Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> Tre gringos

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2012-03-07 17:41:27 Edited(1): 2012-03-07 17:41:43

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Springer i klass II på Lördag, och kommer göra det för det nya stallet om det blir nåt. Säljs pga att värdena inte står sig i konkurrensen med stallets övriga 4-åringar, plus att vi vill arbeta för att få så mycket Cherryhästar som möjligt istället för outsiders.

Buy Me A Ticket Buy Me A Ticket Pensionerad

Sverige 58 år Valack Åby Frisk
Styrka
4
Snabbhet
9
Startsnabbhet
6
Spurt
0
Galopprisk
2
Form
4
Rutin
2
Tung bana
2
Vinterbana
4
Medel
6.0
Startpoäng 49p
Insprungna pengar 147 000 kr
Denna säsong 0 kr
Loppstatistik Starter 1 2 3 4 5 6
Totalt: 11 3 0 1 1 0 2
Denna säsong: 0 0 0 0 0 0 0
Tider
kort :
1,09.0 :
medel :
1,09.3 :
lång
1,10.7

Den här stackarn är i princip oprövad och har ok värden, men eftersom vi har två 3-åringar som är klart bättre så skeppar vi iväg den här jänkarn.

No horse found

Den här madamen råkade ut för ett ohyggligt träningstapp på mer än 50% ganska omgående efter flytten till oss. Gjorde som 1-åring heroiska ~0.350 i både styrka och snabbhet, men har nu som ni ser tappat allt. Frustrerande då vi anser att vi gjorde ett jättekap vid köptillfället. Behöver träna upp sig lite, och lär väl öka i träning snarare än minska till nästa etapp.

Birgit Blitz Cherry Birgit Blitz Cherry Pensionerad

Tyskland 57 år Sto Åby Frisk
Styrka
5
Snabbhet
6
Startsnabbhet
1
Spurt
2
Galopprisk
4
Form
5
Rutin
1
Tung bana
0
Vinterbana
3
Medel
4.5
Startpoäng 3p
Insprungna pengar 2 500 kr
Denna säsong 0 kr
Loppstatistik Starter 1 2 3 4 5 6
Totalt: 1 0 0 1 0 0 0
Denna säsong: 0 0 0 0 0 0 0
Tider
kort :
- :
medel :
1,12.2 :
lång
-
Reply
phipe Posted: 2012-03-07 18:57:30 Answer to: "Springer som sagt i klass II på Lördag, och kommer göra det"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Haha Buy me a ticket kommer ju att förlora stora delar av startpoängen i nästa start, och dessutom ska han ju starta imorn. Du är väldigt ful om du kör barfota eller ger allt i det loppet.
Tycker det är fult att som toppstall lägga ut sånna här grova överpriser, men man får väl lägga ut vilka priser man vill.

Lite fail om den här går och blir en storstjärna...
Reply
Cherry Posted: 2012-03-07 19:23:25

Så enda gången du reagerar på ett överpris är när det är ett toppstall som lägger ut? Visst, det är överpris, men jag köpte den för över 2 mille med i princip samma värden.

Och vadå ful, klart jag kommer köra barfota och ge allt, förmodligen kommer inga bud komma in ändå. Daddy needs to win some races vettu. Och det är inte så att jag smyger med att han går två lopp på kort tid, all info finns där för vem som helst att skåda.
Reply
phipe Posted: 2012-03-07 20:03:13 Answer to: "Så enda gången du reagerar på ett överpris är n"
31
Stall Våmb
Axevalla

Det jag kan känna är att när det litet stall som lägger ut överpris beror det oftast på brist på omdöme eller kunskap. Du däremot har ju full koll och är som jag ser det endast ute efter att lura nån stackare därute. Vilket jag tycker är tråkigt.

Ser att du betalat ännu mer för hästen tidigare. men han tränar dåligt och kommer att ha max 30 startpoäng efter helgen, lycka till att få sålt en sån häst för 2 miljoner....
Reply
Cherry Posted: 2012-03-07 20:22:02

Det är ganska utbrett med överpriser på zonen tyvärr, och det är långt ifrån endast nybörjarstall som gör det. Vissa bedriver stall främst för att köpa och sälja, och de stallen brukar ta ganska duktiga överpriser. Ingen nämnd, ingen glömd.

For the record så håller jag med om att 2m för Ticket är ett överpris, men din info är inte korrekt. Han springer i TZO imorrn och där kan han ju såklart gå vidare (och ha mer än max 30 sp efter helgen). Visst blir lördagsloppet svårt, men just nu är det inte lätt bana där ändå och då spelar det ju inte lika stor roll. Han har ju chans till avancemang i nåt av loppen, och det är också värt en hel del på marknaden. Raden är dessutom inte alls så tokig, han var riktigt nära derbyfinal nyligen och har ju viss talang.

Att jag är ute efter att lura nån stackare är rent förtal. Var jag den lurade stackaren när jag köpte honom? Det är överpris, men gå inte till överdrift.
Reply
phipe Posted: 2012-03-07 20:40:03 Answer to: "Det är ganska utbrett med överpriser på zonen tyvärr, "
31
Stall Våmb
Axevalla

Okej, det är lugnt, jag tror dig. Visst gick jag lite till överdrift, tror inte jag är ensam om att göra det ibland, lätt hänt.
Det här är heller verkligen inte det värsta överpris jag sett, finns som du nämner många sådana exempel. Du har ju faktiskt betalat ännu mer för honom tidigare, och tredjeplatsen i derbykvalet var imponerande. men jag ville ändå höra din åsikt och jag är nöjd med ditt svar. Var inte ute efter att bråka utan mer som sagt att få en diskussion, för överpriser är ett problem och det tål att diskuteras
Reply
Cherry Posted: 2012-03-07 21:18:08

Nänä, det är lugnt, jag tycker till själv ganska ofta och har inget emot en diskussion, och den här blev ju hyfsat produktiv.

Har som vanligt problem med ekonomin efter köp som denna, så försöker bara bygga upp en kassa som motsvarar stallets ranking Försöker oftast ha lite mer humana priser men den här gången blev det nog aningen högt. Har iofs inget emot att behålla kusen heller, särskilt inte vid avancemang i TZO eller klass II!
Reply
Elrysso Posted: 2012-03-09 16:53:41
1064
Criminal Mind HQ
Jägersro

Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
överpriser kommer alltid att finnas, vill man verkligen ha en häst så ger man lite extra

Sen är där ju några konto som sysslar mer med affärer än travsporten.... det kan ju jag tycka är skit tråkigt att se..... det är ju tävlingen som är det roliga
Reply
[ 1 ]