1
2
3
[ 4
]
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-27 19:45:58
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 3, ARION
|
Hursomhelst så vann ju inte VOJE FAKS som du AffePaffe hade tippat som vinnare....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-27 19:49:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, VOJE FAKS
|
ne,, tyckte de va öppet ..därför hade jag med en del hästar (6-7 st ) på mitt systme.. men mest trodde jag på voje faks! Men för att de man tror att de skulle kunna vara vinnaren i loppet så är ju inte de lika med spik? Jag spikade iaf inte i detta loppet som vissa andra gjorde!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-27 20:17:23  tommie, så vad du vill komma fram till är att de som spelade conny nobell när han kom ut efter frånavro är idioter? han vann väl 2 raka comeback lopp efter långt uppehåll och hade inte visat ett SKIT.
Tror nog det handlar mer om vilka hästar man varit ute mot och med vilka förutsättningar. Arion hade varit ute mot de bästa kallbloden i norge och över fel distans i en del lopp, finns det någon i detta loppet som hade det? när, för att dem hade blivit totalt krossade! därav måste man självklart tro på bra segerchans när han kommer hit till sverige och möter MYCKET sämre motstånd och över rätt distans......
säger sig själv.....
Answer to: "tommie, så vad du vill komma fram till är att de som spelade conny nobell"
|
Forum posts: 5430
|
Först jämför du arion med conny nobell... sedan skriver du att arion har varit ute mot dom bästa i norge... ulvensdokka,hvatt baus,spikeldi,brenne kongen,rim stjernen,knekt troll,sjefsbrunen,linnelden och haugsgutten heter hästarna som har utklassat arion i dom senaste 3 starterna.... Det är inte några av dom bästa norska kallbloden kan jag säga!! Är du bara dåligt påläst eller snackar du skit helt enkelt?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-27 20:39:46
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
jag vet inget om kallblod, det jag säger är information som jag läst mig till och då är det sagt att han varit ute mot de bästa kallbloden i norge, eller i högsta klassen,,,,sedan om dem syftade på 3 senaste loppen eller 10 senaste loppen vet jag inte.
Fallet med conny nobell och arion är väl nästan densamma i principen, tävlat mot de bästa, varit borta en tid och kommit tillbaka för att tävla mot betydligt sämre hästar som det ska bli vinst mot.
tiden 1.22 säger väl de mesta om arion annars? särskilt när de andra kallbloden i loppety ligger på tider mellan 1.25-1.27.....
som sagt annars, jag är påläst!, men kan inget om kallblod........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-27 20:59:25  jag vet inget om kallblod, det jag säger är information som jag läst mig till och då är det sagt att han varit ute mot de bästa kallbloden i norge, eller i högsta klassen,,,,sedan om dem syftade på 3 senaste loppen eller 10 senaste loppen vet jag inte.
Fallet med conny nobell och arion är väl nästan densamma i principen, tävlat mot de bästa, varit borta en tid och kommit tillbaka för att tävla mot betydligt sämre hästar som det ska bli vinst mot.
tiden 1.22 säger väl de mesta om arion annars? särskilt när de andra kallbloden i loppety ligger på tider mellan 1.25-1.27.....
som sagt annars, jag är påläst!, men kan inget om kallblod........
Answer to: "jag vet inget om kallblod, det jag säger är information som jag läst mig"
|
Forum posts: 5430
|
jag kan hålla med om det du säger. Det som gjorde att jag inte trodde någonting på honom var dom tre senaste starterna där han hade mött och blivit utklassad av en del hästar som jag inte hade hört talas om och han hade gått riktigt dåliga tider. dessutom trodde jag inte så mycket på tränaren... har hört alldeles för många amatör tränare som är överdrivet positiva på sina hästar... 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|