[ 1
]
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:06:19 Edited(3): 2008-02-10 03:34:44
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Måste bara skriva av mig lite o sammanfatta vad fan som hände egentligen.. Det har snurrat mer tankar än såhär i huvet under veckan men ungefär så här var det..
AVD1
Mina första tankar var 1,4,5,7,8,11 som intressanta men Candle of Darkness föll bort rätt tidigt. (Och väl i loppet placerade övriga sig typ sist.) Veckans första inlägg från stenpuckade lilla jag:
Känns för enkelt, Lås på Toulouse o PowerNap..
Om man nu inte ska jaga stora pengar o spelar på nån slags Björn-Effekt på Manpower Bank som som ändå är hyfsad.. Slam med Jansson, varför inte.
Perra stall zilverdalen tänker till men slaktar "defensive" Sjunneson
Candle of darkness känns ju väldigt intressant. 12% på en häst som ingen (inte ens de flesta experter) egentligen vet hur bra den är.
2 riktigt stabila segrar på slutet, och han ska ha mer att ge !
Action dot likaså lite spännande.
Skulle kunna vara kul drag...men, oj! Vänta ! SJUNNESON
Lite senare i veckan (Medan jag fortfarande stolt kryssat i PowerNap som vinnare)
Candle Of Darkness kan faktiskt serveras ett smörlopp i vinnarhålet.. Tänkte inte på det..
(Lustigt By Nijo)
namnet räcker väl som avslag? haha
"toulouse" ,skånska för "att förlora" ^_*
men visst är det bra vinstchans i normala fall.......
Och min respons
HAHAHA!! Där har vi ett seriöst avslag!! HAHAAAH
Dessutom har jag mage att kommentera (Förlåt Ivan) Ivans inlägg vid 14tiden om att chansa bort Toulouse så här
Ser fin ut i värmningen.. Så jag tror inte det är det bästa du kan göra.. Lutar själv åt att spika trots att jag hela veckan trott på sjuan
Och strax efter fjorton intalar jag mig själv att jag varit löjlig hela veckan o inte vågat spika Toulouse på den felaktiga grunden av vad som hände Conrads stora favorit med samma läge förra veckan. Och spikar.O ni vet vad som händer eller hur? Som dagens enda lopp blir det dubbla omstarter och fet galopp. Dagen förstörd på 3 sekunder.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:11:56 Edited(1): 2008-02-10 03:39:09  Måste bara skriva av mig lite o sammanfatta vad fan som hände egentligen.. Det har snurrat mer tankar än såhär i huvet under veckan men ungefär så här var det..
AVD1
Mina första tankar var 1,4,5,7,8,11 som intressanta men Candle of Darkness föll bort rätt tidigt. (Och väl i loppet placerade övriga sig typ sist.) Veckans första inlägg från stenpuckade lilla jag:
Känns för enkelt, Lås på Toulouse o PowerNap..
Om man nu inte ska jaga stora pengar o spelar på nån slags Björn-Effekt på Manpower Bank som som ändå är hyfsad.. Slam med Jansson, varför inte.
Perra stall zilverdalen tänker till men slaktar "defensive" Sjunneson
Candle of darkness känns ju väldigt intressant. 12% på en häst som ingen (inte ens de flesta experter) egentligen vet hur bra den är.
2 riktigt stabila segrar på slutet, och han ska ha mer att ge !
Action dot likaså lite spännande.
Skulle kunna vara kul drag...men, oj! Vänta ! SJUNNESON
Lite senare i veckan (Medan jag fortfarande stolt kryssat i PowerNap som vinnare)
Candle Of Darkness kan faktiskt serveras ett smörlopp i vinnarhålet.. Tänkte inte på det..
(Lustigt By Nijo)
namnet räcker väl som avslag? haha
"toulouse" ,skånska för "att förlora" ^_*
men visst är det bra vinstchans i normala fall.......
Och min respons
HAHAHA!! Där har vi ett seriöst avslag!! HAHAAAH
Dessutom har jag mage att kommentera (Förlåt Ivan) Ivans inlägg vid 14tiden om att chansa bort Toulouse så här
Ser fin ut i värmningen.. Så jag tror inte det är det bästa du kan göra.. Lutar själv åt att spika trots att jag hela veckan trott på sjuan
Och strax efter fjorton intalar jag mig själv att jag varit löjlig hela veckan o inte vågat spika Toulouse på den felaktiga grunden av vad som hände Conrads stora favorit med samma läge förra veckan. Och spikar.O ni vet vad som händer eller hur? Som dagens enda lopp blir det dubbla omstarter och fet galopp. Dagen förstörd på 3 sekunder.
Answer to: "Måste bara skriva av mig lite o sammanfatta vad fan som hände egentligen."
|
|
AVD2
Började med att skriva ett svidigt inlägg om hur folk uppför sig på forumet och att man ska prata hästar. Och när jag såg startlistan var jag borta som jag ofta är i klass III och skrev:
Känner inte till nån av pållarna alls i det här loppet men tycker väl Åkes Westside Photo ser ok ut, håller han spets? Super Tvinda känns som motbud o verkar inte dra alltför mycket streck. Dame Orly bra eller anus? Backas eller laddas? Räcker det så?
Omgången såg trist ut tills jag hittade ett drag!
Börjar mer o mer inse att Miss Sunway nog är ett riktigt guldkorn. Positivt från stallet, spetsmöjlighet o 8%! Me like!
(Angående chokladkakas avslag på Westside Photo)
Han är med på mitt system på 4 hästar än så länge.. Men som du skriker hänger spiken i luften? Eller man kanske ska gå emot o faktiskt ta bort honom? För att chocka avslagsgudarna lixom..
Biggen blandar sig i diskussionen
Finish Flyer ska ha bra chans tycker jag..men nu är det i dom södra breddgraderna (Danmark..hehe) Så dessa kusar kan ja ej så mycket om..
Och Nijo utnämner Finish Flyer till loppets bästa. Alfiepalfie tycker att den är ett bra spikförslag
Å så fick man info om att Super Tvinda kunde bli het o dårköra
JO läste det på ATG Idag... Känns som man kanske borde tänka om där?
7,8,12 gynnas av tempo?
Och passar på att än en gång hoppa på Ivan som har den som förstahäst
Kolla ATg live info på Super Tvinda..
Inte för att dissa allt du säger utan för att va snäll!
Så vad händer då? Bort med avslaget Westside Photo och Super Tvinda och har då ett lås på Miss Sunway och Dame Orly, som när jag minuterna innan inlämning fick stora darren ersatte med Westside Photo då han kändes säkrare. Hårt spelad som han var. Vad händer? Mitt drag startgalopperar och sent borttagne Dame Orly gör det jättebra o vinner nästan . Hästaset jag valde istället manglas sönder o samman av Åke sjövild och Who the fuck är Finsh Flyer som vinner trots manglingen. Mycket fin insats! Men jag hade inte tänkt alls på den.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:14:13 Edited(1): 2008-02-10 03:47:52 AVD2
Började med att skriva ett svidigt inlägg om hur folk uppför sig på forumet och att man ska prata hästar. Och när jag såg startlistan var jag borta som jag ofta är i klass III och skrev:
Känner inte till nån av pållarna alls i det här loppet men tycker väl Åkes Westside Photo ser ok ut, håller han spets? Super Tvinda känns som motbud o verkar inte dra alltför mycket streck. Dame Orly bra eller anus? Backas eller laddas? Räcker det så?
Omgången såg trist ut tills jag hittade ett drag!
Börjar mer o mer inse att Miss Sunway nog är ett riktigt guldkorn. Positivt från stallet, spetsmöjlighet o 8%! Me like!
(Angående chokladkakas avslag på Westside Photo)
Han är med på mitt system på 4 hästar än så länge.. Men som du skriker hänger spiken i luften? Eller man kanske ska gå emot o faktiskt ta bort honom? För att chocka avslagsgudarna lixom..
Biggen blandar sig i diskussionen
Finish Flyer ska ha bra chans tycker jag..men nu är det i dom södra breddgraderna (Danmark..hehe) Så dessa kusar kan ja ej så mycket om..
Och Nijo utnämner Finish Flyer till loppets bästa. Alfiepalfie tycker att den är ett bra spikförslag
Å så fick man info om att Super Tvinda kunde bli het o dårköra
JO läste det på ATG Idag... Känns som man kanske borde tänka om där?
7,8,12 gynnas av tempo?
Och passar på att än en gång hoppa på Ivan som har den som förstahäst
Kolla ATg live info på Super Tvinda..
Inte för att dissa allt du säger utan för att va snäll!
Så vad händer då? Bort med avslaget Westside Photo och Super Tvinda och har då ett lås på Miss Sunway och Dame Orly, som när jag minuterna innan inlämning fick stora darren ersatte med Westside Photo då han kändes säkrare. Hårt spelad som han var. Vad händer? Mitt drag startgalopperar och sent borttagne Dame Orly gör det jättebra o vinner nästan . Hästaset jag valde istället manglas sönder o samman av Åke sjövild och Who the fuck är Finsh Flyer som vinner trots manglingen. Mycket fin insats! Men jag hade inte tänkt alls på den.
Answer to: "AVD2
Började med att skriva ett svidigt inlägg om hur folk upp"
|
|
AVD3
Guld! Äntligen lite lätt? Eller? Nej det drar nog några streck tänkte jag
Lurigt lopp då samtliga hästar är lite sådär upp o ner i prestationerna.
Capricorn Label är iaf bortglömd o ska med på mitt system.
Jag tror det blir en rätt stor gardering.. Flying Hercules spetsar o släpper till ?? Kanske Spring Ray? 6,7,9 har en polett till slut..
Men vem fan vinner?
DeRien, Darko och Lindh ville ha med Flying Hercules, Nijo höll med. Muscleman tänkte rätt men gjorde fel när han sa
Det blir spik på TRITON.
Intressant att se det vanliga fenomenet bland travspelare. favorit ena veckan, superskräll nästa vecka...... FH 10%, någon som blir förvånad om han vinner med en invändig resa. Jag menar det är samma visa gång på gång, senast var det Sjunnesson med Smashing Dame.
Garderar man vill man ju inte åka på den, i så fall är det dumstrut på. Framför allt alla de som spikade förra veckan utan betänklighter.....
Tog alla mina 6 och så var det lördag!Och jag tipsade lite
Från Travnet Express om Flying Herkules
Har övernattat utan problem, det blir barfota runt om den här gången till skillnad mot senast då han tävlade med skor. Hästen trivs dessutom bra på Jägersro där han vunnit tre av fyra starter.
Och jag tyckte
Det måste man se som kraftigt plus även om distansen är i längsta laget. Fast spets släpp, lunk o kortspeed?
Men sen blev det dyrt och trots att jag inte kladdat nåt i loppet på hela veckan för jag kände att en rejäl gardering var bra så kändes ovanstående scenario plötsligt lite långsökt o jag snålade bort FH. Vad händer? Jamenvisst var väl scenariot fullt möjligt o han vann. Till storyn hör oxå att jag funderat lite på att FH alltid går bra med ny kusk o visst..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:15:48 Edited(1): 2008-02-10 03:50:08 AVD3
Guld! Äntligen lite lätt? Eller? Nej det drar nog några streck tänkte jag
Lurigt lopp då samtliga hästar är lite sådär upp o ner i prestationerna.
Capricorn Label är iaf bortglömd o ska med på mitt system.
Jag tror det blir en rätt stor gardering.. Flying Hercules spetsar o släpper till ?? Kanske Spring Ray? 6,7,9 har en polett till slut..
Men vem fan vinner?
DeRien, Darko och Lindh ville ha med Flying Hercules, Nijo höll med. Muscleman tänkte rätt men gjorde fel när han sa
Det blir spik på TRITON.
Intressant att se det vanliga fenomenet bland travspelare. favorit ena veckan, superskräll nästa vecka...... FH 10%, någon som blir förvånad om han vinner med en invändig resa. Jag menar det är samma visa gång på gång, senast var det Sjunnesson med Smashing Dame.
Garderar man vill man ju inte åka på den, i så fall är det dumstrut på. Framför allt alla de som spikade förra veckan utan betänklighter.....
Tog alla mina 6 och så var det lördag!Och jag tipsade lite
Från Travnet Express om Flying Herkules
Har övernattat utan problem, det blir barfota runt om den här gången till skillnad mot senast då han tävlade med skor. Hästen trivs dessutom bra på Jägersro där han vunnit tre av fyra starter.
Och jag tyckte
Det måste man se som kraftigt plus även om distansen är i längsta laget. Fast spets släpp, lunk o kortspeed?
Men sen blev det dyrt och trots att jag inte kladdat nåt i loppet på hela veckan för jag kände att en rejäl gardering var bra så kändes ovanstående scenario plötsligt lite långsökt o jag snålade bort FH. Vad händer? Jamenvisst var väl scenariot fullt möjligt o han vann. Till storyn hör oxå att jag funderat lite på att FH alltid går bra med ny kusk o visst..
Answer to: "AVD3
Guld! Äntligen lite lätt? Eller? Nej det drar nog några "
|
|
AVD4
Första fundering
Tycker det ser ganska enkelt ut för att vara lärlingslopp..
Kismet La Marc spetsar o släpper till Ninotchka, om Lajös Wurö är pigg efter månadsvilan ska hon med och sen bäste kusken Johan Untersteiner på Cindy Hall. Enkelt.. 1,3,8,12
Det enda jag funderar på är hur kvick ut är Vilma Girl??
Rotagg tipsar
Svårt, men vilma girl blir förstabudet efter uppvisningen senast..
Andra fundering
Jag har försökt att stå emot men det blir spik på Ninotchka..
Tredje Fundering o torskfrossa
Skrämmande vad samstämda alla verkar va angående Ninotchka...
Så jag bestämmer mig för att bygga om systemet o petar med 12an o har sålts in på hypen kring Amazing Ribb så den oxå. Den galopperar, Ninotchka sist o 12an femma.. Vilma Girl som jag ursprungligen varit rädd för skulle spetsa vinner från spets..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:17:55 AVD4
Första fundering
Tycker det ser ganska enkelt ut för att vara lärlingslopp..
Kismet La Marc spetsar o släpper till Ninotchka, om Lajös Wurö är pigg efter månadsvilan ska hon med och sen bäste kusken Johan Untersteiner på Cindy Hall. Enkelt.. 1,3,8,12
Det enda jag funderar på är hur kvick ut är Vilma Girl??
Rotagg tipsar
Svårt, men vilma girl blir förstabudet efter uppvisningen senast..
Andra fundering
Jag har försökt att stå emot men det blir spik på Ninotchka..
Tredje Fundering o torskfrossa
Skrämmande vad samstämda alla verkar va angående Ninotchka...
Så jag bestämmer mig för att bygga om systemet o petar med 12an o har sålts in på hypen kring Amazing Ribb så den oxå. Den galopperar, Ninotchka sist o 12an femma.. Vilma Girl som jag ursprungligen varit rädd för skulle spetsa vinner från spets..
Answer to: "AVD4
Första fundering
Tycker det ser ganska enkelt ut för"
|
|
AVD5
Då tänkte jag såhär
Svårt lopp, Tänker dock försöka spara tror jag.. Hittar man inte vinnaren i ett stolopp på få hästar så hittar man den inte heller på många o nån helgardering har jag inte råd med..
Basnäs Chessie släpper jag inte tycker det skulle va en underbar susare här. Åkes WakeupCall Sos? Scorpions Winner med Erik klart intressant men spets nja? Larome tufft läge. Kanske lås på 2,6??
Som senare blev
Inte mycket åsikter om det här loppet..
I ren desperation att "hotta" upp en i mitt tycke rätt trist omgång funderar jag på att idiotspika Basnäs Chessie. Spets, släpp, lucka tack? Fast 6%spikar är mest ett bevis på att man är dum i huvet va?
Fick stöd i idiotspiken av Lindh och Chokladkaka samt Dasse som oxå skulle spika den, medan Nijo tyckte klassen i loppet var Filippa Balance(som vann) o Larome. Vågade till slut inte ändå utan gick tillbaka till ursprunget o petade med Åkes WakeupCall som galopperade. Och det såg grymt bra ut, massgalopper o spets till Basnäs Chessie även om det gick lite fort. Jag hann tänka att "den var snygg att skrika ut på forumet" innan hästfan dog totalt o slutade oplacerad!!! Helvete. Jaja det kan ju va kul att få noll rätt började jag fundera på.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:19:03 Edited(1): 2008-02-10 04:01:06 AVD5
Då tänkte jag såhär
Svårt lopp, Tänker dock försöka spara tror jag.. Hittar man inte vinnaren i ett stolopp på få hästar så hittar man den inte heller på många o nån helgardering har jag inte råd med..
Basnäs Chessie släpper jag inte tycker det skulle va en underbar susare här. Åkes WakeupCall Sos? Scorpions Winner med Erik klart intressant men spets nja? Larome tufft läge. Kanske lås på 2,6??
Som senare blev
Inte mycket åsikter om det här loppet..
I ren desperation att "hotta" upp en i mitt tycke rätt trist omgång funderar jag på att idiotspika Basnäs Chessie. Spets, släpp, lucka tack? Fast 6%spikar är mest ett bevis på att man är dum i huvet va?
Fick stöd i idiotspiken av Lindh och Chokladkaka samt Dasse som oxå skulle spika den, medan Nijo tyckte klassen i loppet var Filippa Balance(som vann) o Larome. Vågade till slut inte ändå utan gick tillbaka till ursprunget o petade med Åkes WakeupCall som galopperade. Och det såg grymt bra ut, massgalopper o spets till Basnäs Chessie även om det gick lite fort. Jag hann tänka att "den var snygg att skrika ut på forumet" innan hästfan dog totalt o slutade oplacerad!!! Helvete. Jaja det kan ju va kul att få noll rätt började jag fundera på.
Answer to: "AVD5
Då tänkte jag såhär
Svårt lopp, Tänker dock för"
|
|
AVD6
Hmm..
Streckkrävande, mycket galopper och en jävla startrush? Är väl det första som dyker upp när man ser startlistan. Samtliga på framspår.. eller byt ut Good as Uno mot Turnaround för att känna sig någotsålunda säker.. Eller nån slags vild chansspik?
Niggeman började hypen men sen kom den från alla håll, Darko, vår riking Moagnes o även Dasse (som trots att hans valda vinnare var action Dot) trodde att Turnaround lätt skulle runda till vinst
Så ologiskt nog kryssade jag i vald vinnare Golden Haro men var aldrig inne på att spika pga chansbedömningen från stallet. O när stackars Ivan skrev att Turnaround var bästa hästen ville jag hålla med men jag kände att men kan väl inte kommentera allt han säger o bästa hästen är det väl inte? Chans har den dock. Forumet tjatade även in mig på Cadeau K så 5,7,11 blev det. Master Växus (som var tvåa o nästan vann) åkte bort som sista häst innan inlämning så tack gud att inte den vann och ta mig fan om jag inte fick ett rätt!!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:20:01 Edited(2): 2008-02-10 04:06:17 AVD6
Hmm..
Streckkrävande, mycket galopper och en jävla startrush? Är väl det första som dyker upp när man ser startlistan. Samtliga på framspår.. eller byt ut Good as Uno mot Turnaround för att känna sig någotsålunda säker.. Eller nån slags vild chansspik?
Niggeman började hypen men sen kom den från alla håll, Darko, vår riking Moagnes o även Dasse (som trots att hans valda vinnare var action Dot) trodde att Turnaround lätt skulle runda till vinst
Så ologiskt nog kryssade jag i vald vinnare Golden Haro men var aldrig inne på att spika pga chansbedömningen från stallet. O när stackars Ivan skrev att Turnaround var bästa hästen ville jag hålla med men jag kände att men kan väl inte kommentera allt han säger o bästa hästen är det väl inte? Chans har den dock. Forumet tjatade även in mig på Cadeau K så 5,7,11 blev det. Master Växus (som var tvåa o nästan vann) åkte bort som sista häst innan inlämning så tack gud att inte den vann och ta mig fan om jag inte fick ett rätt!!
Answer to: "AVD6
Hmm..
Streckkrävande, mycket galopper och en jävla s"
|
|
AVD7
Förhandsfunderingarna var:
Vidöppet? Vem spetsar? 3,4,6,8,10 just nu.. Hoppas på ett offensivt uplägg från Gill Star..
Gabbagabba(?) Tyckte Takter var självklar o många hade med den men pratade inte om den så det blev inlämnat 3,8,10 med seriös fundering på spik på Fortune Access men inte kan man spika från 10de spår? Och jag tänkte jag har ju så bra spik i första så det är ju onödigt att ändra igen... Tjoho rätt igen!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-10 03:27:15
|
|
2 God damn rätt??
Kanske 8timmars fixande, läsande, skrivande o informationshämtande och 2 rätt?? 216kr åt helvetet, dumstrut på och när flickvännen artigt frågar hur det gick hasplar man ur sig att - Jo det gick inget vidare men jag var inne på dem som vann jag typ tänkte rätt.. Det blev nästan en miljon i utdelning så det var väl en rätt svår omgång.. Och otur med alla dessa galopper.. Fy fan..
Så var glada att jag finns för jag kommer fortsätta spela varje vecka, och det verkar högst otroligt att jag ska vinna.. Mer pengar till potten..
Och tack, för även om allt suger så har jag haft en kul vecka här på forumet.. Men i fortsättningen så ta allt jag skriver med många nypor salt.
Jag måste va helt dum i huvet, och kan ingenting om trav men jag älskar det!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 10:48:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sådär är det ibland. Dom hästarna som man väljer bort och inte tror på helt enkelt går och vinner. Så typiskt. Det har hänt mig ett antal gånger också.
Det är bara ta nya tag nästa lördag på Axevalla!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-10 12:54:14
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
hehe, kul inlägg och intressanta tankar
Men som jag sade i början av veckan så är conrad kanske sveriges sämsta kusk i voltstart, det visade han väl nu också? Det jag undrar dock är VARFÖR Torbjörn Näslund tog ut Power Nap till start? hästen var KNAPPAST fräsch och såg inte bra ut någon gång i loppet, inte bara en dålig kusk utan även en dålig tränare i mina ögon nu. Han gjorde en liten Goop? Goop som för övrigt lyckades köra galopp med sin segerchans denna omgång, Spring ray.
Finish Flyer blev jag imponerad av, trodde som sagt ovanför att det var loppets bästa häst och möjlig chansspik. Men att han skulle hålla undan efter den pressen av svanstedt och visa sådan jäkla vinnarskalle genom att hålla undan mot Dame Orly till slut imponerade mycket på mig.
Intressanta med Filippa balance sedan är att den precis liksom Flying Herkules går från mycket betrodd till en sämre insats och sedan tror ingen på hästen.......Hon var trots allt brunstig senast vilket tränaren sade....
Men triton sund imponerade på mig också en del, 2 bra prestationer i rad, vad har hänt? vågar man spela nästa gång?
Som oftast på jägersro så ger det antingen mycket låg utdelning eller väldigt hög......
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-02-10 13:36:31
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Sjukt missnöjd med gårdagen trots 1 sexa och en del femmor.. Att spring ray inte får chansen är det som är mest synd.. Det är ju miljonerna man vill ha så trots en hel del pengar in så är iaf jag grymt besviken..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 19:11:19  hehe, kul inlägg och intressanta tankar
Men som jag sade i början av veckan så är conrad kanske sveriges sämsta kusk i voltstart, det visade han väl nu också? Det jag undrar dock är VARFÖR Torbjörn Näslund tog ut Power Nap till start? hästen var KNAPPAST fräsch och såg inte bra ut någon gång i loppet, inte bara en dålig kusk utan även en dålig tränare i mina ögon nu. Han gjorde en liten Goop? Goop som för övrigt lyckades köra galopp med sin segerchans denna omgång, Spring ray.
Finish Flyer blev jag imponerad av, trodde som sagt ovanför att det var loppets bästa häst och möjlig chansspik. Men att han skulle hålla undan efter den pressen av svanstedt och visa sådan jäkla vinnarskalle genom att hålla undan mot Dame Orly till slut imponerade mycket på mig.
Intressanta med Filippa balance sedan är att den precis liksom Flying Herkules går från mycket betrodd till en sämre insats och sedan tror ingen på hästen.......Hon var trots allt brunstig senast vilket tränaren sade....
Men triton sund imponerade på mig också en del, 2 bra prestationer i rad, vad har hänt? vågar man spela nästa gång?
Som oftast på jägersro så ger det antingen mycket låg utdelning eller väldigt hög......
Answer to: "hehe, kul inlägg och intressanta tankar :)
Men som jag sade i början a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag såg aldrig vad det var som hände i starten. varför diskades han?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 19:19:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om du menar Spring Ray så galoperade han i första sväng.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 19:50:29 Edited(1): 2008-02-10 19:52:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej det var lugauer/toulouse i lopp 1 jag tänkte på. han blev ju diskad. vad hände? körde han på nån eller vad gjorde han? om han bara galopperat borde han väl bara ha behöft gå bak sist och fortsätta? men han blev ju diskad i starten eller nånstans i första varvet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 20:27:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaha. Ja han galoperade så mycket så han blev diskad tillslut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 22:50:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hehe, så är det ju dock ofta, för att inte säga alltid.
~ 15h åt skogen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-13 19:10:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spela DD istället! Dumpa allt du tänkt lägga på DD istället! Då hade du gått +...
Skämt åsido så har alla travspelare sådana perioder av ickeflyt vilket jag vill kalla det. Ibland har man inte ett rätt även om man har två rätt. Fortsätt traggla så vänder självförtroendet (det sviktande självförtroendet gjorde att du bytte till favoriten i sista sekunden). Sen sitter den där (som en smäck) en vacker dag.
intressant med en efterhandanalys.
Lycka till i fortsättningen!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|