Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Soberano Posted: 2010-09-12 17:09:48

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Måste bara ta upp en sak som kanske ter sig löjlig men jag blir så jävla less på alla förbannade saxbanor och framförallt galoppen som ska köras och ta upp en massa tid.

Vitsen med att ha LIVE är ju att man ska kunna se loppen just LIVE och framförallt kunna se provstarter, värmningar,ev omstarter (nog så viktigt ibland då man kan lägga spel efter omstart) osv.

Jag är inte kritisk till att dom har sändningar från flera banor samtidigt men VARFÖR kan man inte välja VILKEN BANA MAN VILL FÖLJA? Det borde väl vara den enklaste saken i världen att lägga in så att man själv väljer vilken bana, lopp som man vill följa! Man kanske har lagt ett spel, har häst till start eller intresse för ett visst lopp men när det väl är dags så är det enda man får se ett eftersänt lopp utan vare sig värmning,provstart eller ev segerintervju. SÅ jävla kasst av ATG så man kräks.......
Reply
ddmannen Posted: 2010-09-12 17:43:01 Answer to: "Måste bara ta upp en sak som kanske ter sig löjlig men jag blir "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Kan bara hålla med om att man borde kunna välja bana .
Tycker det är speciellt saxbanan som man missar provstarter och då inte alltid för att de krockar utan ibland även förr att de har en lång genomgång av V65 spelet , vilket är ganska iriterande om man vill se loppet på saxbanan

Sen tycker jag att de är helt kassa med sina närbilder som ofta blir fel och är för långa så man missar vad som händer i loppen.
Reply
Andynalan Posted: 2010-09-12 18:24:44

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Instämmer med allt ni säger!
Reply
hogan Posted: 2010-09-13 16:17:56

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Håller också verkligen med här, oftast är man ju bara intresserad av en bana som körs per kväll, och då ska man ju kunna välja den och få allt LIVE just därifrån, för även om man som spelare spelar på fler banor samtidigt, finns ingen tjusning i hoppandet eller saxandet mellan dom, då missar man ju massor och det blir bara massa blandad hopkok som blir luddigt.

Nej en åt gången och fram med fria val, för även om bästa omgången spelmässigt tittas mest av spelare, så finns det ju hästägare som sagt som vill följa allt innan start som värmning o dylikt.

Så jag ställer in mig i ledet....HUR SVÅRT SKA DET VARA??
Reply
Andynalan Posted: 2010-09-13 22:41:54

Nåt jag har stört mig på är när dom saxar en OS-bana och en "vanlig". Kan lätt bli att man tänker fel då när man ska lägga sitt tvillingspel eller vad man nu gör.
Reply
Soberano Posted: 2010-09-14 10:44:40 Answer to: "Nåt jag har stört mig på är när dom saxar en OS-"

Det är väl iofs svårt att ändra på. Jag ser gärna att dom sänder från alla banor som kör UTOM Övrevoll och Klampenborg. Fattar inte varför dom ibland saxar från helt jävla ointressanta galoppbanor när det finns travbanor i Sverige som kör samtidigt och antagligen skulle ge betydligt högre omsättning om dom fick platsen istället.

Minns ett tillfälle i somras, den 15/7. Då körde Dannero,Åby, Örebro och Jägersro galopp i Sverige. Dom sände från 4 banor den dagen men varken Dannero eller Jägersro galopp sändes Istället plockade man in hyperintressanta galopplopp från Övrevoll och valde att köra lite roligt trav från JARLSBERG den dagen. Dessa banor hade då runt 5 ggr högre omsättning i sina lopp än de svenska banor som inte blev sända. Fattar inte hur det INTE kan vara bättre att försöka gynna och hjälpa de svenska banorna i första hand att få upp deras omsättning under vardagstravet. Om det inte körs på fler än 2 svenska banor kan jag köpa att man tar in sändningar från andra länder men i första hand MÅSTE man ju för i helvete gynna dom svenska banorna.
Reply
Andynalan Posted: 2010-09-14 17:57:24 Answer to: "Det är väl iofs svårt att ändra på. Jag ser g&au"

Det är väl iofs svårt att ändra på.

Du menar det?

Jag menar ju såklart inte att man ska "ändra" det, men med idén att följa den/dom banorna man vill skulle man ju slippa tänka på vilken bana det är.
Reply
Soberano Posted: 2010-09-14 17:58:53 Answer to: "Det är väl iofs svårt att ändra på.[/quot"

Aha, ok. Då är jag med. Tyckte det var en märklig kommentar.
Reply
[ 1 ]