[ 1
]
|
|
Posted: 2012-06-07 16:48:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
V75-1. (4)MR PICOLIT. Kung Åke kör storfavoriten från spår 4 denna gång. MR PICOLIT övertygade enormt senast då jag valde att gardera honom. Han vann senast från spår 12 och jag fick äta upp mina egna ord. Detta är en mycket stark och bra spik som inte ska kunna förlora från det här läget om han inte är sjuk eller liknande. Vi har några motbud också, t.ex. (6)CALVADOS CRANE. Det är också en mycket bra häst men jag tycker han har svikit lite för många gånger nu på slutet för att jag ska ha honom med. Här spikar vi!
V75-2. (6)ON HOLD. Magnus Jakobsson körde (6)ON HOLD senast på V75. Fick sitta i ledningen runt on. Cirka 15m från mål manar Magnus på sin häst som vräkte sig i galopp och blev diskad. Hade inte galoppen kommit hade segern vart solklar. Efter senaste ”uppvisningen” då jag hade spikat honom kommer jag måla det här loppet så mycket jag kan. Jag tror på skräll nu när (6)ON HOLD startar från spår 6. (1)RITE ON WIN körs av Björn Goop i samma lopp och kommer med tre raka segrar. Håller han upp ledningen så blir det tufft att slå honom.
V75-3. (4)ICELAND felade senast i elitloppsförsöket. Det känns som att antingen så vinner han på en blank 11 tid eller så felar han i starten. Vinna eller försvinna verkar vara melodin på Melanders tuffing. Det är jämt streckat här och det är många bra hästar emot. ICELAND är definitivt ingen spik. Jag vill lyfta fram (2)GLOBAL INVESTMENT som jag gillar skarpt. Gick en bra tid senast och verkar vara på hugget. Jag varnar skarpt för Luddes monster (7)MICRO MESH som körs av Kenneth Haugstad. MICRO MESH gick banrekord på Bjärke för inte så längesen på tiden 10,7. En hygglig resa för denna kanon så kan nog Kenneth styra till seger.
V75-4. (1)HALLSTA LOTUS. Här finns det egentligen inte så mycket att säga. Jag och 98 % av hela Sverige kommer att spika kallblodskungen efter den senaste uppvisningen under elitloppssöndagen. HALLSTA LOTUS vann på den magiska tiden 19,9 över distansen 1609m från spår 4. På lördag är det innespår och jag kan inte tänka mig någon av de övriga som ska kunna knäcka honom i ledningen.
V75-5. (7)MISS BENISS är förhandsfavorit här och jag kan inte förstå varför. MISS BENISS var också stor favorit förra V75 omgången. Hon års debuterade med Kontio i sulkyn och blev sjua. Det var ingen spik då och det är ingen spik nu. Är det någonstans det kommer skrälla så är det här. Wångens stora lärlingspris. Här är det bara att plocka med så många ni har råd med. Vem som helst kan vinna. Jag vill varna för (9)PLEASE BE PATIENT med unge Melander i sulkyn som antagligen blir livsfarlig.
V75-6. (7)PERFECT TOLL körs av Åke Svanstedt och är storfavorit på förhand och det har han all rätt att vara. Han har gått jätte bra hittills i år. PERFECT TOLLS senaste start gjordes i Sverigeloppet. Han tog en andraplats på otroliga 12,3. Jag tror att Åke vinner det här loppet precis lika lätt som han vinner det första med MR PICOLIT.
V75-7. (3)MADE AT HOME är favorit så här på förhand med Jan Norberg i sulkyn. Han tog täten senast och fick leda runt om och vinna utan problem. Dock så tror jag att (12)JANTHOM KÅPE är en betydligt bättre häst. Läget talar emot så klart men han ska inte räknas bort.
V75-1= Spik
V75-2= Gardering
V75-3= Gardering
V75-4= Spik
V75-5 Gardering
V75-6= Spik
V75-7= Gardering
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-07 16:49:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
PS: Jag är ny här från och med idag  ! Hoppas ni blir att gilla mig skapligt i alla fall!/Fredrik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-07 17:10:26 Edited(1): 2012-06-07 17:11:49  V75-1. (4)MR PICOLIT. Kung Åke kör storfavoriten från spår 4 denna gång. MR PICOLIT övertygade enormt senast då jag valde att gardera honom. Han vann senast från spår 12 och jag fick äta upp mina egna ord. Detta är en mycket stark och bra spik som inte ska kunna förlora från det här läget om han inte är sjuk eller liknande. Vi har några motbud också, t.ex. (6)CALVADOS CRANE. Det är också en mycket bra häst men jag tycker han har svikit lite för många gånger nu på slutet för att jag ska ha honom med. Här spikar vi!
V75-2. (6)ON HOLD. Magnus Jakobsson körde (6)ON HOLD senast på V75. Fick sitta i ledningen runt on. Cirka 15m från mål manar Magnus på sin häst som vräkte sig i galopp och blev diskad. Hade inte galoppen kommit hade segern vart solklar. Efter senaste ”uppvisningen” då jag hade spikat honom kommer jag måla det här loppet så mycket jag kan. Jag tror på skräll nu när (6)ON HOLD startar från spår 6. (1)RITE ON WIN körs av Björn Goop i samma lopp och kommer med tre raka segrar. Håller han upp ledningen så blir det tufft att slå honom.
V75-3. (4)ICELAND felade senast i elitloppsförsöket. Det känns som att antingen så vinner han på en blank 11 tid eller så felar han i starten. Vinna eller försvinna verkar vara melodin på Melanders tuffing. Det är jämt streckat här och det är många bra hästar emot. ICELAND är definitivt ingen spik. Jag vill lyfta fram (2)GLOBAL INVESTMENT som jag gillar skarpt. Gick en bra tid senast och verkar vara på hugget. Jag varnar skarpt för Luddes monster (7)MICRO MESH som körs av Kenneth Haugstad. MICRO MESH gick banrekord på Bjärke för inte så längesen på tiden 10,7. En hygglig resa för denna kanon så kan nog Kenneth styra till seger.
V75-4. (1)HALLSTA LOTUS. Här finns det egentligen inte så mycket att säga. Jag och 98 % av hela Sverige kommer att spika kallblodskungen efter den senaste uppvisningen under elitloppssöndagen. HALLSTA LOTUS vann på den magiska tiden 19,9 över distansen 1609m från spår 4. På lördag är det innespår och jag kan inte tänka mig någon av de övriga som ska kunna knäcka honom i ledningen.
V75-5. (7)MISS BENISS är förhandsfavorit här och jag kan inte förstå varför. MISS BENISS var också stor favorit förra V75 omgången. Hon års debuterade med Kontio i sulkyn och blev sjua. Det var ingen spik då och det är ingen spik nu. Är det någonstans det kommer skrälla så är det här. Wångens stora lärlingspris. Här är det bara att plocka med så många ni har råd med. Vem som helst kan vinna. Jag vill varna för (9)PLEASE BE PATIENT med unge Melander i sulkyn som antagligen blir livsfarlig.
V75-6. (7)PERFECT TOLL körs av Åke Svanstedt och är storfavorit på förhand och det har han all rätt att vara. Han har gått jätte bra hittills i år. PERFECT TOLLS senaste start gjordes i Sverigeloppet. Han tog en andraplats på otroliga 12,3. Jag tror att Åke vinner det här loppet precis lika lätt som han vinner det första med MR PICOLIT.
V75-7. (3)MADE AT HOME är favorit så här på förhand med Jan Norberg i sulkyn. Han tog täten senast och fick leda runt om och vinna utan problem. Dock så tror jag att (12)JANTHOM KÅPE är en betydligt bättre häst. Läget talar emot så klart men han ska inte räknas bort.
V75-1= Spik
V75-2= Gardering
V75-3= Gardering
V75-4= Spik
V75-5 Gardering
V75-6= Spik
V75-7= Gardering
Answer to: "V75-1. (4)MR PICOLIT. Kung Åke kör storfavoriten från sp&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Miss beniss var ingen spik senast, vet inte ens som jag tog bort henne från systemet. Men hon såg väldigt fin ut som fastlåst och har nu 1 lopp i kroppen. Dem lär köra för seger denna gången och då är det en motiverad favorit då hon har bra startspår och har väldigt överkapacitet för klassen.
Fick backa sig sist senast i sista sväng och gick sedan snabbast över uploppet, bättre formtecken och "nästa gångare" är svår att hitta. mattias djuse är en bra kusk också.......
Annars är det väl mest löjligt att spela denna omgången, såvidare man inte garderar de stora favoriterna eller kör ett system för max 100kr x antal ggr med v7.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-07 17:28:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
det ser ut att kunna bli favorit betonat ja  .. Självklart är MISS BENISS en jätte bra häst.. men det är emot mina egna regler att spika i ett lärlingslopp där skrällarna har stört chans att komma! Då föredrar jag hellre Åke som känns säkert.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-06-07 18:12:27  PS: Jag är ny här från och med idag  ! Hoppas ni blir att gilla mig skapligt i alla fall!/Fredrik
Answer to: "PS: Jag är ny här från och med idag:)! Hoppas ni blir att g"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Välkommen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-07 18:13:27  PS: Jag är ny här från och med idag  ! Hoppas ni blir att gilla mig skapligt i alla fall!/Fredrik
Answer to: "PS: Jag är ny här från och med idag:)! Hoppas ni blir att g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
bra initiativ att värdera favoriternas chanser separat. Alltid intressant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-07 18:20:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
tack allesammans  !