[ 1
]
|
|
Posted: 2010-05-02 17:57:14 Edited(4): 2010-05-03 00:21:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
 |
Majarajah  |
|
 |
• |
66 år Hingst |
• |
Hoting |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
36p |
Insprungna pengar |
520 250 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
39 |
4 |
7 |
8 |
7 |
4 |
4 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,08.0 :
|
medel :
1,09.3 :
|
lång
1,10.8 |
|
|
Kan vara läge att testa en ny hingst som tränar kanonfint kanske ?
Maharajah tränar kanonfint på alla blåa egenskaper !!! Sämst på spurten, vilket jag bryr mig föga om (den är ändå lite över 0.060) och allra bäst på intervall.
Från lite över 0.060 på spurt och uppåt mot 0.080 på intervall !
Har ingen kanontränare på intervall så kanske går att pressa honom över 0.080, men jag är rätt nöjd ändå.
Med så kanonfina träningssiffror, rakt över, så borde han ha alla förutsättningar att vara riktigt bra i aveln !!! Ska testa själv snart med 2-3 ston jag har som är bra. Kul att se vad det kan ge.
Värt att testa, om ni ändå har plats är det bara att våga pröva. Kan bli kanonbra 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-02 18:02:17 Edited(2): 2010-05-02 18:07:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bara för att undvika missförstånd...
Det är dom blå som han tränar kanon på .
Galoppen är runt 0.050(inte så illa i o för sig) , men den tränar jag ändå för att få ner han till en 4a.
Runt 15 i snabbhet betyder ju tydligen inte mycket ändå. Det har ju Unverse victory, Fawltys Ticking Grove m.fl visat.
Då får jag hellre ner galoppen först så jag kan köra han barfota utan att riskera att han galopperar bort startpoäng, som är tuffa att ta igen,så som han gjort nu. Värt köra lite galopp då...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-10 21:46:28 Edited(3): 2010-05-10 21:52:35  Bara för att undvika missförstånd...
Det är dom blå som han tränar kanon på .
Galoppen är runt 0.050(inte så illa i o för sig) , men den tränar jag ändå för att få ner han till en 4a.
Runt 15 i snabbhet betyder ju tydligen inte mycket ändå. Det har ju Unverse victory, Fawltys Ticking Grove m.fl visat.
Då får jag hellre ner galoppen först så jag kan köra han barfota utan att riskera att han galopperar bort startpoäng, som är tuffa att ta igen,så som han gjort nu. Värt köra lite galopp då...
Answer to: "Bara för att undvika missförstånd...
Det är dom bl&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lyckat test med Maharajah
 |
Stegosaurus  |
|
 |
• |
64 år Valack |
• |
Östersund |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
69p |
Insprungna pengar |
583 850 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
30 |
5 |
4 |
6 |
1 |
1 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,08.1 :
|
medel :
1,09.7 :
|
lång
1,10.4 |
|
|
Jag ville testa Maharajah med ett av mina ston som tränar lite bättre. ( Då vet ju jag att båda minst tränar bra ) Lite sent att avla nu, så jag ville mest se så jag inte är helt fel ute när jag utlovar att Maharajah tränar kanonfint och har potential att funka kanon i aveln med ett sto som tränar hyfsat.
Har två som tränar bättre, men de vill jag inte ska missa en veckas träning, så har testat på två andra. Dom tränar också fint, men utan att glänsa kanske.
Ett föl är ju knappast något bevis, men jag tycker det blev ett ganska lyckat första försök i varje fall
Det visar ju åtminstone att Maharajah kan ge något bra föl med ett sto som tränar hyfsat. Bara hoppas fölet tränar bra med
(att jag satt ut det är mest för att visa värdena. Räknar inte med att få några 1.8m...om inte träningen är löjligt bra )
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-11 00:15:43  Lyckat test med Maharajah
 |
Stegosaurus  |
|
 |
• |
64 år Valack |
• |
Östersund |
• |
Frisk |
Styrka |
|
Snabbhet |
|
Startsnabbhet |
|
Spurt |
|
Galopprisk |
|
Form |
|
Rutin |
|
Tung bana |
|
Vinterbana |
|
Medel |
|
Startpoäng |
69p |
Insprungna pengar |
583 850 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
30 |
5 |
4 |
6 |
1 |
1 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,08.1 :
|
medel :
1,09.7 :
|
lång
1,10.4 |
|
|
Jag ville testa Maharajah med ett av mina ston som tränar lite bättre. Lite sent att avla nu, utan ville mest se så jag inte är helt fel ute när jag utlovar att Maharajah tränar kanonfint och har potential att funka kanon i aveln.
Tog ett föl på ett av mina ston som tränar ganska bra. Har två som tränar bättre, men de vill jag inte ska missa en veckas träning, så har testat på två andra. Dom tränar också fint, utan att glänsa kanske.
Ett föl är ju knappast något bevis, men jag tycker det blev ett ganska lyckat första försök i varje fall
Det visar ju åtminstone att Maharajah kan ge något bra föl med ett sto som tränar hyfsat. Bara hoppas fölet tränar bra med
(att jag satt ut det är mest för att visa värdena. Räknar inte med att få några 1.8m...om inte träningen är löjligt bra )
Answer to: "Lyckat test med Maharajah :)
56645
"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Hoppsan! Vad har du för tränare på den? Riktigt jämn och fin träning!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-11 00:23:32 Edited(1): 2010-05-11 00:24:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, kanonsiffror tycker jag 
Men, visst...jag har en bra 5* allmäntränare
Ändå, jag är riktigt nöjd ! Har sett värre, framför allt på enstaka egenskaper, men det här var ju ändå grymt bra 1a allmänpass med så höga och ändå jämna bra siffror rakt av på alla...Klart kul 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-11 13:56:20  Japp, kanonsiffror tycker jag 
5* allmäntränare - men visst är jag nöjd ! Har sett värre, framför allt på enstaka egenskaper, men det här var ju ändå grymt bra 1a allmänpass med så höga och ändå jämna bra siffror rakt av på alla...Klart kul 
Answer to: "Japp, kanonsiffror tycker jag :)
5* allmäntränare - men visst &a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser faktiskt riktigt bra ut!! kanske den kommer att vara värd sina pengar till slut 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2010-05-11 16:57:51
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Men, tåget har väl gått för 3års säsongen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-11 18:48:41 Edited(3): 2010-05-11 20:31:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mest ett kanonföl från Maharajah, som tränar riktigt fint som jag ville visa. Mera därför jag också lagt ut den larockma och 1ADL1. Inte så att jag tror nå´n betalar 1.8m halvvägs in i etappen...
Men jag har ju ändå Maharajahn som avelshingst i mitt stall.
Jag ville pröva vad det kunde ge om han fick chansen med ett sto jag vet tränar hyfsat bra, och hoppades det kunde ge lite reklam och visa att han kan ge fina föl. Detta blev ju en riktigt bra 1-åring, så då ville jag mest visa upp han och tog i en del på priset...
Tror ingen däremot skulle klaga om Maharajah gett dom ett föl som Taurus... med bra siffror , och grymma träningssiffror, om det varit i början på en etapp
(Tror inte jag tar i om jag gissar att jag kanske kunde fått 3-4 millar för den då ?)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-12 00:13:53  Mest ett kanonföl från Maharajah, som tränar riktigt fint som jag ville visa. Mera därför jag också lagt ut den larockma och 1ADL1. Inte så att jag tror nå´n betalar 1.8m halvvägs in i etappen...
Men jag har ju ändå Maharajahn som avelshingst i mitt stall.
Jag ville pröva vad det kunde ge om han fick chansen med ett sto jag vet tränar hyfsat bra, och hoppades det kunde ge lite reklam och visa att han kan ge fina föl. Detta blev ju en riktigt bra 1-åring, så då ville jag mest visa upp han och tog i en del på priset...
Tror ingen däremot skulle klaga om Maharajah gett dom ett föl som Taurus... med bra siffror , och grymma träningssiffror, om det varit i början på en etapp
(Tror inte jag tar i om jag gissar att jag kanske kunde fått 3-4 millar för den då ?)
Answer to: "Mest ett kanonföl från Maharajah, som tränar riktigt fint s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej jag menade Maharajah  sa ju till dig förut att den var för dyr  Men med sånna föl kanske den är värd sitt pris till slut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-12 13:46:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, med sådana föl kan Maharajah bli rätt intressant som avelshingst