1
2
3
[ 4
]
|
|
Posted: 2012-04-09 23:17:36  du säger att quarcio du chene är ett lik... 
Answer to: "du säger att quarcio du chene är ett lik... :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja, om han skulle vara chanslös i ett lopp skulle jag nog kalla honom lik  , men kapacitet för att slåss i högsta eliten besitter han absolut 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-09 23:20:48  Tillåt mig att bli konkret: Global investment är tex ingen elithäst. det tror jag alla här kan vara överens om. men den är fortfarande bättre än Noras Bean.
Och med det är min del av diskussionen över. Ni som tycker noras bean är en elithäst har helt enkelt antingen en mkt lägre ribba för begreppet eller alldeles för höga tankar om noras bean. Antagligen är det både och.
Answer to: "Tillåt mig att bli konkret: Global investment är tex ingen elith"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du är fel ute med noras bean tyvärr, det är en bättre än häst än global investent och tävlar i divisionen över
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-10 00:13:17  du är fel ute med noras bean tyvärr, det är en bättre än häst än global investent och tävlar i divisionen över
Answer to: "du är fel ute med noras bean tyvärr, det är en bättre &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad är det för division? Är det ngn ny som lagts till eller?
Är inte förvånad att du tycker så. Globalen är en av sveriges mest underskattade hästar. Som till skillnad från noras bean verkligen vill vinna.
men men... Jag skulle ju inte diskutera noras längre. Däremot är ju globalen öppen för en ny dispyt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-04-10 00:22:10  Varför är tex, sebastian k, rakas, wishing stone, lavec kronos eller sanity elithästar men inte Noras Bean?
Sebastian vinner aldrig mot eliten
Rakas vinner aldrig
Lavec kronos 1 bra lopp om året, resten floppar han
Wishing stone vinner aldrig mot eliten
Sanity, är det en elithäs för att han besegrat eliten 1 gång i sitt liv? Men det har Noras bean också gjort, mer än 1 gång.
Vad gör dessa bättre än Noras bean? Noras har tjänat mer pengar, varit med i fler "elitlopp" och under längre tid............
Answer to: "Varför är tex, sebastian k, rakas, wishing stone, lavec kronos el"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, YARRAH BOKO
|
Orkar inte ge mig in i någon längre diskussion med dig om detta igen eftersom det var så kort sedan senast, vill bara förtydliga att jag inte hävdar att alla hästar jag räknade upp tillhör den absoluta eliten. Kan förstå att det tolkades så, uttryckte mig lite otydligt. Vad jag egentligen ville säga var att det finns rätt många hästar i landet som är bättre än Noras Bean, utan att de för den delen tillhör den absoluta toppen som även kan hävda sig internationellt. Därmed tycker jag att det är att ta i att kalla honom för "elithäst" eller framför allt "kanon" som du också kallar honom.
Men det är ju som sagt en definitionsfråga och känns onödigt att diskutera egentligen. Det jag i egentligen reagerar mot är att en häst, som aldrig har vunnit något stort lopp (nej, segern i Italien var inget märkvärdigt) och som måste köras på extrem väntan för att kunna plocka pallplatser mot eliten, höjs till skyarna. För mig är han inte mer än Sveriges näst bästa medhängare efter Sebastian K.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-10 02:12:01  vad är det för division? Är det ngn ny som lagts till eller?
Är inte förvånad att du tycker så. Globalen är en av sveriges mest underskattade hästar. Som till skillnad från noras bean verkligen vill vinna.
men men... Jag skulle ju inte diskutera noras längre. Däremot är ju globalen öppen för en ny dispyt.
Answer to: "vad är det för division? Är det ngn ny som lagts till eller?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sen när är globalen underskattad? så vitt jag vet har dne aldrig fått någon sådan stämpel.
hästen är bra, och ligegr på gränsen till att tillhöra eliten, men är just precis utanför.
inte så mkt diskutera är ju mer så de är 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-10 08:28:49  sen när är globalen underskattad? så vitt jag vet har dne aldrig fått någon sådan stämpel.
hästen är bra, och ligegr på gränsen till att tillhöra eliten, men är just precis utanför.
inte så mkt diskutera är ju mer så de är 
Answer to: "sen när är globalen underskattad? så vitt jag vet har dne a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den är inte elit. Det är en bra guldhäst. Och om du tycker att den är på gränsen och Noras är bättre så borde ju du tycka att Noras är Elit?
Globalen är underskattad sedan länge. Först på senare tid den fått en del erkännande enligt min mening. Och det är ingen stämpel som utfärdas av något officiellt organ, utan min subjektiva åsikt som framför allt baseras på vad den streckats på när den gått ut på V75. Men som sagt, under 2011 så minskade spelvärdet på den och vid något tillfälle mot slutet var den tom överskattad. Men sett överlag de senaste 3 åren har den varit väldigt underskattad sett till dess vinstchanser. Har du inte upptäckt det så har du missat mycket spelvärde. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-10 12:47:12  Den är inte elit. Det är en bra guldhäst. Och om du tycker att den är på gränsen och Noras är bättre så borde ju du tycka att Noras är Elit?
Globalen är underskattad sedan länge. Först på senare tid den fått en del erkännande enligt min mening. Och det är ingen stämpel som utfärdas av något officiellt organ, utan min subjektiva åsikt som framför allt baseras på vad den streckats på när den gått ut på V75. Men som sagt, under 2011 så minskade spelvärdet på den och vid något tillfälle mot slutet var den tom överskattad. Men sett överlag de senaste 3 åren har den varit väldigt underskattad sett till dess vinstchanser. Har du inte upptäckt det så har du missat mycket spelvärde. 
Answer to: "Den är inte elit. Det är en bra guldhäst. Och om du tycker a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja noras tillhör helt klart utkanterna i eliten, tycker globalen varit allmänt känd länge som en väldigt nyttig häst att äga, som inte hade den där sista biten kapaciteten för att tillhör eliten, däremot har noras bean det, helt klart, då alla hästar har olika egenskaper så måste man inte ha klara av att gå i 3espår ett helt vara och slåss om segern för att vara en häst för eliten
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|