Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Hur blir man en bättre spelare?

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-08-08 13:55:11

Became a member: 
Forum posts:
Jag citerar enligt nedan:

"Jag har på senare år gjort en del personlighetstester och uppenbarligen tillhör jag den iskalla beräknande strategiska typen som gör allt för att uppnå ett uppsatt mål oavsett hinder eller andra människors åsikter och känslor. Denna personlighetstyp är visst den mest framgångsrika när det gäller aktieaffärer likväl, mycket beroende på deras iskalla mentalitet vilket kan vara en fördel när det gäller att inte påverkas av några känslor i beslutsprocessen"

Sättet att tänka tycker är användbart, för att bli en bättre travspelare. Iskalla knivskarpa analyser som är heta. Men det är väldigt lätt att ryckas med i flockbeteéndet. Och rygga andras spelsystem o löften om att det regnar pengar från himlen ifall ni ryggar oss på denna betaltjänst.
Jag inhandlade travbibeln för någon dag sedan. För att bli en bättre analytiker och ta bättre beslut i systembyggandet och strategier.
Den här meningen vill jag påminna om..
"kan vara en fördel när det gäller att inte påverkas av några känslor i beslutsprocessen"
När man sätter spelsystem spikar eller raka dubblar gäller det att vara iskall i sina beslut!
Reply
B_Good Posted: 2011-08-08 18:38:20 Edited(1): 2011-08-08 18:53:17

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Lite obehagligt att skriva nåt i denna tråd när du introducerar den med att skriva att du är psykopat!?

(Och för att då förtydliga så är det gula en smiley som skall likna ett leendne ansikte och förmedla en känsla av att jag skojar/skrev i en skämtsam ton om inte det gick fram med tanke på ditt "handikapp" )

Skämt åsido..

Är en fan av Jens Sjödens statistikbibel.
Tror dock att man måste försöka variera sig mer än att bara gå på statistik. Annars kan jag bespara dig läsningen genom att ge nåra tips
spela den som spetsar o favoriten varje gång så vinner du otroligt ofta.
Spela alltid Spår 5 i 1640auto och starka kallblodsfavoriter är bara att spika.

Lycka till!
Reply
Posted: 2011-08-08 20:52:58

Became a member: 
Forum posts:
Tack B good. Travbibeln tror jag ochså kan vara ett bra redskap till att inte överstrecka lopp. Jag är bara så självkritisk till mig själv i mina efterhands analyser. o ibland tar känslorna över och lämnar hjärnan hemma..då blir det inte bra spel.
När man sätter steckspel är jag inte bara nöjd med vinst, systemet bör ochså vara komponerat på ett klockrent vis så att säga...garderat i rätt lopp och spikat i rätt lopp för maximal vinst potential.
Källan till citatet, dollarmiljonärens blogg, tänkte jag flera gånger ifall jag skulle kopiera eller inte. Så iskall är jag inte.
Lycka till själv B good
Reply
dujorha Posted: 2011-08-28 17:16:09

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tja ett gott travöga är inte fel för att bli bättre spelare..hur skaffar man sig de..se mycket tävlingar, notera lite hur hästarna ser ut o hur dom travar.. försöka läsa på om formen via de kanaler som finns..statestik är okej men du ska kombinera detta med hästens förmåga o form !!
Reply
[ 1 ]