[ 1
]
|
Travzonen
|
Posted: 2010-01-18 07:00:05
|
|
V75-6 | Klass II, försök 5. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A 1. P.A.SURPRISE Stolt Karl 2. MACK POINTER Heiskanen Veijo 3. KJELL RIVNER Uhrberg Thomas 4. PALLE FAGER Svanstedt Åke 5. SALLY SEA Söderkvist Stefan 6. MILOU ZET Kihlström Örjan 7. PRÖJSARN Goop Björn 8. TRIXARN Jansson Torbjörn 9. EVISON Untersteiner Peter 10. HOUSTON STAR Adielsson Erik 11. KNABORGS DISA Takter Johnny 12. SLEVIN KELEVRA Sjunnesson Jörgen
Turordning: 3-9-6-7-5-1-10-11-12-8-4-2
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-18 11:22:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KJELL RIVNER
|
vem vinner sally sea lr kjell rivner?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-18 11:32:40  vem vinner sally sea lr kjell rivner?
Answer to: "vem vinner sally sea lr kjell rivner?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MACK POINTER
|
jag gillar P.A.Surprise 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-19 11:54:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, P.A.SURPRISE
|
Evison var fin senast när jag spikade honom men jag är inte så påläst om denna omgång än. Garanterat med på bongen dock.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-19 15:07:14  jag gillar P.A.Surprise 
Answer to: "jag gillar P.A.Surprise (H)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, PALLE FAGER
|
Jag gillar Megan Fox 
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2010-01-20 15:03:12
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 10, HOUSTON STAR
|
nånting säger mig PA surprise, kanske får chansen på OS? vilka är kvickast ut i sällskapet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-21 03:07:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MACK POINTER
|
Mack pointer har ju varit smällfin på slutet är knappt rankad. Får en fin resa och vinner igen 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-21 18:32:52  Evison var fin senast när jag spikade honom men jag är inte så påläst om denna omgång än. Garanterat med på bongen dock.
Answer to: "Evison var fin senast när jag spikade honom men jag är inte s&ari"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, SALLY SEA
S 5, SALLY SEA
|
Evison hade ju bara tur sist.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-21 20:29:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, P.A.SURPRISE
S 3, KJELL RIVNER
|
Timos ranking V75-6: A: 7-5-6-1 B: 4-2-12 BC: 9-10-11 C: 3-8 D: -
Spetsstriden: Alla med framspår är startsnabba och väldigt svårgissat mellan P.A Surprise, Mack Pointer, Kjell Rivner, Palle Fager, Sally Sea och Milou Zet. Specialsnabba duon Sally Sea eller Milou Zet är kanske mest aktiva i spetsjakten från sina spår långt ute.
Ett sprinterlopp för lägsta klassen där samtliga med framspår har visat startsnabbhet och här blir det mycket gissningar vad gäller hur loppet blir kört. En inte allt för vild gissning är att tempot blir högt med flera jämnsnabba och spetssugna, och detta bör passa 7 Pröjsarn, förutsatt att han och Björn Goop hittar ner i slagläge. Björn körde senast hästen för första gången och jag måste säga att de två verkade trivas ypperligt tillsammans. Från fjärde ytter i lågt tempo rundade man fältet på 200 meter till överlägsen seger och 1,11 sista 800 med en 10-speed i 400 meter inbakad, såg ut att vara långt ifrån botten. Imponerande var ordet och en liknande insats nu innebär mycket bra vinstchans. Utgångsläget i kombination med tuffare konkurrens den här gången gör dock att jag streckar vidare. Minst sju hästar på min systemram och jag önskar att enkle 3 Kjell Rivner drar på sig många streck tack vare kusk, läge och fin resultatrad. Det är nämligen en väldigt enkel och tråkig häst som inte övertygat det minsta och om den vinner som hårt betrodd spricker i alla fall jag på V75. 5 Sally Sea har fått två lopp i kroppen i nya regin och senast öppnade hon snabbt till överlägsen spetsvinst. Bör vara ännu bättre nu, Söderkvist får chansen igen och dessutom blir det troligen optimal balans, barfota runt om. 6 Milou Zet är riktigt snabb bakom bilen och han kan ”allt” de dagar han är på humör. Örjan Kihlström i sulkyn för första gången känns perfekt. 1 P.A. Surprise trodde jag på senast efter flera plusbetonade V75-insatser och snygg seger i ett lunchlopp, men även om han hamnade illa till i dåliga ryggar så hade jag förväntat mig mer i spurten. Nu är det autostart och det blir därför ett halvstängt huvudlag istället för öppet och han öppnade i 09-tempo första 300 från innern vid vinsten för tre starter sedan. 4 Palle Fager kan betydligt mer än vad han visat på slutet och nu blir det barfota runt om och tränare Svanstedt comebackar i sulkyn bakom Palle. 2 Mack Pointer är tufft anmäld men kapaciteten är högre än vad intjänade pengar skvallrar om och han bör passa perfekt på kort distans. 12 Slevin Kelevra avslutade 13,5 sista 800 efter passiv styrning i lördags. Jörgen Sjunnesson är väldigt bra på att förvalta skrällchanser och nu kan det bli barfota bak, som då Slevin vann på Umeå i oktober och avslutade i 11-fart sista 400 på smetig bana. 9 Evison går framåt med senaste loppet i kroppen men han debuterar över kort distans och även bakom bilen. 10 Houston Star har tjänat snabba pengar och står hårt inne men kuskförstärkningen går inte att förklara i ord.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-21 21:15:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, P.A.SURPRISE
S 3, KJELL RIVNER
|
ÅBY-tips
Rank: A: 3-1 B: 10-5-4-6-9-7-8-11-12-2 C: -
Kommentarer: 3 Kjell Rivner har radat upp vassa prestationer i vinter och då mestadels från favoritpositionen framme i spets. Idag provar Lähdekorpis travare på V75 för första gången och vi anar att det går bra direkt. Leder hela vägen? Förra V75 omgången som avgjordes på Åby, då skrällde hemmatravaren Romeo Fame i klass 2 försöket. Idag kan det vara dags för ännu en hemmatravare från innerspåret då 1 P.A Surprise kommer ut förbättrad för Karl Stolt! Kuskförstärkte 10 Houston Star sedan.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-22 02:35:53
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, SALLY SEA
|
Gillar verkligen PA Surprise men i en så här svår omgång måste jag hitta spikar nånstans o Sally Sea ser ut att va en vettig favorit så spiken hänger i luften
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-22 15:37:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MACK POINTER
|
svårt lopp alla hästar! men 2 mack pointer SOS 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-22 22:53:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, P.A.SURPRISE
S 3, KJELL RIVNER
|
Kolgjini rasar och Bergh glänser
En sak som jag och flera på redaktionen funderat över är varför det ska ta sådan tid att få ut sina pengar när man spelar och vinner hos ATG? När man sätter in pengar på sitt spelkonto går det på tre sekunder, men när man vill ta ut pengarna tar det minst tre dagar. Jag hade den stora turen att vinna lite pengar i julhelgen och valde att ta ut en del den 27/12. Då räckte det dock inte med tre dagar för ATG att få in pengarna på mitt konto utan jag fick vackert vänta till den 4/1 innan jag hade tillgång till mina egna pengar. Åtta dagar tog det alltså vilket givetvis är bedrövligt dåligt!
Att skylla på tekniken köper jag inte eftersom det går så pass fort att föra pengar åt andra hållet och är det bankens fel så är det väl bara att anlita en annan bank som klarar att möta kundernas önskemål på ett bättre sätt? Det finns spelbolag på nätet som kan betala ut vinster till kundens bankkonto inom 30 minuter och även om det innebär en liten extrakostnad på 25 kr så tror jag att många skulle uppskatta det. Men det är väl som vanligt att med monopolverksamhet behöver man inte tillgodose kundernas önskemål för fem öre…
I lördags blev jag glad när jag kollade ATG-live inför V75 och fick lyssna till när Robert Bergh berättade om sina starthästar under dagen. Trots att han hade massor av hästar till start och säkert var stressad så förstod Bergh vikten, för sporten och spelet som helhet, av att kommunicera med spelarna och han berättade uppriktigt och ingående om sina hästars dagsform och vad han trodde om chanserna. Det var förmodligen en av de bästa tränarintervjuer jag hört och all heder till Robert som verkligen bjuder till för oss spelare som tillsammans med hästägarna betalar kalaset.
Det är viss skillnad mot somliga andra surkart i branschen och i synnerhet mot en annan framgångrik tränare som bara tänker på sig själv och inte ställer upp för media eller spelare. Se och lär av Robert Bergh för det är på hans öppna sätt som det skapas intresse för sporten och tryck i spelet.
I veckan ”rasade” Lutfi Kolgjini i travets egen skvallerblaska över att Björn Goop har valt att inte gå på hästgalan på Rondo i kväll: – Om Björn inte kommer så är det dålig stil. Han är ett av de stora artistnamnen och då det är gala en gång per år så ska vi aktiva ställa upp, så är det bara, säger Kolgjini.
Haha, stor humor av den gode Kolgjini. Om jag inte minns fel var det inte så många år sedan som han själv bojkottade galan av någon anledning. Det svänger snabbt i branschen…
I onsdags gladde Klondike B.B. på liret och han var en riktigt bra sexoddsare på Travnet Live Racing och över tre ggr på plats var rena rånet. I övrigt blev det trista segrare förutom grållen Taylor Made som storskrällde i snabbloppet, men tyvärr kan jag inte säga att jag var med på honom den här gången. Över 113 ggr pengarna på TLR var annars ett rejält överodds och nästan 2,5 ggr mer än vad monopolet erbjöd.
I helgen avgörs rikstototävlingarna på Åby och det är alltså dags för en ny dust med dubbla open stretch. Banunderlaget har varit besvärligt på Åby i veckan och frågan är vad det bjuds för bana nu? Det är inte säkert att det går att köra barfota runt om och som vanligt den här årstiden blir den sista balansinformationen mycket viktig, eller ”barfotan” som retorikkungarna på liven brukar säga…
Loppen ser ganska öppna ut, men med ett par ”givna” hetshästar som jag kan tänka mig att de flesta tipsnissar hamnar på.
Analys Åby lopp 9:
Ett sprinterlopp med bilstart där det vimlar av startsnabba hästar och inte alls omöjligt att öppningen blir tuff. Jag hoppas dock inte det eftersom jag tror att min idé 1 P.A.Surprise har chans att hålla upp ledningen och ska han vinna får öppningen inte kosta för mycket. Femåringen öppnade riktigt vasst från innerspår näst senast när han fick gå med ett halvstängt huvudlag och det blir samma utrustning nu. P.A.Surprise har härdats i rikstoton i flera starter och står ganska billigt inne i klassen och från spets eller rygg ledaren tror jag på toppchans.
5 Sally Sea är nog tuffaste utmanaren om ledningen. Hon var riktigt fin vid spetssegern på Solvalla senast och visade att hon har hittat stilen i ny regi. Hon blir hårt betrodd här, men det är befogat – speciellt om hon når ledningen.
7 Pröjsarn är nästan den ende med framspår som inte är särskilt startsnabb, men han är desto bättre till slut i stället. Senast fick Björn Goop bra snurr på honom och han visade då 1.11 sista 700 meterna vid seger. Björn upp igen och Pröjsarn kan vinna om han kommer till från det här läget.
6 Milou Zet är också startsnabb och mycket intressant med Örjan. Formen är svårbedömd efter uppehåll, men fartmässigt duger han bra.
Kjell Rivner och Evison är däremot hästar jag inte tror så mycket på. 3 Kjell Rivner har matchats snyggt i enklare sällskap och är inte alls lika bra som resultaten visar. Han stannar ofta till den sista biten och har haft tur som inte blivit upphunnen ett par gånger. Jag tror inte att han räcker den här gången. 9 Evison vann som min idé senast, men bakspår och kort distans tror jag är klara nackdelar.
10 Houston Star kan vara ett skrällbud trots att han står tufft inne i loppet. Han var rejäl vid segern senast och kuskförstärkningen den här gången har inte ens NASA instrument som kan mäta.
12 Slevin Kelevra såg för bra ut förra helgen för att vara minst betrodd här och med tokkörning i täten kan han bjuda på en jätteskräll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-23 11:00:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, P.A.SURPRISE
S 3, KJELL RIVNER
|
Statistik-Jens
V75-6: Klass II, autostart, kort distans
Åter lite synd att vi inte har tillförlitlig spårstatistik att gå på; i sådana här lopp kanske spåren är viktiga. Man kan titta lite på sidan 102, men den tabellen är hämtad från V4-spelet där klassen (till vardags) är mycket sämre än på V75 och underlaget är dessutom bara 51 lopp. Spår 4 är i alla fall klart bäst, därefter innerspåret.
5 Sally Sea (61%) är favorit och har det normalt sett bästa spåret. Vi använder sidan 99 för att avläsa grundchansen och får den till 27%. Andrahandaren har nästan lika god chans. Tillsammans ungefär 50/50, men sedan ser vi att resterande lopp vinns av vemsomhelst rankad 3-10 med ungefär jämngoda chanser inbördes. Det här kan bli dyrt alltså.
1 PA Surprise (14%) är medias fredagsskrik och kommer säkert vara en av få som stiger i streckprocent under lördagen. Och det verkar faktiskt inte alls obefogat, han kunde väl ha varit favorit här lika gärna med tanke på förutsättningarna. 1-5-7 utmärker sig kanske, men svårbedömt lopp igen.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|