Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Utgångstips Åby 17/4

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-04-12 01:37:36

Became a member: 
Forum posts:
V71-1: 3, 7
V75-2: Alla?
V75-3: 2 In Vivo Face
V75-4: 1, 5, 7, 9
V75-5: 12 Gossips Queen
V75-6: 2, 6, 9, 10
V75-7: 2 Yarrah Boko

384 rader i skrivande stund. Dvs 192 riksdaler som kan ge bra betalt.

V75.1: Känns som att Ibiza Broline är kalkad från sitt bakspår även om den kan få en bra position och hitta ut på OS. Bobtail gjorde det godkänt senast men borde vunnit mot en riktigt seg Scarlets Aino sista meterna. Prima Stella med form. High Hope Face med övriga bakspårshästar får det för tufft i det här loppet även om det är bra klass på dessa. Jag väljer att spela Jodas Julia som jag anser är bästa hästen i loppet och med en kusk i form och som har ökat sin segerprocent hittills i år. Jag tar även med Swept To Victory som jag tidigare rankat väldigt högt. Tråkigt startspår men det kan nog lösa sig fint ändå för den här hästen.

V75-2: Jag ser ingenting i det här loppet faktiskt. Känns helt öppet för mig. Hittar inga tankesätt men tror ett avslag på Proud Philip kan vara en väg att börja på ifall man inte helgarderar.

V75-3: Inte för att jag tror jag kommer spika den här In Vivo Face på lördag men just nu ser loppet öppet ut och då kan In Vivo Face vara rätt häst att välja då den har vinnarskalle och ett bra startspår. Känns som sagt hett.

V75-4: Nu Pagadi från innerspår blir ju väldigt intressant när man tänker på att den senast bara joggade ifrån allt motstånd på sin träningsrunda men det finns andra bra hästar i loppet. Själv gillar jag fightern Beanie MM som har imponerat på mig ett flertal gånger och blivit lite av en favorithäst. Åke brukar ju kunna dopa sina hästar på ett eller annat sätt inför storlopp och hästarna går oftast bra och en Torvald Palema kan man då inte lämna utanför systemet. Den franske hästen Nelumbo kan man inte lämna heller även om jag inte vet så mycket om den men styrka lär finnas och med rätt resa kan den kanske tugga ner allt?

V75-5: Ännu ett stolopp och ATG verkar inte vilja bjuda på fina lopp utan envisas med att ha med skräplopp med skräphästar. Men rundar inte Gossips Queen det här gänget fram och baklänges i sömnen med duktige Torbjörn Jansson i sulkyn så vet jag inte. Bästa spiken enligt mig även om det är tillägg.

V75-6: Dagens största avslag på Ryan Trot är givet här. Hoity Toity Face får man ta med då den hästen brukar sätta nosen först. Frågan är bara var den hamnar någonstans. Junction gjorde en strålande avslutning vid senaste segern men loppet var i sin helhet konstigt kört och i dag kan man plocka bort den tror jag. Beastar ser jag som den med störst segerchans i loppet. Plockar även med Max Hugo även om jag inte tror så mycket på den men får den en smygresa är den inte helt borta. Rutger Raket är också given på kupongen trots bakspår.

V75-7: Rano var tapper senast men nu startar den med bakspår och då blir det svårt att göra om prestationen från sist, speciellt när Yarrah Boko har framspår och nu slipper göra för mycket jobb själv. I skrivande stund tror jag på seger för den men jag vill inte sitta med en spik i sista avdelningen då jag har sex rätt inför loppet. Jag kommer hitta några trevliga utmanare under veckans gång.
Reply
Posted: 2010-04-12 17:59:05 Answer to: "V71-1: 3, 7 V75-2: Alla? V75-3: 2 In Vivo Face V75-4: 1, 5, 7, 9 V75-5:"

Became a member: 
Forum posts:
Ludde kommer köra 8or runt In Vivo med Sebastian på lördag.

Så In vivo lär få det så hett att den lär svimma.
Reply
Posted: 2010-04-13 10:02:24 Answer to: "Ludde kommer köra 8or runt In Vivo med Sebastian på lördag."

Became a member: 
Forum posts:
Ja, har den lite flyt i starten så ska den väl kunna hamna hyfsat till men från bakspår så känns ju ända sättet att vinna just att köra åttor runt motståndet. Jag står fast att framspår känns bra här för en häst som sprungit in nästan 200 000 mer.......
Reply
Posted: 2010-04-13 10:10:10 Edited(1): 2010-04-13 10:10:19 Answer to: "Ja, har den lite flyt i starten så ska den väl kunna hamna hyfsa"

Became a member: 
Forum posts:
oki, men kan garantera att det kändes mycket bättre för ludde se startlistan än det kändes bra för dig
Reply
Posted: 2010-04-13 10:29:34 Answer to: "oki, men kan garantera att det kändes mycket bättre för ludd"

Became a member: 
Forum posts:
På lördag vet vi svaret, jag skrev ju att In Vivo Face kanske inte var en spik men jag lutar mer och mer åt att spika den ändå, om inte för att jävlas med dig och sen ge dig 5% av min vinst när jag satt sju rätt :P
Reply
Posted: 2010-04-13 10:38:24 Answer to: "På lördag vet vi svaret, jag skrev ju att In Vivo Face kanske in"

Became a member: 
Forum posts:
hehe, klart man ska göra det man tror på, skillnadne mellan sebastian och In vivo är att in vivo är en hygglig häst med bra form och sebastiasn är en mindre rutinerad häst men råtalang, själv brukar jag lägga mitt tips på råtalangen då.

dessutom vinner Ludde mycket på Åby
Reply
Posted: 2010-04-13 11:07:57 Answer to: "hehe, klart man ska göra det man tror på, skillnadne mellan seba"

Became a member: 
Forum posts:
Ludde svär ju över den lösa banan på Åby 80% av gångerna han har misslyckats där Ludde är min favvokusk men bakspår är likväl bakspår och jag har inte bestämt mig ännu men ju mer jag stirrar på mitt system ju mer övertygad är jag om att det är rätt :P
Reply
Posted: 2010-04-13 11:09:01 Answer to: "Ludde svär ju över den lösa banan på Åby 80% av "

Became a member: 
Forum posts:
ja, visserluigen, men det var väll mest innan omläggningen av banan? vad jag vet så har han alltid tyckt banan varit perfekt efter, eller?
Reply
Posted: 2010-04-13 11:36:59

Became a member: 
Forum posts:
har kollat och märkt att statistik lönar sig i klassloppen iaf dom senaste omgångarna. så båda 2 är heta kandidater. garderingen krävs nog i det loppet, tror mina spikar hamnar i dom 2 sista omgångarna som det ser ut nu
Reply
[ 1 ]