Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> ticking red 2 årig sto

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-12-27 12:28:28

Became a member: 
Forum posts:
No horse found

en häst som i första titten kanske inte ser så märkvärdig ut men om man kollar in lite närmare ser men plötsligt kapaciteten i denna sto...

många föl och nyblivna 3 åringar brukar ha mycket på de blå men som många kanske inte har tänkt på så tränar dom flesta riktigt uselt....

nu denna sto tränar faktiskt riktigt bra med bara 120 på snabbhet + 44 startsnabbhet ( 9 form )

vi tar t.ex 2st 3 åringar och vi kan kalla dom A och B, med 4444 och den andra med 2222 på de blå som nyblivna 3 åringar... hästen A tränar cr 60 på snabbhet och backe och hästen B tränar cr 100-10 på samma... vem kommer att ha bättre på de blå inför 4 årings säsongen? och hålla sig längre på topp.

så det viktigaste är ju att hästen tränar bra, kan man säga och det gör denna häst och hon kommer att ta ikapp dom flesta 3 åringar inför denna säsong.. så passa på nu och bjuda så har ni henne klar inför nya etappen och kan anmäla i vilken lopp ni vill.
Reply
JontePuma Posted: 2010-12-27 12:36:40 Answer to: "67887 en häst som i första "

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
för det första kommer inte din träna över 100 som 3 åring, snarare runt 80 vilket är rätt ok men inte kanon...
och för det andra..... 2,9 millar...du måste skoja???
Reply
ddmannen Posted: 2010-12-27 12:41:38 Answer to: "67887 en häst som i första "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
kan väl hålla med dig att det bättre att han en häst med dåliga startsiffror som tränar bra , än med bra startssiffror som tränar uselt, men ,men

den här tränar faktist inte så fantastiskt 0,120+ 0,044 är ganska normala siffror för en 2åring och till detta pris kommer inga att köpa , otroligt överpris.

Hela annonsen är en typiskt umeåstallsannons som försöker sälja sina hästar med enormt långa förklaring och resonemang. Skulle gissa att det är ett bara något annat umeåstall som givit den 5stjärnor.
Reply
Posted: 2010-12-27 12:51:15

Became a member: 
Forum posts:
jag har då inte sett så många 2 åringar som tränar så bra av dem som är tillsalu
förstår inte vad du vill komma med dina antydningar om umeåstall jag bedriver ett seriöst stall
o´ch skulle vara glad om du kommenterar om hästen och behöll dina onödiga synpunkter för dig själv
Reply
Post removed Posted: 2010-12-27 13:18:37   Answer to: "jag har då inte sett så många 2 åringar som trä"
ddmannen Posted: 2010-12-27 13:33:07 Answer to: "jag har då inte sett så många 2 åringar som trä"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Det är väldigt svårt att få något vidare betalt för en häst med dåliga startsiffror även om de tränar bra , de flesta går under 1000lappen, däremot kan det bli ok betalt på hästar med bra startsiffror även om de tränar uselt , vilket jag tycker är dumt av köparna.

Jag försökte tipsa om 5 enkronors hästar som tränade bra i tråd här innan , men det fanns inget större intresse för dem , skulle nog själv lagt bud på någon av dem om jag haft plats.
Reply
Posted: 2010-12-27 16:37:42 Answer to: "jag har då inte sett så många 2 åringar som trä"

Became a member: 
Forum posts:
3 av mina 4 2-åringar tränar bättre än din, varav 2 betydligt bättre.
Reply
[ 1 ]