Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Strykningar
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-02 19:44:24

Became a member: 
Forum posts:
Kanske vore nåt att införa? Eller är det bara jag som missat den funktionen?
Reply
Posted: 2007-08-02 19:56:23

Became a member: 
Forum posts:
Hrm, både ja och nej....

Men framför allt borde loppen gå att köra fastän en häst har försvunnit och inte som nu bugga ut helt ;/
Reply
Posted: 2007-08-02 20:37:37 Answer to: "Hrm, både ja och nej.... Men framför allt borde loppen gå att köra f"

Became a member: 
Forum posts:
Du har en poäng, det är också irriterande
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-03 10:39:38 Answer to: "Du har en poäng, det är också irriterande :S"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Jag kan lägga till så att man kan stryka hästen, hade faktiskt inte tänkt på det innan men kan nog vara bra, speciellt om man anmält sig till flera lopp på samma dag.

Det borde fungera även fast en häst försvunnit ur startlistan men jag ska kolla upp det så att det säkert gör det.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-03 10:43:28

Became a member: 
Forum posts:
Känns som det missgynnar lite sämre hästar..... stryker någon finns där ju en plats som någon annan borde få annars blir det ju fel att man anmäler sig till flera lopp och tar bort en del. Kommer att sluta med att loppen halveras på sikt dessvärre.. alla kommer anmäla till allt. Nu får man stå sitt kast och ev ta en skada i fall man anmäler till allt. Inget bra förslag om det inte bearbetas mer.
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-03 10:46:11 Answer to: "Känns som det missgynnar lite sämre hästar..... stryker någon finns dä"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Kan ju alltid göra så att platsen blir erbjuden den som stod näst på tur i uttagningen. Hästen kan ju faktiskt bli skadad under träningen och då är det ju inte så kul att springa i ett lopp som man redan har kommit med i.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-03 11:10:21

Became a member: 
Forum posts:
Jo, åt det hållet borde det ju gå men då ska det finnas en limit på hur länge man kan stryka en häst. Blir ju fel med spel och allt... Blir ju fel att ersätta hästen också. Bättre det finns en preliminär uttagning (där enda infon man får är om ens häst kommit med och där finns en "stryk hästen") och sen har man typ 12 timmar på sig att stryka innan den korrekta startlistan kommer upp och efter det kan man enbart stryka en häst som är skadad.

Men se till så att loppen igår blir körda korrekt nu också
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-03 12:39:24 Answer to: "Jo, åt det hållet borde det ju gå men då ska det finnas en limit på hu"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Funderar på om man skulle ta och höja anmälningsavgiften. Det skulle ju resultera i att man planerar lite bättre och inte anmäler sig till alla lopp.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-03 16:41:06

Became a member: 
Forum posts:
Det är också en tanke. Men frågan om man kan höja med så mycket att det "blir kännbart" ;/ Vissa lopp kostar ju inte mer än 5 kr i dag och normalt är det väl ca 25-50 kr, även om man höjer det med 10 gånger så kommer det inte göra någon skillnad tror jag. Men det tål att tänkas på. Kanske i samband med något annat?
Reply
B_Good Posted: 2007-08-03 22:09:59 Edited(2): 2007-08-03 22:23:16 Answer to: "Funderar på om man skulle ta och höja anmälningsavgiften. Det skulle ju "

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Har själv häst till start i både Halmstad o Norge samma dag o tycker det känns lite dumt. Dessutom så startar bägge loppen samma tid..
Gillar spel som eftersträvar realism. Så höjd anmälningsavgift kan va nåt kanske, eller nåt som förhindrar hästar att starta i fler lopp samma dag..

EDIT Insåg just att jag redan fått betala för bägge resorna så även om en strykning blir möjlig så skulle det inte va ekonomiskt försvarbart att göra det..
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-04 11:15:46 Answer to: "Har själv häst till start i både Halmstad o Norge samma dag o tycker det"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Självklart skulle man ju få tillbaka resekostnaden om man drar sig ur loppet.

/Eriksson
Reply
B_Good Posted: 2007-08-06 13:37:22 Answer to: "Självklart skulle man ju få tillbaka resekostnaden om man drar sig ur lop"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Har strukit min pålle o inte fått pengar tillbaka än, dessutom så var jag dum nog o lägga in en tusing på plats på hästen när jag såg startlistan, o nåra dar senare strök jag honom.
Kan man få tillbaka den oxå eller är det bara o garva o ta sitt straff?
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-06 14:38:38 Answer to: "Har strukit min pålle o inte fått pengar tillbaka än, dessutom så var j"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Ska väl egentligen få tillbaka sina spelade pengar då en häst stryks. Ska försöka lägga in så att det blir så i fortsättningen. Vet inte när jag kommer hinna med det dock.

/Eriksson
Reply
[ 1 ]