[ 1
]
|
|
Posted: 2008-02-13 18:45:04 Edited(3): 2008-02-13 18:49:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker det känns lite surt att det inte finns några vettiga lopp att starta sina hästar i varken på lördag eller söndagar om de inte är med på v5-loppen under lördagen.
Det innebär att 2 går dagar utan vettiga lopp med okej pengar för de som ej är med i rikstoton.
Det är faktiskt ganska odugligt om man ska försöka matcha sina hästar lite mer aktivt!
Visst säger någon, det är ju bara 2 dagar, men när spelet rullar på med ganska bra tempo är det ganska mycket tid som går till spillo. En säsong/ett år i spelet är ju faktiskt "bara" 13 veckor. Då innebär det att i praktiken är 2 dagar lika med 8 dagar.
Så mitt förslag är:
A) Sätt in lite ramlopp till v5-an på lördagarna. 40.000 i förstapris rakt av.
2 lopp som kan klonas , någon timme före v5-ans start, och 2 lopp som kan klonas någon timme efter v5s sista lopp.
3 o 4 åringar före och sto respektive hingstlopp för hästar 5 år och upp efter.
Då har alla kategorier åtminstone en chans på lopp även på lördagar även om du inte kommer med i rikstotoloppen.
(Med lite marginal på en timme före och efter V5 skulle det inte göra att för många blir online samtidigt heller. Därav den timmen)
B) Kör något som liknar V65-lopp på söndagar, med 20.000 i förstapris rakt av
Inte nödvändigtvis en spelbar variant av v65, men vid storlopp på söndagar kanske dessa lopp då kan ingå så det kan ordnas v5-spel ibland?
Att jag använde v65 var mer som exempel för att alla ska förstå vad jag var ute efter. Det viktigaste är bara att det blir lopp även på söndagar.
Lite lägre förstapris för att sära på de sämre och bättre hästarna. Topphästarna vet man är läge att matcha för Lördagar eller storlopp då, och de lite mindre talangfulla har även de lite lopp att anmäla till under helgen med okej prispengar.
Så lätt är det faktiskt inte att hitta bra lopp, matcha, spara hästarna till bra lopp o.s.v. Det krävs lite planering för att de dom bra lopp, och för att ge dem chans att springa in lite pengar till stallet. Du missar att komma med i lite lopp, och du missar dagar av andra skäl då och då ändå.
Att också missa för det bara finns sunkiga B-lopp som mina toppade hästar knappast behöver känns lite surt då. Det borde ju inte vara så svårt att lägga in lite lopp lördag/söndag med ?
Är det möjligt spelledningen? Då vore det kanon...Så snälla ; Ge alla en chans att starta på helgerna med. Det gynnar alla stall !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-13 18:59:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med, helgerna blir lite tomma, speciellt söndagarna.
Ett storlopp och sen ingenting, mer lopp på helgerna.
Överhuvudtaget vill jag ha mer större lopp, dels för fyraåringar, men även för äldre.
Dessutom,
Det finns en hel värld med travbanor och kuskar, alla lopp körs nu i Sverige, Norge, Italien, USA..
Vore ju roligt med lite exklusiv touch på det hela. Köra några 80 000krs fyraåringslopp i Frankrike, Tyskland, Belgien etc.. Osv.
Vore roligt.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-13 19:14:48
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
håller helt med, anmälde till brons med kingdom och kom inte med, bara för det kan jag inte starta hästen förren måndag eller tisdag, verkligen tråkigt! 2 dagar åt helvete med en hästs om har toppform och är matchad till lördagen.
fler lopp på söndagar! och som perra säger, kanske något ramlopp till v5.an på lördagar.
skulle även vara kul med lopp på söndagar där det är kanske 80 000kr i prispengar i kanske frankrike.
Helgerna som alla är som mest aktiva också? därav är det väldigt konstigt att det är just så lite lopp på helgerna......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-13 20:26:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja nått annat än ut och träna hästen borde man kunna göra på söndagar. Är ju bara 12 stall (som mest) som har vettig lopp(med pengar) på söndagarna annars.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-13 20:55:29
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Äntligen! Bra att det tas upp,har också funderat på varför det inte finns lopp på helgen. Ramlopp till storloppen borde ju kommit för länge sen och framförallt lopp med lite större prispengar för att även de som ligger strax under toppen i årskullarna och även äldre ska kunna tjäna lite större pengar och göra det svårare för toppskiktet att komma åt alla större prischeckar då det blir svårt att matcha i alla lopp med lite mer pengar. Som det är just nu är det väldigt svårt att ta in på toppstallen eftersom dom nästan alltid har med hästar i lopp med 10000 eller mer. Givetvis ska det vara tufft att slå sig in i toppen men just nu känns det väldigt svårt.
Fler små Gävles 3 åringsstjärna med 150000 i förstapris och Årjängs fyraåringsbatalj över mastiga 3140 meter med 200000 till vinnaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-13 22:48:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
instämmer fler lopp åt folket!!! på helgerna då alltså....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 01:05:55  instämmer fler lopp åt folket!!! på helgerna då alltså....
Answer to: "instämmer fler lopp åt folket!!! på helgerna då alltså...."
|
Became a member:
Forum posts:
|
och mer globalt trav. låt det kosta lite i transport då, men köra lite 80-120k lopp i Europa, piffar upp det hela.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 09:10:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 16:49:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med rakt av!
Skulle kanske sprida ut de bra hästarna i lite fler lopp med, vilket i sin tur skulle ge mer utrymme i fina lopp åt de hästar som är precis under toppskiktet .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 18:19:56  Håller med rakt av!
Skulle kanske sprida ut de bra hästarna i lite fler lopp med, vilket i sin tur skulle ge mer utrymme i fina lopp åt de hästar som är precis under toppskiktet .
Answer to: "Håller med rakt av!
Skulle kanske sprida ut de bra hästarna i lite fler "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja precis, men skapa lopp, ex Fyraåriga max 250 000kr, Förstapris 125 000kr Vincennes, 3140m.
Mer exotiska vibbar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 18:25:19  Ja precis, men skapa lopp, ex Fyraåriga max 250 000kr, Förstapris 125 000kr Vincennes, 3140m.
Mer exotiska vibbar 
Answer to: "Ja precis, men skapa lopp, ex Fyraåriga max 250 000kr, Förstapris 125 000"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det håller jag med till 100%...
men även vill jag ha fler lopp utomlands på vardagarna med ... te.x
3 åringar max ..........
och sne bra prispengar för resan kostar ju 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 22:42:55  det håller jag med till 100%...
men även vill jag ha fler lopp utomlands på vardagarna med ... te.x
3 åringar max ..........
och sne bra prispengar för resan kostar ju 
Answer to: "det håller jag med till 100%...
men även vill jag ha fler lopp utomlan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-15 00:20:11
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Starter ute i Europa med lite dyrare resor o anmälningsavgifter känns som en strålande ide..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-15 00:50:25  Starter ute i Europa med lite dyrare resor o anmälningsavgifter känns som en strålande ide..
Answer to: "Starter ute i Europa med lite dyrare resor o anmälningsavgifter känns som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, då får man ju "gambla" lite på att antingen starta hemma i ett 40.000kr-lopp , eller våga lita på att man har häst nog att springa in åtminstone respengen på säg 20-30.000 för ett 200.000kr-lopp i frankrike.
Låter som en kul idé för söndagarna
Men personligen känns ramlopp/fler lopp på helger med hyfsade prispengar ( 40-50.000 i första? ) ändå som en prio "numero uno" !
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-02-19 22:55:16
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Ska försöka att lägga in lite mer lopp framöver, just nu har jag dock fullt upp med att flytta över allt till den nya servern som förhoppningsvis skall kunna tas i bruk nästa vecka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-19 23:05:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack Eriksson för snabb respons ändå. Bara skönt att veta att det jobbas på det ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-20 21:55:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack Eriksson för dom goda nyheterna!
En ny server är verkligen välkommen, sidan är outhärdlig många stunder.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|