Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Personal o kostnader
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2007-08-13 05:28:54

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Jag tänkte att det kunde knaske va bra att variera sin tränarkår o iochmed att jag hade en backtränare med 4* så sparkade jag den med 3* och drog en ny.. 1*...dyrt men kicken o en ny.. 1* ouch.. Kicken o en ny... Och får en backtränare med 3* igen!!
En sjuhelvetes massa pengar helt åt skogen..

Kan man inte korrigera detta på nåt sätt så man får lite mer kontroll? Betala/stjärna eller nåt? O kanske nåt liknande på kuskar att man betalar för hur bra man får?? Känns som slumpfaktorerna i spelet är lite stora som det är nu..
Reply
Posted: 2007-08-13 10:57:33

Became a member: 
Forum posts:
är det inte bättre om man har bara en tränare som kostar ganska bra istället för massa tränare..och skötare till varje häst!!*som det redan är*
Reply
Posted: 2007-08-13 11:03:30

Became a member: 
Forum posts:
Jag personligen ser gärna att tränar- skötarsystemet ändras men jag tycker inte att era förslag tillför något.

Visst kan det vara frustrerande att betala en massa pengar och så får man inte ut något av det, men det är ju lite av tjusningen också. Det måste finnas några "slumpmoment" i spelet tror jag för att det ska bli underhållande. Men som sagt så ser jag gärna att man kommer fram till ett nytt system - men hur det ska se ut vet jag inte ännu.
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-08-13 11:19:03

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Jag tycker att man skulle få välja vilken specialitet tränaren har, att han exempelvis är backtränare. Men sen ska slumpen bestämma hur många stjärnor han har, det gör det lite enklare att kunna träna hästarna som man vill.
Reply
Posted: 2007-08-13 12:54:17

Became a member: 
Forum posts:
Men blir det inte för likt alla andra då? Alla kommer ju att ha det bästa för sitt stall då utan att behöva ta några specialla risker.

Men helt klart behövs ett annat system, men svårt att hitta något som tillför spelkänslan något.

Men vi alla vill ha bästa tränarna och bästa hästarna och allt som går att ha. Men hur kul är det om alla har detsamma?
Reply
Posted: 2007-08-13 18:46:13

Became a member: 
Forum posts:
Vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Det är _för_ mycket slump nu, man vet varken vad tränaren har för specialitet eller hur många stjärnor den har. Och det kostar mycket att kicka en dålig för att (förhoppningsvis) få en bättre eller en med nån annan specialitet. Iofs använder jag mig inte av tränare/skötare, tycker det kostar för mycket *snål* Men det räcker med att läsa på sidan med kostnaderna och tänka lite själv så fattar man, ju.
Reply
Posted: 2007-08-13 19:13:21

Became a member: 
Forum posts:
Men vad tränar dina maxhästar per natt då?

Skulle vara intressant att veta eftersom tränare borde göra sitt på lång sikt enligt mig men jag kan ju ha fel =)
Reply
B_Good Posted: 2007-08-14 00:39:46

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Jag är av övetygelsen att slumpmomentet är väldigt viktigt men jag tror att människor som håller på med managerspel är lite kontrollfreaks (mig själv inkluderad) o tror därför inte att slumpad tränarinriktining o antal stjärnor är det bästa..
Reply
Posted: 2007-08-14 00:44:13

Became a member: 
Forum posts:
Vad menar du med det B_Good?

Enda man borde kunna förutsätta är att ju fler stjrnor tränaren har desto bättre tränar din häst, speciellt om det finns en träningsanlägging.
Reply
B_Good Posted: 2007-08-14 00:48:48 Answer to: "Vad menar du med det B_Good? Enda man borde kunna förutsätta är att j"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Fler än jag vakna?
Jag formulerade mig klumpigt, det jag menar är att jag anser att man borde ha mer kontoll över sin personal om man vill ha en 4stjärning accelerationstränare så ska man kunna skaffa en utan att behöva bli tillslumpad 10 1stjärniga backtränare först..
O enda sättet jag ser att det kan ske är väl att man får betala mer för kvalite..
Reply
Posted: 2007-08-14 00:56:05

Became a member: 
Forum posts:
JO, men tar man inte bort en del av spelets idé då?

Men jag är med dig att det slår orättvist mot vissa, men det gjorde spelet redan från start då vi "lottade" hästar.....
Reply
B_Good Posted: 2007-08-14 00:59:17 Answer to: "JO, men tar man inte bort en del av spelets idé då? Men jag är med di"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Läste precis en ide jag gillar i en granntråd.
Alla startar smått med 1-2 hästar typ och beroende på hur man presterar kan man få välja att utöka med en bättre tränare eller en träningsanläggning eller nåt sånt. Lite mer som nåt slags levelsystem..
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-14 00:59:49 Answer to: "JO, men tar man inte bort en del av spelets idé då? Men jag är med di"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Kan hålla med om att tränarsystemet inte är bra, tycker själv att det är ganska dåligt nu när visssa kan ha mkt tur när de skaffar nya tränare medans andra får dra flera för att lyckas få en bra.

Ska diskutera saken med Larsson och se om vi kan komma på en bättre lösning.

/Eriksson
Reply
Post removed Posted: 2007-08-14 01:06:48
Posted: 2007-08-14 01:09:05

Became a member: 
Forum posts:
Va fan, drick inte några öl innan ni skriver här.. deletade precis mitt förslag.

Men titta på www.gpro.se hur man signar en ny förare eller nya sponsorer, ta efter det och gör något bra till det här spelet.

se till så det inte blir ngt enkelt för alla att signa en topptränare direkt t ex.
Reply
B_Good Posted: 2007-08-14 01:15:26 Answer to: "Kan hÃ¥lla med om att tränarsystemet inte är bra, tycker själv att det Ã"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Medan man har dig påloggad så tänkte jag bara diskret påpeka att man kanske behöver större stall oxå som diskuterats här o där. Själv har jag en grymt tight ekonomi men det känns som att man bara behöver matcha in o ha tur i ett stort lopp så man har råd att åka till de andra stora o vips så har man fett med deg.. O var ska man göra av alla pengar när man väl fått sitt plan o träningsanläggning?
Reply
[ 1 ]