte behöver ha betalt för alla mina tips. Har jag något att komma med så skriver jag det på forumet! Jag erbjuder dock detta för att man ska få skaplig koll utan att ha behövt plugga själv. Jag ser mig inte själv som bättre att tippa än någon annan här, så det är inte därför jag vill ha en liten peng.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-18 09:18:47 Answer to: "Jag vill bara klargöra att jag inte behöver ha betalt för al"

Väl skrivet...svårt de här med att hinna plugga in en rimlig bild av hästarna som kommer till start i en V75 omgång...de är ju ingen som har tid på zonen att skriva utförligt om 5-6 hästar, utan det blir mer "one-liners" sedan är jag själv noga med dagsformen o att se hästarna i värmningen men de är knappt möjligt att få in på zonen(babbel från gojor förstör mycket)...Folke har väl rätt i principen men de finns säkert intresse från rätt många..
Reply
Posted: 2012-06-19 21:32:11

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker att Gidde gör sig förtjänt av 20 kr , har alltid följt sporten och älskar även spelet.
Men pga eller tack vare tillskott och studier så har jag varken tid eller pengar att spela varje helg .
Och när jag väl kan / hinner spela så känner jag mig allt för dåligt på läst , då tycker jag att Gidddes analyser kryddat med mina egna drag kryddar lördagen eller som denna helgen söndagen.
Lycka till på söndag vi kanske syns för jag kommer garanterat att vara på plats.
Reply
1   2   [ 3 ]