1
[ 2
]
|
|
Posted: 2011-06-16 22:38:32  Jag har ett riktigt rysarbud. Nu kommer ni garva för denna häst vinner typ aldrig och ska man vara realistisk så ska man väl nöja sig med att lira plats på den.
Men Global Jazz är i sitt livs form och eventuellt även under utveckling. Den rekordsänkte med nästan en hel sekund på kort distans senast då den avslutade sista 500 på runt 1.10,8. Sista 200 gick ruggigt fort då den tog många längder på ledarna. Jag klockade den på en tid jag inte ens vågar skriva här eftersom jag då kommer att bli hånad för min bristande tidtagarkompetens.
Den har spår 3 på tillägg och har den klaff, flyt och tur samtidigt som favoriten gör bort sig så är den inte omöjlig. Jag tar i princip alla i detta lopp, men ni som spikar favoriten kan ju iaf köra en chanstvilling med Global och Dicey, alternativt köra platsspel på den.
Answer to: "Jag har ett riktigt rysarbud. Nu kommer ni garva för denna häst v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nice, inte en tanke på att spika 7an så ska kolla den extra, tack för varningen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-16 23:09:44 Edited(1): 2011-06-16 23:12:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DICEY SPICEY
S 6, VARENOWA
|
Petri Salmela: "hon gick nytt rekord i den senaste starten så formen är jättebra på henne. Hon måste köras invändigt på chans men får hon en lucka spurtar hon bra till slut. Men det kanske blir lite långt fram för att kunna vinna härifrån. Det blir barfota runt om."
Nja avslag för mig, går inte att köras invändigt här och hoppas kunna slå detta fältet.. dessutom när hästen gick rekord senast så var det 13,2ak på Skellefteå med en avslutnig 14/700... vad är det för mesrekord ? Nej tack för mig
Här tycker jag veckans lås är. 7 och 14 lyfter sig över mängden.
Rysarbudet kan vara nummer 1 med fin resa? dock tror jag 6an tar sig förbi från start.
Men jag nöjer mig med 7 och 14!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-16 23:24:21  Petri Salmela: "hon gick nytt rekord i den senaste starten så formen är jättebra på henne. Hon måste köras invändigt på chans men får hon en lucka spurtar hon bra till slut. Men det kanske blir lite långt fram för att kunna vinna härifrån. Det blir barfota runt om."
Nja avslag för mig, går inte att köras invändigt här och hoppas kunna slå detta fältet.. dessutom när hästen gick rekord senast så var det 13,2ak på Skellefteå med en avslutnig 14/700... vad är det för mesrekord ? Nej tack för mig
Här tycker jag veckans lås är. 7 och 14 lyfter sig över mängden.
Rysarbudet kan vara nummer 1 med fin resa? dock tror jag 6an tar sig förbi från start.
Men jag nöjer mig med 7 och 14!
Answer to: "Petri Salmela: "hon gick nytt rekord i den senaste starten så fo"
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, PIXEL CHIC
S 2, NELLI ZOOT
|
Den minst streckade i loppet som är streckad på mindre än 1 % behöver man ju inte direkt ge avslag på. Det är ju redan ostreckad.
Avslag är till för dåliga favoriter.
När det sedan gäller rekordet så är det bra för klassen (det är lågklassiga ston detta remember?), men framförallt var det sänkningen och avslutningen som imponerade.
Men att den har en liten vinstchans, det var inga nyheter du kommer med där. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-16 23:24:34  nice, inte en tanke på att spika 7an så ska kolla den extra, tack för varningen 
Answer to: "nice, inte en tanke på att spika 7an så ska kolla den extra, ta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, PIXEL CHIC
S 2, NELLI ZOOT
|
varsågod. 
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2011-06-17 12:40:16
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
I Detta lågklassiga stolopp sticker ju självklart favoriten ut på i princip alla plan, klart bästa hästen i gänget. Dock är favoriten inte i mål än och skulle den på något sätt komma bort har det visat sig att ranken bakom ofta är slarvig i denna lopptyp. Känns som ett lopp där man tar favoriten eller garderar stort. Värt att notera är att många av skrällarna i stoloppen på V75 under 2010-11 suttit i positionen rygg ledaren eller 3 invändigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-17 18:31:19  I Detta lågklassiga stolopp sticker ju självklart favoriten ut på i princip alla plan, klart bästa hästen i gänget. Dock är favoriten inte i mål än och skulle den på något sätt komma bort har det visat sig att ranken bakom ofta är slarvig i denna lopptyp. Känns som ett lopp där man tar favoriten eller garderar stort. Värt att notera är att många av skrällarna i stoloppen på V75 under 2010-11 suttit i positionen rygg ledaren eller 3 invändigt.
Answer to: "I Detta lågklassiga stolopp sticker ju självklart favoriten ut p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DICEY SPICEY
|
Helt rätt: niondestreckad eller lägre har vunnit var sjunge lopp.
Spika eller helgardera?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-18 00:30:04
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, DICEY SPICEY
|
Här gör jag det som sagt lätt för mig och spikar Dicey. Visserligen galet överstreckad, men just nu är jag mer intresserad av att få 7 rätt än att jaga spelvärde. Därför räcker det för mig att hon på förhand är den häst med störst vinstchans i hela V75-omgången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 11:32:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Glöm inte för allt i världen Marque Bluestone som satt bomfast i loppet Dicey Spicey vann senast. Dessutom jobbar han kanonbra efter det loppet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 20:38:42
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nu pratar Papegojan upp allt som finns emot !! Vill väl ha en skräll ? Kanske har lirat emot ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 20:42:31
|
|
Många varv på volten nu.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 20:43:17
|
|
Hur fasen kunde 14 få omstarten..? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 20:45:27
|
|
Kompis nu mellan Johnny o Erik !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 20:47:21
|
|
Tur att Erik har Johnny !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 20:55:27 Edited(1): 2011-06-18 21:00:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, PIXEL CHIC
S 2, NELLI ZOOT
|
FY fan vad äckligt när storfavoriten vinner. Jag spyr. Jävla robban ivägen för nr 2 också. Satans jävla lama erik och hans lama jävla favoriter som blir släppta till spets som om det vore ett sketet solvalla-lopp. Men det var ju väntat. men lika äckligt ändå. Värdet gick upp med hela 6 kronor... ..hahhaa...
Den stora potentialen fanns i denna avdelning. Nu får fan beanie, intoccabile, the noble cape och Simb frizz vinna så att det blir lite värde för mitt system. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 21:27:42  FY fan vad äckligt när storfavoriten vinner. Jag spyr. Jävla robban ivägen för nr 2 också. Satans jävla lama erik och hans lama jävla favoriter som blir släppta till spets som om det vore ett sketet solvalla-lopp. Men det var ju väntat. men lika äckligt ändå. Värdet gick upp med hela 6 kronor... ..hahhaa...
Den stora potentialen fanns i denna avdelning. Nu får fan beanie, intoccabile, the noble cape och Simb frizz vinna så att det blir lite värde för mitt system. 
Answer to: "FY fan vad äckligt när storfavoriten vinner. Jag spyr. Jävla"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag spikade, men lär gardera nästa gång, var inte särskilt imponerad av insatsen av dicy spicey. Inte för att vara så pass streckad.
superrad nu också, lär väl bli megafavorit nästa gång också? bara till att fälla om någorlunda motstånd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 21:29:59  jag spikade, men lär gardera nästa gång, var inte särskilt imponerad av insatsen av dicy spicey. Inte för att vara så pass streckad.
superrad nu också, lär väl bli megafavorit nästa gång också? bara till att fälla om någorlunda motstånd.
Answer to: "jag spikade, men lär gardera nästa gång, var inte särs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, PIXEL CHIC
S 2, NELLI ZOOT
|
man får se det så... The bigger they are, the harder they fall.
Jag kommer aldrig spika Dicey.. Tycker inte att den är så märkvärdig...Förr eller senare torskar den och då ska jag sitta där med skrällen med på kupongen.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|