Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Analyser

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2012-06-08 23:46:43 Edited(1): 2012-06-09 13:58:10

Became a member: 
Forum posts:
Min Rank

Avd 1: A: 4, B: 2,5,1,6,9,10 C: 3,7, 12,11,8
Avd 2: A: 1 B: 6,5,2 C: 12,11,4,8,10,7,9
Avd 3: A 6,4 B: 1,10 C: 2,9,3,8
Avd 4: A: 1 B: 5,10,7,2 C: 3,4,6,8,12,11,9
Avd 5: A: 15 B: 7,9,4,12 C: 2,6,10,5,1,3,13,8,14
Avd 6: A: 1 B: 4,3,7,2, C: 12,6,5,10,8,9,11
Avd 7: A: 4 B: 12,10,7,9,3 C,4,8

Bästa spiken: Roxa Sisu
Näst bästa: Rite on Win
Tredje bästa: Mr Picolit
Varningen: Global Money, Odin Tabac, Chanel Håleryd, OppOppOpp
Pungsparken: Carambole P, Lome Stjernen, Fantastic Ås
Avslaget: Staro Fifty Fifty (även om chanserna har ökat betydligt pga strykningarna)
Utdelning: Mkt Låg (även om jag hoppas att både Hallsta och Picolit torskar)

(Notera att mina ”bästa” spikar handlar inte om enbart vinstchans eftersom Hallsta Lotus då skulle vara bästa spik. Det är istället vinstchans i förhållande till streckprocenten och även sett ur ett helhetsperspektiv när det gäller vilka avdelningar man vill gardera för största spelvärde osv)
Reply
Posted: 2012-06-08 23:53:15 Answer to: "Min Rank Avd 1: A: 4, B: 2,5,1,6,9,10 C: 3,7, 12,11,8 Avd 2: A: 1 B:"

Became a member: 
Forum posts:
håller icke me dig, v75 handlar om i grunden att sätta spikarna, det är själva basen och grunden.
hade det varit så att det funnits 2 jättestoa favoriter som var överstreckade och "mindre" bra så köper jag ditt resonemang men jag tycker inte fallet är så här.
Reply
Posted: 2012-06-09 00:04:24 Answer to: "håller icke me dig, v75 handlar om i grunden att sätta spikarna,"

Became a member: 
Forum posts:
Det är dock inte föremål för tyckande, eftersom det jag skrev är MIN spelstrategi; inte någon allmängiltig strategi. Om din strategi är att sätta spikarna så får du väl ha den strategin. Vad ska jag tycka om det?
Reply
Posted: 2012-06-09 00:22:14 Edited(1): 2012-06-09 00:24:21 Answer to: "Det är dock inte föremål för tyckande, eftersom det ja"

Became a member: 
Forum posts:
om det inte hade varit så, så hade du ju inte heller behövt fälla in någon parantes, så tycker ditt bemötande på mitt bemötande är väldigt konstig.

du snackar spelvärde hit å dit, men kan garantera dig att du får så sjukt mkt spelvärde att spika de klara spåikarna än att du får att gardera , om du då inte skulle bli ensma vinnare, vilket är så liten sannolikhet att det är inget man ska spela på varje omgång, just för att öka spelvärdet, men visste inte att tråden var stängd efter ditt inlägg så man inte fick kommentera
Reply
Posted: 2012-06-09 08:43:50 Answer to: "om det inte hade varit så, så hade du ju inte heller behöv"

Became a member: 
Forum posts:
Min parantes var för att förklara mitt tänk när det gäller "bästa" spik eftersom många använder det uttrycket när de menar ekipaget med störst vinstchans. Det finns inget rätt eller fel. Det är bara vägval.

Om jag säger att min favoritfärg är grön så är det ju inte heller föremål för några åsikter. "jag håller inte med dig, rött är en mkt bättre färg". Jag är ju inte så förståndshandikappad att jag inte inser att mina chanser att få 7 rätt är mindre med mitt vägval än med ditt, så din komentar är fullständigt överflödig.

Att diskutera spelvärde orkar jag inte ge mig in i eftersom du uppenbarligen lever i villfarelsen att det finns klara spikar som inte kan torska. För självklart är det så att det är rätt att spika en häst om man visste att den inte kan förlora. Löjligt att ens säga en sån uppenbar fakta.
Reply
travspelarn Posted: 2012-06-09 11:06:52

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Inga unika idéer här inte. Tror på dubbeljackpott idag och spelar givetvis utdelning endast på 7 samt inlämnat många gånger.

Spikbud 1: Hallsta Lotus

Spikbud 2: Mr Picolit

Spikbud 3: Perfect Toll

Spikbud 4: Janthom Kåpe

Spikbud 5: Roxa Sisu

Spikbud 6: Iceland (om barfota och helstängt)

Spikbud 7: On hold

avd 1: 4 Mr Picolit (9-1-5-3-6-2-7-10-11-8)

avd 2: 6 On hold (12-8-1-2-5-4-7-10-11-9)

avd 3: 4 Iceland (10-9-6-2-1-3-7-8)

avd 4: 1 Hallsta Lotus (5-10-2-12-6-7-3-4-8-11-9)

avd 5: 15 Roxa Sisu (2-8-7-13-12-6-4-10-9-5-1-11-3)

avd 6: 7 Perfect Toll (3-1-10-4-5-6-8-9-12-2-11)

avd 7: 12 Janthom Kåpe (2-7-3-1-10-9-4-6-8)

Analys
avd 1: Mr picolit spets och slut.

avd 2: On hold hoppade ju bort segern senast och skulle annars vara en klass högre. Går han felfritt och är lika bra som han varit lär han vinna, är väll en av de man annars kan garera i denna omgång. Matrix och Valnes ali är bra skrällbud men egentligen inte alls lika bra hästar som On hold.

avd 3: Iceland, går han barfota och med helstängt? Gör han det lär han inte förlora felfri. Garderar man kan Oracle vara en skräll, han gjorde det faktiskt bra i elitloppsförsök...

avd 4: Hallsta Lotus, vänder blad.

avd 5: Roxa möter helt andra hästar än på slutet och gick ju svenskt rekord med samma förutsättningar nyligen. Går säkert ett 10-varv till slut och Svanstedt var inne på att hon är ikapp fältet direkt med sin startsnabbhet. I en "normal" omgång hade hon varit en kanonspik...

avd 6: Perfect toll kan vara svanstedts bästa häst i stallet (i kamp med Mr picolit). Enormt bra senast trots förlust och mot dessa hästar tror jag ej att han förlorar...

avd 7: Janthom Kåpe tycker jag är klart bäst bakifrån, det visade han bland annat när han vann på en 11-tid i mars. Gynnas kraftigt av 3 strykningar och kan väll sämst bli fjärde-femte ytter nu. Toppchans att runda allt.
Reply
Posted: 2012-06-09 11:48:33

Became a member: 
Forum posts:
Bästa spiken: Miss Beniss
Näst bästa: Perfect toll
Tredje bästa: Mr picolit/hallsta lotus
Varningen: Rite on win, noras bean
Pungsparken: Valnes ali, Alvena pelé
Avslaget: Ingen? chansar på Iceland+On hold även om jag tror dem har vettig chans
Utdelning: Mkt Låg

Om man ska spela denna omgång så kör man flerbong eller som speltorsk, går mot hallsta lotus+mr picolit. Inte första gången så stora favoriter skulle förlora och de är inte mer än levande varelser som kan ha en dålig dag eller vara sjuka eller bli bortkörda (örjan kör inte någon av dem ifs.....)
Reply
B_Good Posted: 2012-06-09 11:53:57

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Bästa spiken: Hallsta Lotus
Näst bästa:Mr Piccolit
Tredje bästa: Jämt skägg mellan övriga favvon?
Varningen: Valnes Ali, Alvena Pele,
Pungsparken: Gin De Zeun
Avslaget: Staro Fifty Fifty
Utdelning: Troligen mycket låg
Reply
Posted: 2012-06-09 17:41:52

Became a member: 
Forum posts:
vad kan vi dra för analys av dagens omgång?
jo, största spelvärde får du i att göra det så enkelt för dig som möjligt, spika de självklara , uppenbara storfavoriterna och försök måla på och hitta skrällarna i de andra loppen, det ger dig mest i plånboken i längden, att satsa på "ensam vinnare vägen" göra dina drömmar rikare och plånboken fattigare / Mvh Spanis
Reply
Posted: 2012-06-09 18:04:35 Edited(1): 2012-06-09 18:05:51 Answer to: "vad kan vi dra för analys av dagens omgång? jo, största sp"

Became a member: 
Forum posts:
Om du tror att man kan dra slutsatser utifrån utfallet av en omgång så fattar du inget om spelvärde över huvud taget eftersom man måste se på vad det ger i längden, och inte i en enda omgång.

Sen blir det extra skrattretande att du drar slutsatser just från detta fall eftersom din stenklara spik Mr Picolit fick stryk av Carambole P (sen att den felaktigt blev diskad är en annan sak).

Men skillnaden mellan dig och mig är att jag hade inte dragit en massa långtgående slutsatser även om Carambole hade fått behålla vinsten.

(ironin blir inte mindre av att du själv använder uttrycket i längden när det är just det perspektivet du inte har)
Reply
Posted: 2012-06-09 18:10:27 Answer to: "Om du tror att man kan dra slutsatser utifrån utfallet av en omg&arin"

Became a member: 
Forum posts:
spontant känner jag att du inte riktigt förstår dig på mig och att vi inte riktigt ligger på samma nivå, redan förklarat för dig de grundläggande sakerna i ett inlägg ovan, endå drra du slutsatser till att jag bara jämför 1 gång, skrattretande att du dessutom drar upp Mr picolit, som lyckas vinna trots att hästen inte var i närheten av sig själv idag och hela halsen igenproppad i stort sätt, sinnessjuk insats.

Skrattretande håll jag me dig om, inte tid med lekstuga mer, ses nästa helg om du har tur.
Reply
Posted: 2012-06-09 18:23:56 Edited(1): 2012-06-09 18:25:02 Answer to: "spontant känner jag att du inte riktigt förstår dig på"

Became a member: 
Forum posts:
Så här skrev du:

vad kan vi dra för analys av dagens omgång?

Och sen börjar du orera varför man ska spika den ena och den andra och fattigare och drömmar och annat oväsentligt nonsens.

Du drar alltså slutsatser från dagens omgång. Ändå vill du att jag inte ska tolka det så? Jag har ingen önskan av att "förstå mig på" dig. Så intressant är du inte. Vill du argumentera så att folk inte missförstår dig får du uttrycka dig på ett intelligent sätt. Kan knappast vara meningen att man ska förstå dig för att kunna förstå dina inlägg.

Att Mr Picolit var dålig idag är ju helt irrelevant. Det fattar väl jag med att han inte var sig själv. Jag hade ju honom som förstarankad. Att jag inte spikar honom beror inte på att jag inte fattar att han är bäst. Anledningen (som säkert är uppenbar för de flesta andra härinne9 är en helt annat och den orkar jag inte dra för dig, för jag behöver inte försvara min spelstrategi för dig.
Reply
Posted: 2012-06-11 12:09:30

Became a member: 
Forum posts:
travspanarn skämmer ut sig var det inte du som hela tiden skulle förklara för andra vad "spelvärde" är? du som var "experten"? I denna tråd har du i princip utmålat dig som en nybörjare travspanarn.

Till och med jag förstår att det inte är gynsamt i längden att spela på samma spikar som spelarkollektivet gör, finns absolut inget värde i det över längden. Finns inga hästar som förtjänar streck på 80-90% då det är levande varelser vilket Mr picolit bevisade, enbart tur att han fick vinsten.....
Reply
Posted: 2012-06-11 12:21:32 Edited(1): 2012-06-11 12:22:23 Answer to: "travspanarn skämmer ut sig :) var det inte du som hela tiden skulle f&"

Became a member: 
Forum posts:
älskar att skämma ut mig för dig de vet du.

eftersom hästen vinern när han är sjuk och frisk så borde det finnas spelvärde som 95% over and out
Reply
dujorha Posted: 2012-06-11 16:00:24 Answer to: "älskar att skämma ut mig för dig:) de vet du. eftersom h&"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Jo inte helt fel...alla hästar som vinner är spelvärda vare sig de är favos eller inte..flerkupong är fortfarande lösning vid lätta V75 omgångar...
Reply
Posted: 2012-06-11 16:42:41 Answer to: "älskar att skämma ut mig för dig:) de vet du. eftersom h&"

Became a member: 
Forum posts:
du tycker det? kanske de värsta motbuden också var sjuka eller hade en dålig dag? kanske var hästar som hade vunnit med lite bättre resa eller inte blivit diskade?

självklart har du fel travspanarn, problemet är att du väljer att enbart se det från din synvinkel eftersom du alltid har rätt.................

Det rätta i lätta omgångar är att antingen gå mot de stora favoriterna som speltosk, eller satsa på flerbong baserat på favoriterna. Det är vad jag tror. Oavsett så vet jag att det inte lönar sig i längden att spela/spika samma favoriter som spelarkollektivet.

Å andra sidan löner det mesta inte sig då det enbart är 3% som kan gå plus på spelet............
Reply
Posted: 2012-06-11 20:09:30 Answer to: "du tycker det? kanske de värsta motbuden också var sjuka eller h"

Became a member: 
Forum posts:
jepp så är det, håller med dig helt, har tyvärr inte din objektivitet
Reply
Posted: 2012-06-11 22:43:50 Answer to: "jepp så är det, håller med dig helt, har tyvärr inte "

Became a member: 
Forum posts:
beviserligen...........jag har inte haft en synpunkt tidigare i tråden om ämnet, därmed är jag självklart med objektiv än dig travspanarn.....
Reply
Posted: 2012-06-11 23:00:10 Answer to: "beviserligen...........jag har inte haft en synpunkt tidigare i tråde"

Became a member: 
Forum posts:
borde rimligen vara så
Reply
[ 1 ]