Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Dåliga styrningar.
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-01-25 02:09:25

Became a member: 
Forum posts:
Man har ju sett en och annan dålig styrning genom åren. Någon är sämre än den andra, men vilken var sämst?

Jag har två att välja på, kanske att dom inte är hundra procent korrekta efter alla år men jag tror det.

1. Jim Frick. Kval eller semifinal till derdyt. Stig H har två i samma heat. Storstadsbusen (grym långluffare) och Emma Gee San (sprinter). Stig H kör busen Frick kör Emma,
Jag såg en chans att vinna en slant genom att spela plats på Fricken (spets, ta upp och lifta med).
Första femhundra, helt perfekt. Men så helt plötsligtså går Frick ut i dödens och Emma Gee San får gå sista varvet i dödens och hon kommer långt bak. Missar final i derbyt, när hon hade en perfekt chans att smuga i rygg på vinnaren. Vad tänkte han????

2. Örjan Khilström. Pine Dust i guld på Eskilstuna 2004.
Hon var favorit men översträckad enligt mig. Bellman Töll grym vid detta tillfälle och fint läge för spets och slut, och så såg det ut fram till 300 kvar. Pine Dust sitter instängd och så kommer luckan perfekt.
Men nej, Örjan sitter kva. Hästar fyller på och Örjan är instängd igen.
Ha ha tänker jag (spik på Bellman) men så bryter hästen i dödens ut ca 50 kvar och Pine Dust i ren panik trycker sig i mellan till vinst.
Hade han gått ut 300 kvar när luckan kom så hade han vunnit med 200m


Kommer ni ihåg dessa, eller har ni andra att ta av.
Reply
[ 1 ]