Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Intervjuer V75 Kalmar

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-06-23 22:45:30

Became a member: 
Forum posts:
Spännande info från Lutfi Kolgjini:

Jag tänker inte ge bort loppet
Lutfi Kolgjini är hetast inför V75 i Kalmar - på söndag.
Den färgstarke profilen har inte bara Lavec Kronos och Kaffir Face till start.
Han lämnar även intressant information om två andra hästar.
- Jag kör i spets och släpper inte till Sanity.
- Jag vill varna kraftigt för honom och det blir rycktussar för första gången,
säger Ludde om sina två andra chanser.
Dessutom blir det skor på en av favoriterna.
Att det kan hända saker i loppen när Lutfi Kolgjini är med är välkänt. Inför de årliga
midsommartävlingarna i Kalmar ser han ut att sitta på leken i flera avseenden. Han tränar två av
favoriterna men varnar samtidigt för de andra två som är mindre betrodda. I den första avdelningen
kanske många tror att favoriten Sanity ska få en enkel väg till segern. Men inte Lutfi Kolgjini.
- Får jag ledningen med Yukon Boko (V75-1) så kör jag där. Han öppnade anständigt senast men jag
tror att han kommer att öppna ännu bättre från det här spåret. Jag ska väcka upp hästen så mycket
jag kan ifrån början. Får vi spets tänker jag inte släppa till Sanity. Jag är inte den som ger bort loppen,
säger Ludde.
- Yukon Boko gick mycket bra senast. Han hade ett dåligt läge och harvade i tredjespår runt första
sväng och sedan i dödens. Han var knappt slagen om andrapriset och hästen har varit fin länge nu.
Det känns i jobben som att toppformen håller i sig.
Har bytt miljö – ”kan ge en jäkla kick”
- En annan intressant information är att han har bytt miljö sedan senaste starten. Han är numera vid
min filial nere vid havet och det kan ge hästarna en jäkla kick. Balansen blir barfota runt om som
senast, säger Kolgjini.
Barfota runt om på Lavec Kronos
När det gäller storfavoriten Lavec Kronos är Ludde fortsatt uppåt. Förutsättningarna är bästa tänkbara
för stjärnhästen.
- Lavec Kronos (V75-3) är på väg mot toppformen och är ganska nära den nu. Det visade han senast
vid segern i Kalmar. Jag kände i ett jobb häromveckan att han är riktigt på gång.
- Innerspåret bakom bilen är bra. Han är snabb ut och jag tror inte att någon tar en längd på honom.
Han har frontat från spår ett på Solvalla en gång. Det ser ut som en mycket bra chans och det blir
barfota runt om. Enda hotet tror jag är Neo Holmsminde som var grym senast. Efter Kalmar siktar vi
på både Årjängs Stora Sprinterlopp och Hugo Åbergs.
Skor runt om på Kaffir Face
Så här säger Ludde om sina övriga två hästar.
- Kaffir Face (V75-6) levererade senast, det kan man lugnt säga. Han gjorde ett fantastiskt lopp även
om det inte höll hela vägen. Hästen hade tränat strålande inför den starten och känns minst lika fin
efteråt. Jag är ganska säker på att han kommer att göra ett lika bra lopp den här gången. Det blir lätta
skor runt om, men de väger bara 20 gram. Vi ska spara fötterna till Sprintermästaren. Läget är bra och
han är snabb ut.
”Rycktussar för första gången”
- Nash As (V75-7) är klart bättre än resultatraden och han är inte så osäker som det ser ut. Förra
gången var det första barfota och det kan bli galopp av det. Jag vill varna kraftigt för honom här.
Hästen tränar mycket bra och är väldigt stark så distansen passar bra åt honom. Han kommer att gå
med rycktussar för första gången och det blir förhoppningsvis en extra växel. Felfri ska han räknas
tidigt, säger Lutfi Kolgjini.
Reply
Posted: 2011-06-23 22:50:16 Answer to: "Spännande info från Lutfi Kolgjini: ”Jag tän"

Became a member: 
Forum posts:
kunde man iofs listat ut sj, men frågan är hur han gör med 2an , om han vill köra i spets eller ej
Reply
Posted: 2011-06-23 22:54:31

Became a member: 
Forum posts:
Nino Coger

Vässad lite extra och nu barfota runt om
Han är med och slåss om segern
Han är matchad för uppgiften och står bra inne i loppet.
Nu blir det dessutom barfota runt om.
- Det ger alltid bra effekt på honom. Hästen är vässad lite extra och slåss om
segern, säger Fredrik Persson.
Kalmarsundsstayern över dryga tre varv är ett öppet och spelvänligt lopp. Hemmatränaren Fredrik
Persson är själv avstängd och får inte köra. Men han har stora förhoppningar på sin Nino Coger.
- Hästen gör det jättebra varje gång han startar. Han gick bra även senast. Nu har vi siktat mot det här
loppet och han har inte startat på ett tag. Det är bara för att han står bra till rent propositionsmässigt,
säger Fredrik Persson.
- Han känns kanonbra i jobben och vi har vässat honom lite extra för det här. Det är självklart att man
gör det när vi har matchat hästen för det här loppet. Dessutom vore det kul att få vinna på
hemmaplan. Han har visat både kapacitet, form och kunnande för att vara med i striden. Visst är det
bra hästar emot men inte någon som ger skrämselhicka.
- Vi har även sparat fötterna på honom för att kunna köra barfota runt om. Det ger alltid bra effekt på
Nino Coger. Den långa distansen har han ingenting emot för då brukar hans vassa speed bita bra. Jag
tror att han är med och slåss om segern, säger Persson optimistiskt.
Reply
Posted: 2011-06-23 22:58:12 Answer to: "kunde man iofs listat ut sj, men frågan är hur han gör med "

Became a member: 
Forum posts:
2an?
Reply
Posted: 2011-06-24 01:07:46 Answer to: "2an?"

Became a member: 
Forum posts:
ja 2 zapdos håjt
Reply
Posted: 2011-06-26 00:47:51

Became a member: 
Forum posts:
Många startsnabba? Vad gör åke om sanity sitter i dödens
Startsnabba avd 1) 1-2-3-4-5-7 ----2-3-4 mest intresserade?
Reply
Gidde_Palema Posted: 2011-06-26 11:14:22 Edited(1): 2011-06-26 11:33:24

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
Jag är kanske lite tjatig, men jag skulle verkligen uppskatta om någon, som har tillgång till Spelarservice intervjuer med Svanstedt, skulle delge dem.
Reply
[ 1 ]