Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
jag kan tveklöst säga att jag står fast vid min teori till 110%, jag har vunnit så mycket på att spela på det sättet.
Men om en häst har startat 7 dagar tidigare kvittar väl om den har 1 miljon på sig och får springa i 1.20 tempo,,,,är ett vanligt träningsjobb. Detta var årets löjligaste och mesigaste lopp, utan dess like! att silver/guldshästar ska springa i sådant skittempo.
annars är det väl ett kännt faktum att väldigt få hästar lyckas prestera bra efter att ha gått ett hårt lopp och ska starta 7 dagar senare, hade någon sagt till mig innan loppet att Prestige skulle få bestämma i 1.20 tempo så hade jag bara skrattat.
Men nu blev jag 1 erfarenhet rikare! fast mina principer ändras ikke av detta.... Go On Pale vinner utan galopp? vad gjorde spring ray på v75????
tyckte jag såg Järvsöfaks komma längst ut i banan till slut......men det visade sig att jag såg i syne,,,,,han är ju skadad! måste ha varit ett annat kallblod som försökte utmana prestige och sätta upp tempot.
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag håller med Ivarsson. Ytterst sällan som hästar gör topprestationer 7 dagar efter en tömning men nu krävdes det ju ingen topprestation för att vinna loppet idag. Normalt sett bör dom ha 10 dagar mellan loppen för att hinna återhämta sig, givetvis beroende på hur tömda dom är efter loppen. Titta bara hur bra det brukar gå för hästar som halkat in i Elitloppet veckan innan efter en bra prestation, brukar bli genomklappningar när dom måste prestera max igen veckan efter. Idag skulle man givetvis ha läst loppet bättre och insett att han inte behövde tävla på max för att vinna men det är ju en annan sak.
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Gör hur ni vill men spela på hästar i form!!!!
|