Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> INTE bara auktion utan KÖP NU ...
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
giron Posted: 2012-05-04 18:58:44
257
Stall Giron
Örebro

Became a member: 2010-04-10
Forum posts: 391
Borde införa att man kan sätta ett KÖP NU pris på hästarna så att OM någon tycker att -
äh det där är ett bra pris jag slår till!
kan dom köpa hästen direkt och slippa detta med auktions tider etc....
Reply
Posted: 2012-05-04 20:48:33

Became a member: 
Forum posts:
Det öppnar ju upp för en massa fusk
Reply
giron Posted: 2012-05-04 21:55:09
257
Stall Giron
Örebro

Became a member: 2010-04-10
Forum posts: 391
Ok! Why?
Om någon är nöjd med ett pris och någon annan
Accepterar det priset , varför ska man då inte kunna göra affär?
Reply
8freak Posted: 2012-05-05 00:42:40 Edited(1): 2012-05-05 00:43:14
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Jag tänker såhär.

Om det nu fanns ett "köp nu", skulle detta enbart leda till att man flyttar pengar och hästar mellan konton och orättvisorna blir större i spelet.

För att ta ett exempel: Vi låtsas att du och jag känner varann IRL giron.
Jag köper en häst av dig. Vi kommer överens om ett pris på 20k. Vi loggar in samtidigt, har kontakt med varann. Du sätter ut och jag köper direkt. Fine. Detta tog 2 sekunder att genomföra.

Ingen annan hade chansen att köpa denna häst. Trots att du kanske hade fått 3-4 miljoner för den på marknaden egentligen.
Men eftersom vi känner varann IRL så var detta meningen. Du hade tänkt lägga ner ditt stall. Jag säljer nu hästen för 3-4 miljoner.
Du har med andra ord gett mig 3-4 miljoner. Detta utan att det går att rapportera som fusk. Jag köpte den jättebilligt. Sålde den med vinst.
Du gör detta med alla dina hästar.
Jag säljer alla hästar. Ah, jag har 50 miljoner på mitt konto utan att ha gjort ett skit för att förtjäna detta. Detta kommer garanterat att hända.

Ett annat exempel. Jag har en häst. Du har en häst. Vi vill byta med varann. Jag sätter ut för 10k. Du köper direkt. Du sätter ut din häst för 10k. Jag köper direkt. Nu har vi bytt hästar. Utan att någon annan hade chansen.

Ett tredje exempel. Jag vill fuska. Jag startar ett till stall och säljer nu de bra hästarna till mitt andra stall billigt. Dessutom köper jag en skräphäst för mina 2 startmiljoner av mitt första stall. Jag startar ett till stall och gör detta några ggr. Wiie. Har 10 miljoner på mitt "riktiga" konto på en kvart.

Fusken skulle bli alldeles för många att ens försöka kontrollera.

Fast jag älskar förslag som vill förbättra spelet, så tycker jag stort Nej.
Tanken är säkert god, men nackdelarna väger långt över mot de positiva aspekterna i denna idé.
Men fortsätt gärna komma med förslag. Jag tror inte ovanstående var dina tankar, utan snarare såg du nog bara de positiva fördelarna men missade de negativa.

Mvh
8
Reply
hogan Posted: 2012-05-05 18:14:09

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Bra som det är, då finns iaf chansen att upptäcka fusk...man ska undvika affärer mellan två stall så mycket man kan, då är det bästa sättet att lägga ut så alla får erbjudandet att köpa. Tycker jag låter solidariskt.
Reply
[ 1 ]