Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-10-02
V75-5 Diamantstoet, Final - Dagens Flex.
2. TAMINA SILAS 39% 32
Goop Björn
12. ELIN'S PRIDE 34% 61
Eklöf Bo
10. WINNER'S ROSE 32% 68
Lövgren Joakim
11. RACERSTINA 16% 72
Ohlsson Ulf
8. RANIA 12% 74
Svanstedt Åke
7. BELINDA SIGN 11% 101
Lindegren Erik
3. HIMLA C.D. 7% 212
Söderholm Krister
6. DEAR JACKIE 6% 183
Sundberg Hans-Owe
1. REGINA ONE 4% 0
Takter Johnny
13. VICTORIA ISLAND 3% 327
Kolgjini Lutfi
15. AMBER DIABLO 3% 219
Untersteiner Peter
5. B.K.BONNIE PEARL 2% 311
Lennartsson Per
9. FIONA SEPTIM 2% 457
Nygren Patrik
4. EGOLINA SÅNNA 1% 740
Jansson Torbjörn
14. LETTER WRITING 1% 456
Pettersson Tomas

Senast uppdaterad: 2010-10-02 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-5 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2010-09-30 11:59:14

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ELIN'S PRIDE
Winners rose tar hem detta. kommer att gardera men tror mest på henne. Står 20m bättre till än vanligt också. Tamina tar jag bort
Reply
Posted: 2010-09-30 12:59:52 Answer to: "Winners rose tar hem detta. kommer att gardera men tror mest på henne"

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BELINDA SIGN
Säger inte att du har fel men den var inte så bra senast väl?
Reply
Posted: 2010-09-30 13:24:25
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ELIN'S PRIDE
Nä senast var en plump i protokollet, men då fick hon gå i dödens sista 1000 också. innan dess var hon grym, precis när jag började spela v75 seriöst kommer jag ihåg att hon var riktigt bra, och vann ofta. var ofta en snackhäst då också. hon går bäst i främre träffen men även bra bakifrån och klarar en låg 13 tid
Reply
Posted: 2010-09-30 14:16:51
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BELINDA SIGN
Ja hon är mer komplett än Belinda Sign o slog dessutom henne när dom möttes. Det som gjorde att jag ändå valde B.S var loppet senast samt att B.S hade så pass mycket sämre spår senast dom möttes på Tingsryd.

Jag vill gärna spika i dom här loppen eftersom kollektivet sällan gör det. Gäller ju att ta rätt häst dock o jag tycker det står mellan B.S o W.R. I lopp som handlar om 2 kusar tar jag den som är minst spelad o håller i hatten.
Reply
Posted: 2010-09-30 15:01:41
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ELIN'S PRIDE
Håller med i resonemanget, är dock för feg för att spika här tror jag. är ju inne på elins pride också som är RIKTIGT bra i grunden, och skulle säkert vart med i sto finalen om den råkat ut för massa skador och skit. kanske kan vara tillräckligt kaxig för att köra ett sparlopp på 3
Reply
Posted: 2010-09-30 16:35:37 Edited(1): 2010-09-30 17:40:44

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ELIN'S PRIDE
1 Regina One- Satt fast med krafter kvar för tre starter sedan. Galopperade tidigt näst senast. Rygg på ledaren senast, Sjöström hade sedan chansen att gå ut i andra ytter 800 kvar men satt kvar. Blev istället tillbakadragen av en trött ledare och avslutade sedan berömvärt till 6e platsen. Hårt emot nu men lär bli understreckad sett till sitt kunnande.

2 Tamina Silas- Såg ganska bra ut och hade nog tagit en plats senast om hon inte galopperat på upploppet. Besitter fin kapacitet och Goop upp är intressant. Kan galoppera precis när som helst men med 20 meter tillgodo på värsta konkurenterna bör hon räcka långt felfritt.

3 Himla C.D.- Gjorde en ruskigt bra insats senast när hon bara var bäst efter att ha gått första i tredjespår sista 700. Hade ingen chans mot varken Tamina Silas eller Racerstina senast de möttes. Gör hon om senaste loppet kan hon dock skrälla.

4 Egolina Sånna- Har inte gjort några övertygande lopp på slutet och får nog agera statist här och hoppas på pengar.

5 B.K. Bonnie Pearl- Verkar ha mycket bristande mentalitet och så fort hon får göra lite jobb själv viker hon ner sig. Med lopp på rulle har hon gjort några bra insatser men jag tror att det är för bra hästar emot den här gången för att hon ska komma till.

6 Dear Jackie- Tjänade bra med pengar förra året men verkar ha lite svårt att bära dem i år. Startsnab och lär få en bra position. Gick okej men inte mer senast och måste höja sig för att utamana här.

7 Belinda Sign- Gjorde en bra insats sist som trea. Har tjänat snabba pengar sedan hon kom till Lindegren i Maj. Många tuffa konkurenter emot och jag tror det bli svårt för henne att slå sig in i klassen här.

8 Rania- Gick klart godkänt över upploppet senast som fyra. Knäckt av Winner's Rose näst senast efter uppehåll. Är säkert bättre nu men det kommer krävas mycket mer för att ha chans här.

9 Fiona Septim- Höll bra från dödens senast men kunde inte svara ut Himla C.D. och blev slagen över upploppet. Får nog svårt att vinna här-

10 Winner's Rose- Har gjort svettiga insatser på slutet men loppet 5/9 som bäst. Tuffa lopp verkade dock ha satt sig på psyket och efter en resa fram i dödens senast var hon inte riktigt lika stridsvillig. Tränaren tycker hon är förlåten efter det tuffa loppet men riskerar få en lika tuff resa igen och den här gången mot bättre hästar, frågan är om hon pallar det. Riktigt bra kapacitet i grunden och vid gardering måste hon med.

11 Racerstina- Visade för tre starter seadn att hon har kapacitet. Vet inte vad det var för lopp hon galopperade i efter det eller varför hon stod så högt i odds. Struken efter det och nu var det över en månad sedan hon gick ett helt lopp. Hade vart intressant om någon här kan lägga upp någon intervju angående henne men som det ser ut just nu är det ett stort frågetecken.

12 Elin's Pride- Två lopp efter uppehåll. Först avslutade hon mycket bra mellan hästar bakom Tamina Silas och gick forstast av alla över upploppet. Senast vann hon övertygande före Quissi De Goutier. Formen borde finnas där nu och springspåret passar bra då hon är startsnabb. Inte startat så mycket senaste åren och har nog högre kapacitet än vad hon har pengar på sig. Min tipsetta i ett annat jämnt stolopp. Tänkbar chansspik! 41% segrar vittnar om vinnarskalle!

13 Victoria Island- Fin häst som verkar ha stannat av lite. Vann lätt från ledning mot mycket billigt gäng näst senast. Senast orkade hon inte hela vägen från dödens. Ludde+tillägg+bakspår känns inte som någon lyckad kombination och får nog svårt att räcka till.

14 Letter Writing- Gjort ganska bra lopp fram till senast då hon såg småseg ut. Vinner otroligt sällen och från bakspår på tillägg med TP kan jag inte se henne vinna.

15 Amber Diablo- Kan avsluta bra vilket hon visar gång på gång. Från det här läget kan det dock bli väldigt långt fram till värsta konkurenterna innan det är dags för upplopp. Om det blir perfekt kört för henne kan hon räcka men det är långsökt.

Min ranking: 12-2-10-11

9
Reply
Posted: 2010-09-30 22:39:51 Answer to: "Håller med i resonemanget, är dock för feg för att spi"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BELINDA SIGN
Ja jag såg att Raffe spikade den så då ändrade jag mig (efter koll av Elins Pride) så numera har jag 5 streck här. Man är som en jäkla vindflöjjel o ändrar sig hela tiden
Rysaren är Himla CD. Hon var riktigt tuff i Boden senast o dom åkte över 100 mil ToR för dom visste att dom hade bra chans. Formtoppad.
Reply
Posted: 2010-09-30 22:50:54

Became a member: 
Forum posts:

V 8, RANIA
Jag läste följande kommentar om Tamina Silas på travpunkten:

sjuk efter senast säger kari.

Är det någon som vet var den informationen finns?
Är det någon som har sett den informationen?
Reply
travspelarn Posted: 2010-10-02 01:49:44 Answer to: "Jag läste följande kommentar om Tamina Silas på travpunkten"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Hon fick en lättare halsinfektion efter senast och har fått en sulfakur men har inte stått över mer än något enstaka jobb...
Reply
Posted: 2010-10-02 09:03:51 Answer to: "Hon fick en lättare halsinfektion efter senast och har fått en s"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 8, RANIA
Tack så mycket, hittade till slut informationen på spelarservice, men tack så mycket iaf
Lähdekorpi skriver att han inte är orolig, men hur påverkar sulfakurer hästarna egentligen, är det någon som vet om det är mycket negativt?
Han kanske har haft nåt skit i stallet, neo smed hade väl också fått samma?
Reply
Posted: 2010-10-02 12:17:49

Became a member: 
Forum posts:
En galopp lysten häst med spår 2 i ett tilläggslopp där det bara är 5 hästar på startvolten och tilläggshästarna kommer vara framme snabbt och sätta press känns inte som en favorit. Åker fetbort trots Goop.
Reply
Posted: 2010-10-02 12:35:44

Became a member: 
Forum posts:
I Diamantstoet känns det helrätt att gardera. Jag tar med sju hästar men känner mig ändå inte helt säker. Det känns som att Rania kommer att bli kraftig underskattad på strecken. Se upp!
Reply
Posted: 2010-10-02 13:45:05
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ELIN'S PRIDE
Slutade med spik på Elin här.
Reply
Posted: 2010-10-02 15:55:18

Became a member: 
Forum posts:

V 11, RACERSTINA
nu kommer dagen säkraste spik...hehehehe.
nä men en spik lika dock...
Reply
Posted: 2010-10-02 15:58:36
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BELINDA SIGN
Kul när alla har olika hästar
Reply
Posted: 2010-10-02 16:06:09
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 7, BELINDA SIGN
Snygg styrning av Goop.1.14.3 är tom bättre än vad Lädret sa (14.5).
Reply
Posted: 2010-10-02 16:32:47

Became a member: 
Forum posts:

V 2, TAMINA SILAS
sil sil
Reply
1   [ 2 ]