Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Tingsryd 1609 AB

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-05-05 11:44:11

Became a member: 
Forum posts:
Skickades ut mail från ATG igår om detta. Jag har köpt en andel nu som en kul grej, riksen är ju väldigt låg och givetvis kul att vara med på lite unghästar.

Någon mer här inne som är delägare?
Reply
Posted: 2010-05-05 12:15:42 Answer to: "Skickades ut mail från ATG igår om detta. Jag har köpt en "

Became a member: 
Forum posts:
Vad är skillnaden från tex Travkompaniet? Känns spontant lika ointressant.
Reply
Limpicus Posted: 2010-05-05 12:26:13

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
såg det där.. lite sugen att köpa en.. men inte läst något om upplägget..
Reply
Posted: 2010-05-05 12:40:12 Answer to: "såg det där.. lite sugen att köpa en.. men inte läst n"

Became a member: 
Forum posts:
Är rätt förvånad över att den här typen av verksamhet lockar så många som det faktiskt gör.
Äga en hovspricka i en okänd unghäst som någon annan valt ut, helt utan chans att kunna påverka framtida köp, matchning etc. Var ligger tjusningen i det?
Reply
Posted: 2010-05-05 14:48:35

Became a member: 
Forum posts:
Själv tycker jag det är en kul idé, jag som student har inte råd att köpa några delar i en häst men som travintresserad vill jag ändå känna att jag kan vara med och säga att en häst är delvis min iaf. Kul start som förstahästar med en liten insats.

Är givetvis inte ute efter att tjäna några pengar på det men tycker det kan vara en kul och spännande grej.
Reply
Posted: 2010-05-05 20:04:51 Answer to: "Själv tycker jag det är en kul idé, jag som student har in"

Became a member: 
Forum posts:
men om det är 10 000 andra med i hästen och den vinner Derbyt och du ser inte ett öre?
Lika mkt DIN då också?
Du bara står och betalar?

Värdelös idé.
Precis som Travkompaniet.
Maharajahaa... Jaded osv.

Ingen har sett ett öre.
Maggan dricker skumpa.
Reply
Limpicus Posted: 2010-05-05 20:55:30 Answer to: "men om det är 10 000 andra med i hästen och den vinner Derbyt och"

Är väll inte pengarna man är ute efter.. Är man ute efter pengar ska man inte äga häst i huvetaget.. 5% som går med vinst.. 10% som betalar sig.. alla andra är förlustaffärer..

Men kan ju vara kul att vara med på en häst utan att behöva riskara att förlora..?

Varför tror ni att rix-allsvenskan sålde ut på en gång? för att folk tror att dom ska bli miljonärer?
- knappast va..
För att folk vill vara delaktiga i en häst och ha någon att följa.. precis som att köpa en harry för 50:- och ta en öl med grabbarna.. ha något att hoppas på.. precis lika med detta..

Lägger en slant och ha en häst att hejja på utan att behöva betala vetrinärkostnade träningsavgifter etc..

Allt handlar inte om pengar Plokko.. kanske för dig men inte för 100.000 sämre formade människor i detta land..
Reply
Posted: 2010-05-05 22:37:24 Answer to: "Är väll inte pengarna man är ute efter.. Är man ute eft"

Became a member: 
Forum posts:

Men kan ju vara kul att vara med på en häst utan att behöva riskara att förlora..?

Vad är nöjet att betala för något med 10 000 andra?
Säg hur snett funtad man är om man känner delaktighet i att bli blåst av en 70 årig miljardär?

För att folk vill vara delaktiga i en häst och ha någon att följa..

Delaktig? Man tillför ingenting utom pengar, får inte ens komma ut till Ekerö och titta på hästen.
Maggan säger nej.

precis som att köpa en harry för 50:- och ta en öl med grabbarna.. ha något att hoppas på.. precis lika med detta..

Motsägelsefullare än så kan det inte bli.
När du tar den där ölen med dina "grabbar" vad hoppas du på då? 7 rätt och 14 milj?
Nej förlåt, du gör ju inte det.

Du bara trycker in pengarna för att det är kul att vara "delaktig".

.. och RixAllsvenskan handlar bara om geografisk-tuppfäktning och lokalpatriotism av bönder.

Delaktighet... den var bra!
Reply
Posted: 2010-05-05 23:03:06 Edited(2): 2010-05-05 23:07:54

Became a member: 
Forum posts:
Kom igen Plokko, så illa är äl inte delaktighetstanken.

Jag menar , det finns fortfarande idealister som går och röstar och faktisk tror dom är DELAKTIGA i en demokrati....alltså en sådan där demokrati som finns på riktigt, där dom röstar på folk som faktiskt ärligt bryr sig om väljarna även efter valet !!! *suck*

Hur roligt är inte det; Ungefär lika troligt som att elgiganten skulle bry sig om kunderna efter att dom köpt varan

Var och en är väl lycklig sin lilla illusion ....
Reply
Limpicus Posted: 2010-05-05 23:24:48

Jag ser vad du skriver och vad du står för.. Problemet är att du inte ser annat än dig själv heller.. Att du är en bättre människa än allmänheten har vi redan förstått.. Att du är lite bättre än oss vanlit dödliga.. Och lika en allsmäktig har rätt att dömma andra för vad dom gillar..

Alla är inte intresserade av att ha kontroll på allt.. Vissa har inte tid att ha koll på allt.. och många har inte råd att ha koll på allt.. Men massor av folk är intresserade av travet i sig..

Detta tar för en relatift liten insatts travet till en ny nivå.. Ungefär som att betala för att gå och titta på ditt favoritlag i fotboll.. Du betalar flera tusen för säsongskort utan att ha något att säga till om i klubben.. din favoritspelare säljs och någon annan köps.. lik förbannat står du där nästa år.. Som du kallar det "blåst av en 70 årig miljonär"

Här har du chansen att följa en eller flera hästar som till viss del ägs av dig.. Det räcker för många tusen svenskar.. Som av någon anledning inte har möjlighet att äga en egen häst..

Och som sagt var.. 5% av alla hästar går med vinst.. så 95% av alla hästägare går i förlust..

Ändå fortsätter dom köpa hästar..
Reply
Posted: 2010-05-06 10:55:08

Became a member: 
Forum posts:
Bra skrivet Limpicus, har också tämkt på liknelsen vid idrottslag..
Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-06 12:08:17

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå med i detta, av den enkla anledningen att jag avgudar Tingsryds travbana och vill ta varje tillfälle att främja den. Vi borde ha mycket fler milebanor i Sverige och jag har nog inte hört någon aktiv som fått frågan och inte hållit med om det, ändå verkar det aldrig bli av.
Bort med alla vidriga 800-metersbanor och gör om dem till milebanor istället är mitt förslag. Det blir mycket roligare lopp, snabbare tider, skonsammare för hästarna... Finns inga nackdelar.

Om jag kan vara med och hjälpa Tingsryd att få mer pengar och uppmärksamhet så tar jag den chansen direkt. En vacker dag kanske de får en V75-omgång, och en ännu vackrare dag ett riktigt stort lopp?? Hoppas det.
Reply
Andynalan Posted: 2010-05-06 22:17:23 Answer to: "Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå med i detta, av den en"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
En tävlingsdag i mitten av Juni med årgångslopp för 2,3,4-åringar och en jävla massa andra lopp kryddat med Prix d´Tingsryd med 7 miljoner i förstapris.

Reply
Dark_horse Posted: 2010-05-06 23:03:11 Answer to: "En tävlingsdag i mitten av Juni med årgångslopp för 2"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Precis så Och liknande segertider som på Vincennes och Meadowlands. Ett absolut världsrekord kanske?
Reply
Posted: 2010-05-06 23:03:47 Answer to: "En tävlingsdag i mitten av Juni med årgångslopp för 2"

Became a member: 
Forum posts:
Låter som Tingsryd får bygga ut Andy^^. Men ge dom ett lopp med iaf 300.000 i förstapris. Ett långlopp med 200.000 i förstapris samt 3 och 4 åringslopp med 100.000 i förstapris och lägg dessa på samma dag så kan det nog bli lite drag på banan. Tycker de förtjänar en stor travdag efter den satsning som har gjorts när dessutom tränare och kuskar uppskattar banan.
Reply
Andynalan Posted: 2010-05-08 11:36:43 Answer to: "Låter som Tingsryd får bygga ut Andy^^. Men ge dom ett lopp med"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Ja! Skulle bli asbra!

Speciellt när man bara bor några mil därifrån
Reply
Posted: 2010-05-29 11:06:04

Became a member: 
Forum posts:
Tingsryd A.B 1609 köpte hästar på elitauktionen dom satasar.

New Pontiac H Dream Vacation-Pinafore Miss 440 000 kr Tingsryd 1609 AB

M.T.Henry Thierry H Meaulnes du Corta-Tricky Woo 510 000 kr Tingsryd 1609 AB
Reply
Posted: 2010-05-29 11:47:32 Answer to: "Tingsryd A.B 1609 köpte hästar på elitauktionen dom satasar"

Became a member: 
Forum posts:
M.T Henry Thierry...
Såg auktionen igår och tyckte det var den snyggaste.. sen var det en jävla intressant stam också.
Nej, det helt klart.. bror med Rakas och Meaulnes du Corta som pappa.. mkt intressant!

Reply
[ 1 ]