[ 1
]
|
|
Posted: 2011-09-10 13:23:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kollade lite på hästarna som är till salu och hittar några med utropspris på 30 miljoner. Kommer man någonsin göra vinst på den hästen? Hästarna är 12 år och sprungit in under 10 miljoner.
Jag har spelat till och från senaste åren så jag har inte hängt med till 100 %, men jag tyckte det kändes som förlust att köpa till sådana priser. Sen finns det kanske andra aspekter som gör att man kan ha nytta av dem ändå i spelet som jag inte känner till.
Det är kanske inte tillåtet att diskutera transferpriser, i så fall tar jag bort det igen.
/sus298
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-09-10 13:48:01  Kollade lite på hästarna som är till salu och hittar några med utropspris på 30 miljoner. Kommer man någonsin göra vinst på den hästen? Hästarna är 12 år och sprungit in under 10 miljoner.
Jag har spelat till och från senaste åren så jag har inte hängt med till 100 %, men jag tyckte det kändes som förlust att köpa till sådana priser. Sen finns det kanske andra aspekter som gör att man kan ha nytta av dem ändå i spelet som jag inte känner till.
Det är kanske inte tillåtet att diskutera transferpriser, i så fall tar jag bort det igen.
/sus298
Answer to: "Kollade lite på hästarna som är till salu och hittar n&arin"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
De hästarna ligger inte ute för att de verkligen ska säljas, utan det är avelshingstar där ägarna valt att lägga ut dem på transfern så att hästens värden ska vara synliga för presumtiva betäckningsköpare. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-10 20:04:14  De hästarna ligger inte ute för att de verkligen ska säljas, utan det är avelshingstar där ägarna valt att lägga ut dem på transfern så att hästens värden ska vara synliga för presumtiva betäckningsköpare. 
Answer to: "De hästarna ligger inte ute för att de verkligen ska säljas,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej då hänger jag med. Jag tackar för svaret.
/sus298
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|