1
[ 2
]
|
|
Posted: 2010-01-08 17:13:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, AZALEE
S 1, ROYAL VIKING
|
Azalee åker visst me  1% Springspår vann senast från dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 18:47:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, EVISON
S 6, EVISON
|
Analys Kalmar lopp 8:
Ett lärlingslopp över två volter som inte håller någon högre standard. Rent kapacitetsmässigt höjer sig tre hästar, men två av dessa har svåra lägen och känns inte så heta. Bäst fart har troligen 14 Global Limousine som nämndes som en kulltopp förra våren, men tappade stilen i somras. I comebacken näst senast var han riktigt bra och avslutade 1.12 sista 700 m till lätt seger i enkelt sällskap. Senast blev det dock galopp i ledningen i första sväng och han är inte pålitlig. Han är säkert inte heller särskilt lättkörd och kuskbytet är givetvis en nackdel. Dessutom är det lätt att bli hängande från dessa lägen och strulrisken känns överhängande.
Kapabel är även 15 Fakir d'Inverne, som vann säkert från ledningen senast. Han är stark, men också trög och det är nog ingen tillfällighet att han vunnit sina segrar i täten. Bakspår på tillägg känns kallt för honom och det blir svårt att vinna.
Min vinnare är i stället 6 Evison som visat bra kapacitet i sina flesta starter. Vid segern på Solvalla för tre starter sedan gjorde han ett rejält intryck och vann med krafter kvar efter 1.13 sista 700 m från ledningen. Senast var han sjuk och gav sig i spets, men efteråt känns det som att man har siktat på det här loppet och pappa Peter Untersteiner har säkert fått order av Johan att ställa i ordning för denna uppgift. Evison kan öppna och från springspår är det nog bra chans att han kör till ledningen och vinner.
Det största frågetecknet är hur det blir med balansen? Evison galopperade när han gick med skor runt om näst senast och känslan är att han fungerar allra bäst barfota bak eftersom han inte är helt ren i aktionen ännu. Banunderlaget kan alltså ställa till det för honom och det hindrar mig från att gå "all in", men de sex gånger som finns på travnet live Racing är klart spelvärt.
1 Royal Viking blir hårt betrodd på en fin rad, men är väl egentligen ingen "lördagshäst" Fin form och bra läge gör ändå att han är en tänkbar vinnare, men något spelvärde finns knappast.
3 Harry Haythrow gillade jag verkligen intrycket på senast och han kan nog öppna bra om han går felfritt. Tyvärr är det lite tveksamma träningsrapporter efter uppehåll, men om formen är som senast kan han skrälla.
9 Rescue och 11 Highlander Club är också tänkbara om man jagar skräll. Rescue har det strulat för på slutet, men han är bättre än vad raden visar och körs av ordinarie kusk. Highlander Club satt fast med krafter kvar senast och har varit bra varenda gång utom näst senast. Han är dessutom kuskförstärkt och räknas tidigt bakom Evison.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 20:30:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ROYAL VIKING
|
Öppet men min etta är spelvärd 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-08 22:45:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, GLOBAL LIMOUSINE
|
tror mycket på global l vid en felfri resa men gaderar med evison , tydligen sjuk senast........
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-01-09 13:21:12
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 11, HIGHLANDER CLUB
|
Svårt lopp. Jag varnar för 3 Harry Haythrow, riktigt bra senast, samt 11 Highlander Club som jag har följt länge och borde få utdelning snart...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 14:26:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ROYAL VIKING
|
Dagens svåraste lopp o här garderas det på många händer.
Jag gillar Azalee då han är en hårding som varit ute flitigt i 3års lopp.
Nu 4 år o det lär bli en lika tuff säsong...ska med på kupongen
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-01-09 16:07:42
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tur som en tokig har Johan !! 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-01-09 16:08:47  Tur som en tokig har Johan !! 
Answer to: "Tur som en tokig har Johan !!:("
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Skoja inte -.- Jävla lus, förtjänar inte o vinna detta,, Hjärntvättade Hasse Nilssons fel alltihopa -.- annars vinner 3an
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-01-09 16:09:17 Edited(1): 2010-01-09 16:09:37
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 11, HIGHLANDER CLUB
|
Jag har 7 hästar på min V4:a och så får favoriten det enda loppet då han kan vinna och slår av en skräll som jag har med ett huvud. Så jävla jobbigt. Men det är min tur.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-01-09 16:10:07  Skoja inte -.- Jävla lus, förtjänar inte o vinna detta,, Hjärntvättade Hasse Nilssons fel alltihopa -.- annars vinner 3an
Answer to: "Skoja inte -.- Jävla lus, förtjänar inte o vinna detta,, Hj&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jepp håller med ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-09 16:10:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ROYAL VIKING
|
Glöm inte Azalee i fortsättningen..gav sig nästan aldrig o fick ett mycket tufft lopp - 2% i dag på v75.o(
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|