[ 1
]
|
JontePuma
|
Posted: 2009-11-10 20:08:28
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
No horse found
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-10 20:14:03
No horse found
Answer to: "13764"
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-11 10:39:28  Orimliga priser som vanligt, ja.
Answer to: "Orimliga priser som vanligt, ja."
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Vad har hänt? hästar med poäng som knappast räcker till ett b-lopp läggs ut för 3 miljoner. glöm det.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-11-11 11:00:56 Edited(1): 2009-11-11 11:02:02  Vad har hänt? hästar med poäng som knappast räcker till ett b-lopp läggs ut för 3 miljoner. glöm det.
Answer to: "Vad har hänt? hästar med poäng som knappast räcker till"
|
|
fan vilken tur att det finns forum alltså så alla jävla gnällspikar kan få ventilera sina åsikter som ingen i riktiga livet vill lyssna på.....
lägger man ut en medelhäst med bra starpoäng får man skit för att det är en skithäst till överpris, lägger man ut en bra häst med skitpoäng får man skit för överpris pga taskiga SP...
om du inte har nåt intresse av hästjäveln så kan du väl bara garva lite lätt i ditt tomma sovrum och sen släppa saken... jag har ett flertal saker som stör mig här i spelet, tex vissa daytraders som lyckas gång på gång sälja till överpris men jag lever med inställningen att har man inget bra o säga kan man lika gärna hålla tyst om det inte innefattar uppenbart mygel eller brott mot regler.
det lilla intresse som fanns av att diskutera saker i TZ forumen är nu helt borta så nu slipper ni mina inlägg och kan börja hitta nya offer...
blev rätt gnälligt nu känner jag men så kan det va ibland...och då ligger ju inlägget i fas med resten av forumet där "gnällinlägg" har procent på över 90. Ajöss! Varsågod och ventilera...
(ps. väntar med spänning på vem som är först att lägga kommentaren "Men sluta lägga ut till överpriser då om du inte vill få skit". 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-11-11 11:06:00  fan vilken tur att det finns forum alltså så alla jävla gnällspikar kan få ventilera sina åsikter som ingen i riktiga livet vill lyssna på.....
lägger man ut en medelhäst med bra starpoäng får man skit för att det är en skithäst till överpris, lägger man ut en bra häst med skitpoäng får man skit för överpris pga taskiga SP...
om du inte har nåt intresse av hästjäveln så kan du väl bara garva lite lätt i ditt tomma sovrum och sen släppa saken... jag har ett flertal saker som stör mig här i spelet, tex vissa daytraders som lyckas gång på gång sälja till överpris men jag lever med inställningen att har man inget bra o säga kan man lika gärna hålla tyst om det inte innefattar uppenbart mygel eller brott mot regler.
det lilla intresse som fanns av att diskutera saker i TZ forumen är nu helt borta så nu slipper ni mina inlägg och kan börja hitta nya offer...
blev rätt gnälligt nu känner jag men så kan det va ibland...och då ligger ju inlägget i fas med resten av forumet där "gnällinlägg" har procent på över 90. Ajöss! Varsågod och ventilera...
Answer to: "fan vilken tur att det finns forum alltså så alla jävla gn"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Men sluta lägga ut till överpriser då om du inte vill få skit o.O
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-11-11 11:06:50 Edited(1): 2009-11-11 11:07:02  Men sluta lägga ut till överpriser då om du inte vill få skit o.O
Answer to: "Men sluta lägga ut till överpriser då om du inte vill f&ari"
|
|
 fem stjärnor
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-11-11 11:17:29   fem stjärnor
Answer to: ";) fem stjärnor"
|
|
nä usch va gnällig jag är va...
vi kan ju försöka göra detta till en vettig diskusionstråd istället då...
alla kan väl hålla med om att marknaden skjutit i höjden och det är fan inte lätt att hitta vettiga köp till vettiga priser längre...vad det beror på? mkt mygelpengar i omlopp, fler spelare mm.
men samtidigt försöker jag bara få ut så mkt pengar jag vill ha av en försäljning..hmm..tror det funkar så i verkliga livet också...jag har inget rikt stall och köpte hästjäkeln för 3 millar så jag vill bara ha tillbaka så mkt stålar jag kan...
FELET jag gjorde var att starta en tråd här och därmed möjliggjorde det för folk att kommentera, man lär av sina misstag.
Kommer ihåg när jag la ut en häst som va extremt medel men med fina startpoäng för 2 millar, då va det många som garvade (va det kanske grenka då oxå? kommer inte ihåg), men hästkraken blev såld....så varför inte denna också...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-11 12:23:58  nä usch va gnällig jag är va...
alla kan väl hålla med om att marknaden skjutit i höjden och det är fan inte lätt att hitta vettiga köp till vettiga priser längre...vad det beror på? mkt mygelpengar i omlopp, fler spelare mm.
men samtidigt försöker jag bara få ut så mkt pengar jag vill ha av en försäljning..hmm..tror det funkar så i verkliga livet också...jag har inget rikt stall och köpte hästjäkeln för 3 millar så jag vill bara ha tillbaka så mkt stålar jag kan...
FELET jag gjorde var att starta en tråd här och därmed möjliggjorde det för folk att kommentera, man lär av sina misstag.
Kommer ihåg när jag la ut en häst som va extremt medel men med fina startpoäng för 2 millar, då va det många som garvade (va det kanske grenka då oxå? kommer inte ihåg), men hästkraken blev såld....så varför inte denna också...
Answer to: "nä usch va gnällig jag är va...
vi kan ju försöka"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
fan vad du gnäller
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2009-11-11 12:33:50
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
o bilen går bra?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-11-11 15:33:03 Edited(2): 2009-11-11 15:35:09  nä usch va gnällig jag är va...
Answer to: "nä usch va gnällig jag är va...
vi kan ju försöka"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
 jag har inget rikt stall och köpte hästjäkeln för 3 millar så jag vill bara ha tillbaka så mkt stålar jag kan..
Då hade hästjäkeln över 100 sp för tusan. Lite skillnad mot nu va?
Så låt säga att du köper en ny bil för 350 000 kr. Då kommer du 7 månader senare sälja den för 340 000 kr eller? Det är precis så du resonerar utifrån det här i alla fall, och inte fanken är det så det fungerar, eller?
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2009-11-11 16:01:32 Edited(1): 2009-11-11 16:04:48   jag har inget rikt stall och köpte hästjäkeln för 3 millar så jag vill bara ha tillbaka så mkt stålar jag kan..
Då hade hästjäkeln över 100 sp för tusan. Lite skillnad mot nu va?
Så låt säga att du köper en ny bil för 350 000 kr. Då kommer du 7 månader senare sälja den för 340 000 kr eller? Det är precis så du resonerar utifrån det här i alla fall, och inte fanken är det så det fungerar, eller?
Answer to: "jag har inget rikt stall och köpte hästjäkeln fö"
|
|
jag fattar väl själv att det är ett högt pris, det behöver jag ingen som påpekar men det är priset jag satt just nu... det kan ju påpekas att jag har tränat upp den 5 snäpp på diverse blåa vilket ju rimligen borde tas i beaktning tycker iaf jag, men det verkar ju bara som SP är det som säljer...i din jämförelse skulle det kunna innebära bättre motor, nyare avgassystem, bättre däck mm...
ni som gillar att bry er om nåt ni inte är intresserade av, måste fråga, sitter ni o kollar gula tidningen också för att kunna ringa upp folk ni tycker säljer något för ett pris ni aldrig skulle betala eller är det bara i gratisonlinespelen, som bara är en lek i grund och botten, som ni gillar att påpeka saker??
Bara på skoj, kan inte alla som vill värdera hästen i sitt nuvarande skick?? skulle va kul o veta, kanske jag lär mig nästa gång jag vill sälja nåt...OBJEKTIVT dvs, inte vad NI skulle betala utan vad ni tycker att den rimligt är värd...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-11 16:30:50  jag fattar väl själv att det är ett högt pris, det behöver jag ingen som påpekar men det är priset jag satt just nu... det kan ju påpekas att jag har tränat upp den 5 snäpp på diverse blåa vilket ju rimligen borde tas i beaktning tycker iaf jag, men det verkar ju bara som SP är det som säljer...i din jämförelse skulle det kunna innebära bättre motor, nyare avgassystem, bättre däck mm...
ni som gillar att bry er om nåt ni inte är intresserade av, måste fråga, sitter ni o kollar gula tidningen också för att kunna ringa upp folk ni tycker säljer något för ett pris ni aldrig skulle betala eller är det bara i gratisonlinespelen, som bara är en lek i grund och botten, som ni gillar att påpeka saker??

Answer to: "jag fattar väl själv att det är ett högt pris, det beh&"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det är ett högt pris för att det är en mycket kapabel häst. Följande hästar har bland annat sålts dyrt MED LITE POÄNG.
Turbo knut
16/6 74poäng 6 miljoner Köpare GRENKA
6/8 41 poäng 3.8 miljoner Köpare DANIEL 10
Powerslave
31/10 39 poäng 2.1 miljoner Köpare LAUVIN
Kan leta upp fler om intresse finnes. Skillnaden mellan 13 och 39 poäng ser jag som försumbar. Jag tycker att Jontepuma blir onödigt påhoppad i detta fallet. Jag skulle iaf inte anse det vara fusk om någon bjöd detta för hästen så som det ser ut på transfern idag.
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2009-11-11 18:49:59
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
Jag håller med Soberano ...själv har jag tittat på hästen lite och funderat på köpa för avelsmöjligheter osv. .... visst priser är lite väl högt men det är ändå många hästar som säljs till överpris...
vad är egentligen ett "överpris" och vem har rätt att bestämma och döma det...
btw mycket möjligt ja lägger ett bud vem vet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-11 19:09:34 Edited(1): 2009-11-11 19:10:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle aldrig sälja en så fin häst för mycket billigare pengar än du lägger ut den för nu !
Det går snabbt att tappa poängen i det här spelet om man inte får matchning och lite flyt i loppen, men det går också väldigt snabbt att få ihop lite poäng med lite flyt ! Att en så fin kuse då skulle variera massor i pris bara på grund av poäng...det känns konstigt när det kan svänga så kvickt !
Under 2 millar skulle jag aldrig lägga ut den för...och varför inte dra till rejält första gången. Kostar ju bara tusenlappen...
Och som vi alla vet i det här spelet . Du behöver ju inte lura alla, det räcker att lura en 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|