[ 1
]
|
Mancher
|
Posted: 2010-09-20 08:06:11
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
För första gången fick man rösta och allting blev exakt vad man hade hoppats på  Alliansen vann med tillräckligt knapp marginal för att SD skulle komma in i riksdagen och samtidigt få vågmästarroll  Nu ska vi veta att jag inte på något sätt stödjer det sistnämndas ideologier, men så som de andra partierna försöker mörka invandringspolitiken så är det den enda möjligheten att få detta uppmärksammat! Mona Muslim kommer ju aldrig ingå ett samarbete med SD, och även om Reinfeldt verkar väldigt klar på sin sak just nu, tror jag ändå att han kommer använda SD som ett stödparti i en hel del frågor efter ett tag. Miljöpartietet tvivlar jag på att han kommer få med sig. Och snälla Ohly, gör Sverige en tjänst och släng dig framför ett tåg =/....
Vad är era funderingar efter valet? Nu skulle Plokko ha varit kvar på sidan 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-20 11:45:45
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Rätt lag vann men trist att det blir en minoritet.
Synd oxå att SDs intåg fullständigt överskuggar det feta historiska faktat att en borglig regering väljs om för första gången någonsin!
Dessutom är jag inte med på hysterin att "Sverige har för första gången ett främlingsfientligt parti i riksdagen." Ny Demokrati på 90talet då? Dom var ju tok-rassar..
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-09-20 14:22:12
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
En svart dag för Sverige enligt mig. Djävulens avkommor kom in i riksdagen och det dåliga och egocentriska högertänket får behålla makten.  Skäms Svenska folket!
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2010-09-20 20:00:30
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
|
Jag röstade på SD och är såklart glad att de kom in. Har sett alldeles för mycket skit under mina år i blatteförorten och klimatet har varit sånt att man inte ens har fått yppa minsta lilla negativa om hur jävla illa många av invandrarna beter sig, för då har man blivit kallad rasist. De övriga partierna kan dra åt helvete.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-21 19:13:10  Jag röstade på SD och är såklart glad att de kom in. Har sett alldeles för mycket skit under mina år i blatteförorten och klimatet har varit sånt att man inte ens har fått yppa minsta lilla negativa om hur jävla illa många av invandrarna beter sig, för då har man blivit kallad rasist. De övriga partierna kan dra åt helvete.
Answer to: "Jag röstade på SD och är såklart glad att de kom in. "
|
Became a member:
Forum posts:
|
fy f-n 
behåll dina inskränkta åsikter för dej själv
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-09-21 23:19:17  fy f-n 
behåll dina inskränkta åsikter för dej själv
Answer to: "fy f-n:@
behåll dina inskränkta åsikter för dej sj&a"
|
|
*host* yttrandefrihet *host*
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-22 09:22:07  *host* yttrandefrihet *host*
Answer to: "*host* yttrandefrihet *host*"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut, men hans inlägg är nog i gränslandet till hets mot folkgrupp 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-09-22 10:55:54 Edited(1): 2010-09-22 10:56:46  absolut, men hans inlägg är nog i gränslandet till hets mot folkgrupp 
Answer to: "absolut, men hans inlägg är nog i gränslandet till hets mot "
|
|
Vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med. Jag är också uppvuxen intill ett väldigt invandrarbefolkat område och har således också fått uppleva väldigt mycket! Tror samtidigt att jag är den enda intill detta område som någon gång vågat gå runt i en sverigeinspirerad tröja. De tror verkligen att de äger hela stället och kan göra bäst fan dem vill. De samlas vid centrum varje kväll, grupper om 15-20 man för att planera nästan jävelsskapsmanöver. Bomber har sprängts här, mängder av bränder, misshandel och varje helg sker personrån, och det sistnämnda har jag själv fått uppleva för fem år sedan... Om man inte själv är uppväxt i en sån här miljö tror jag inte man riktigt inser vart Sverige är på väg. Fan vad jag ska flytta om nått år!!
Sedan blir jag så grymt förbannad på allt hat som uppstått mot SD. Framför allt från aftonh*rans sida. Det är skrämmande, var det inte en demokrati vi levde i? När ska folk lära sig? SD innehåller inte något rasistiskt och man är inte rasist för att man röstar på SD! Att det sedan finns nazister och rasister som röstar på SD för att de tycker att deras ideologier överensstämmer mest med deras politik, är en helt annan femma! SD är det enda partiet som vågar erkänna konsekvenserna av den massiva invandringen vi haft de senaste decennierna. Det är medias och de andra politikernas fel att det har växt fram ett sånt hat och en så dyster och skev syn på vad SD egentligen står för.. SD må vara ett främlingsfientligt parti, men lågt ifrån rasistiskt och nazistiskt. De dömer inte individen, utan sammantaget av invandringens konsekvenser. Och så länge vi inte kan föra en välutformad, fungerande integrationspoltik och kan ta hand om de som redan finns här, hur i hela fridens namn ska vi då kunna öppna vår famn för en halv miljon nyanlända varje år? Om vi inte ställer krav på språkkunskaper och dylikt som gör att de anpassar sig till den svenska kulturen, hur i hela fridens namn vill vi då att de ska kunna integrera sig till det svenska samhället och få jobb o.s.v? Nej, då är det bättre att placera dem på flyktingförläggningar eller placera dem i bostäder likt baracker och försörja dem med bidrag, våra skattepengar...
När något av de stora partierna tar invandringsfrågan på allvar, när något av de stora partierna för fram en noggrant utformad integrationspolitik, den dagen kommer vi nog inte få se på ett bra tag framöver, men om, ja då kommer vi nog få se en minskning av SDs framgångar. Men till dess, är ju detta den enda lösningen till att integrationspoltik tas upp i riksdagen, eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-22 11:44:26 Edited(1): 2010-09-22 11:46:25  Vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med. Jag är också uppvuxen intill ett väldigt invandrarbefolkat område och har således också fått uppleva väldigt mycket! Tror samtidigt att jag är den enda intill detta område som någon gång vågat gå runt i en sverigeinspirerad tröja. De tror verkligen att de äger hela stället och kan göra bäst fan dem vill. De samlas vid centrum varje kväll, grupper om 15-20 man för att planera nästan jävelsskapsmanöver. Bomber har sprängts här, mängder av bränder, misshandel och varje helg sker personrån, och det sistnämnda har jag själv fått uppleva för fem år sedan... Om man inte själv är uppväxt i en sån här miljö tror jag inte man riktigt inser vart Sverige är på väg. Fan vad jag ska flytta om nått år!!
Sedan blir jag så grymt förbannad på allt hat som uppstått mot SD. Framför allt från aftonh*rans sida. Det är skrämmande, var det inte en demokrati vi levde i? När ska folk lära sig? SD innehåller inte något rasistiskt och man är inte rasist för att man röstar på SD! Att det sedan finns nazister och rasister som röstar på SD för att de tycker att deras ideologier överensstämmer mest med deras politik, är en helt annan femma! SD är det enda partiet som vågar erkänna konsekvenserna av den massiva invandringen vi haft de senaste decennierna. Det är medias och de andra politikernas fel att det har växt fram ett sånt hat och en så dyster och skev syn på vad SD egentligen står för.. SD må vara ett främlingsfientligt parti, men lågt ifrån rasistiskt och nazistiskt. De dömer inte individen, utan sammantaget av invandringens konsekvenser. Och så länge vi inte kan föra en välutformad, fungerande integrationspoltik och kan ta hand om de som redan finns här, hur i hela fridens namn ska vi då kunna öppna vår famn för en halv miljon nyanlända varje år? Om vi inte ställer krav på språkkunskaper och dylikt som gör att de anpassar sig till den svenska kulturen, hur i hela fridens namn vill vi då att de ska kunna integrera sig till det svenska samhället och få jobb o.s.v? Nej, då är det bättre att placera dem på flyktingförläggningar eller placera dem i bostäder likt baracker och försörja dem med bidrag, våra skattepengar...
När något av de stora partierna tar invandringsfrågan på allvar, när något av de stora partierna för fram en noggrant utformad integrationspolitik, den dagen kommer vi nog inte få se på ett bra tag framöver, men om, ja då kommer vi nog få se en minskning av SDs framgångar. Men till dess, är ju detta den enda lösningen till att integrationspoltik tas upp i riksdagen, eller?
Answer to: "Vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med. Jag är ock"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm.. varför hatet mot SD finns beror nog till stor del på att SD är sprungna ur nynazismen och det är ju ett faktum. Även mindre väl valda uttalanden som :
 Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma."
Det skrev Sverigedemokraternas kandidat M****-L***** E******** på sin Facebook-sida, uppger Trelleborgs Allehanda, det gör ju inte heller att deras status direkt blir bättre
!
Sen så är det ju upp till betraktaren att tolka SD:s program som dem vill.
Har haft eget företag, bensinmack och jag hade c:a 10 inbrott och runt 100 tjuvtankningar.,
9 av inbrotten var gjorda av, som SD skulle sagt, riktiga svenskar och 1 var av en kille från Polen.
Tjuvtankningarna, nästan alla åkte dit, mycket tack vare kameraövervakning, där var det nästan samma procentuella fördelning, vad gällande "riktiga svenskar" och människor av icke svenskt ursprung.
Så jag tycker inte att vi "svenskar" skall slå oss för bröstet och säga att vi är skötsamma på alla sätt och vis.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-09-22 11:58:54  Hmm.. varför hatet mot SD finns beror nog till stor del på att SD är sprungna ur nynazismen och det är ju ett faktum. Även mindre väl valda uttalanden som :
 Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma."
Det skrev Sverigedemokraternas kandidat M****-L***** E******** på sin Facebook-sida, uppger Trelleborgs Allehanda, det gör ju inte heller att deras status direkt blir bättre
!
Sen så är det ju upp till betraktaren att tolka SD:s program som dem vill.
Har haft eget företag, bensinmack och jag hade c:a 10 inbrott och runt 100 tjuvtankningar.,
9 av inbrotten var gjorda av, som SD skulle sagt, riktiga svenskar och 1 var av en kille från Polen.
Tjuvtankningarna, nästan alla åkte dit, mycket tack vare kameraövervakning, där var det nästan samma procentuella fördelning.
Så jag tycker inte att vi "svenskar" skall slå oss för bröstet och säga att vi är skötsamma på alla sätt och vis.
Answer to: "Hmm.. varför hatet mot SD finns beror nog till stor del på att S"
|
|
Som jag sa, det finns människor med störda tankesätt som har anknytning till SD, men det betyder inte att hela partiet sympatiserar med dessa, och framför allt inte partiledaren själv.
Självklart påstår jag inte att det bara är invandrarna som begår brott och liknande. Men det finns bevisad statistik från BRÅ, Brottsförebygganderådet, där det TYDLIGT framgår att invandrare har en generell överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet, över hundra procent! Och det gäller i princip alla brott, men procenten växer avsevärt när det kommer till grövre brott så som mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt! Det går även att tydligt se att dessa siffrorna stigit i takt med invandringen och jag tror verkligen inte att det är en tillfällighet. Men som jag säger, jag beskyller inte invandrarna i sig själva, utan den bristande integrationen. Mycket av brottsstatistiken beror på integrationsproblemen, segregation, utanförskap, arbetslöshet etc. Men samtidigt tycker jag inte att det går att utesluta kulturella avvikelser i synen på rättssamhälle, lag och ordning, och det kan man ju tydligt se i deras hemländer!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-22 12:56:08  Som jag sa, det finns människor med störda tankesätt som har anknytning till SD, men det betyder inte att hela partiet sympatiserar med dessa, och framför allt inte partiledaren själv.
Självklart påstår jag inte att det bara är invandrarna som begår brott och liknande. Men det finns bevisad statistik från BRÅ, Brottsförebygganderådet, där det TYDLIGT framgår att invandrare har en generell överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet, över hundra procent! Och det gäller i princip alla brott, men procenten växer avsevärt när det kommer till grövre brott så som mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt! Det går även att tydligt se att dessa siffrorna stigit i takt med invandringen och jag tror verkligen inte att det är en tillfällighet. Men som jag säger, jag beskyller inte invandrarna i sig själva, utan den bristande integrationen. Mycket av brottsstatistiken beror på integrationsproblemen, segregation, utanförskap, arbetslöshet etc. Men samtidigt tycker jag inte att det går att utesluta kulturella avvikelser i synen på rättssamhälle, lag och ordning, och det kan man ju tydligt se i deras hemländer!
Answer to: "Som jag sa, det finns människor med störda tankesätt som har"
|
|
Angående brottsstatistiken så kan jag tala om att arbetslösa lågutbildade män (dvs de flesta som röstar på Sverigedemokraterna är i sin tur dubbelt så brottbenägna som invandrarna i ditt exempel)(källa: nån dokumentär på okänd kanal för ett tag sen)
Invandrare brottsbenägnare än gemene man o ska vid brott utvisas om SD får bestämma
SD-anhängare brottsbenägnare än invandrare o skall då vid brott utvisas till Skåne eller? 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-09-22 12:58:55  Angående brottsstatistiken så kan jag tala om att arbetslösa lågutbildade män (dvs de flesta som röstar på Sverigedemokraterna är i sin tur dubbelt så brottbenägna som invandrarna i ditt exempel)(källa: nån dokumentär på okänd kanal för ett tag sen)
Invandrare brottsbenägnare än gemene man o ska vid brott utvisas om SD får bestämma
SD-anhängare brottsbenägnare än invandrare o skall då vid brott utvisas till Skåne eller? 
Answer to: "Angående brottsstatistiken så kan jag tala om att arbetslö"
|
|
Skulle vilja se den vänsterdrivna dokumentären i så fall. Möjligvis Ohly själv som var upphovsmannen eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-22 13:11:15  Angående brottsstatistiken så kan jag tala om att arbetslösa lågutbildade män (dvs de flesta som röstar på Sverigedemokraterna är i sin tur dubbelt så brottbenägna som invandrarna i ditt exempel)(källa: nån dokumentär på okänd kanal för ett tag sen)
Answer to: "Angående brottsstatistiken så kan jag tala om att arbetslö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tyvärr så tror jag att många av de som röstat på SD är unga killar som gjort lite för skojs skull, har själv pratat med en som gjort det och i princip hela hans kompisgäng gjorde det.
Han hade ingen aning om vad som står i SD:s program, utan han röstade på de bara för att det var lite häftigt.
Sen så givetvis finns det " riktiga " sympatisörer med SD och jag respekterar deras åsikt, MEN...jag jag har svårt att förstå den.
Sen vad gäller Ohly, så är han definitivt inte heller en politiker som jag delar någon som helst uppfattning med. Hans politik tycker jag är bakåtsträvande.
Bara att han vill lagstifta att föräldrar skall dela på föräldraledigheten 50/50 är helt uppåt väggarna.
Det måste vara upp till varje föräldrar att bestämma det själv!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-22 13:11:24 Edited(1): 2010-09-22 13:12:04  Skulle vilja se den vänsterdrivna dokumentären i så fall. Möjligvis Ohly själv som var upphovsmannen eller?
Answer to: "Skulle vilja se den vänsterdrivna dokumentären i så fall. M"
|
|
Hahaha.. Kan det möjligen vara.
Den kan ha hetat " De kallar oss invandrare" men inte helt säker.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|