Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Min Anal'ys

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-11-06 01:17:30

Became a member: 
Forum posts:

Här är mina tankar till helgens fina V75-tävlingar på Sundbyholm. Risken för dålig utdelning är även denna vecka påtaglig, men man får göra ett tappert försök i alla fall.

AVD 1: Obesegrad är hon, #3 Viola Silas, och mycket talar för att hon är det även efter Breeders Crown-finalen på lördag. Såg om möjligt lite seg/flegmatisk ut på upploppet senast, men det gjorde hon även i E3-kvalen på Sundbyholm i somras också. I den följande finalen gjorde hon sin hittills bästa prestation när hon mosade sina kullsystrar från dödens. Givetvis en tänkbar spik, men för varje seger hon tar ju närmare kommer hon förlusten. Vet heller inte riktigt hur Fredrik Persson kommer hantera situationen, i t ex Oaks blev ju han ju rejält uppläxad av en mer storloppsvan kusk. Garderingsbuden är förstahand speedkulorna #1 Pepply och #9 One Wish. Huruvida Björn Goop lägger upp sin taktik kommer sätta sin prägel på loppet, svara Viola Silas eller släppa. Blir det för mycket High Chaparal-körning vill jag varna för #4 Jullan som jag tror är bättre än vad hon visat.

AVD 2: Finns inte lika mycket spekulationer här anser jag. #3 Red Hot Dynamite tror jag är Europas bästa 3-åring, och han vinner detta oavsett position. Ludde tror han kan svara upp, men jag blir ytterst förvånad om inte Jorma tidigt sitter i ledningen. Juggle Face är nog inte tillräckligt kvick i benen och kommer få ett tufft lopp sen kommer den obligatoriska "Ludde-galoppen" i sista sväng! ;-) #1 Zorro Photo borde kunna ta andraplatsen från ryggen och kanske smyger Örjan in på en tredjeplats med #11 Denver Ås.

AVD 3: Oj, här kan väl alla vinna? En av dom jämnare gulddivisionare man skådat. Lyfter gärna fram en formtoppad #4 Airstrike som i skrivande stund bara är streckad på 7%, han var 2:a i denna löpning förra året bakom Jaded och känns som att formen kommit denna höst också. #8 Jodas Julia "idiotstreckade" jag förra gången mot hästar som Torvald, Triton & Commander så hon är förstås given i detta som är ett klart sämre lopp. Giant Superman har passerat zenit men känslan är att han hinner spräcker årets segernolla, och en riktig "ark horse" är 6 Tunk Nafets som i gammal god form varit hårt betrodd. Kanske på gång?

AVD 4: Sorgligt nog ströks min tilltänkta spik #4 Marshland, och jag får tänka om. "Ludde" kommer troligtvis sätta färg på detta lopp och köra så länge lampan lyser, tror dock han får svårt att stå hem. Yield Boko vill säkert ha ledningen men "Ludde" brukar ha klart för sig. Ett hårt tempo passar #9 Knockout Rose som Erik serverat ett bra lopp i andraspår. #1 Rakas tyckte jag såg smällfin ut i sin semifinal, och får han klaff blir han livsfarlig. Jag tycker dock att risken är överhängande att han får en trött Micro Mesh över sig i för tidigt skede. #3 Spring Erom är kanske bästa hästen i loppet för dagen, men min känsla är att han är lite för ospeedig för att ta hem detta. Krävs i alla fall en bra kuskinsats för att det ska gå vägen.

AVD 5: Öppen silverdivisionare. #1 Access Tooma och #6 Device är härdade i rikstoton men formen är ett frågetecken från båda håll. #3 Paper Moon är helt klart loppets luring, och Örjan lär ge henne ett bra lopp. Denna häst är mycket bättre än raden. #7 Lovely Lidob är trots formen ett måstestreck för mig, en så pass framgångsrik 4-åring från denna "monsterkull" måste med i en sådan vidöppen silverdivision. Ett varningens finger för lågprocenterna från bakspår, framförallt 11 och 12 har riktigt bra form.

AVD 6: Ännu en smaskig Breeders Crown-final. 1,2,6 och 10 sträcker sig lite över mängden. Har länge sagt att jag tror #2 Vanessa Du Ling är den häst med allra bäst kapacitet i kullen, nu är det läge att bevisa det! Dock lider hon lite av samma problem som Spring Erom och lär få problem att avgöra detta med styrka. Ett avslag vill jag sätta på #3 Ibiza Broline som sällan varit fräsch två starter på rad och nu tror jag att hon kommer galoppera under loppets gång. I stridbart skick som t ex senast är det en kanonmärr, men kommer inte platsa på mitt system denna gång.

AVD 7: En eller många är frågan. Inte trodde man i våras att #12 Chimall T.T. i november månad endast skulle befinna sig i Brons. Vägen upp till guld kändes utstakad, men det har strulat från och till. Överlägsen kapacitet har han i alla fall. Väldigt svårt att rangordna ekipagen bakom Kalmarhästen, men vill gärna nämna omgångens riktiga fidus. #9 Sunnan Tibbe är tippad sist av flera tipsorgan, men tar han rygg på Untersteiners startsnabba häst kan han få en fin resa. Gillar verkligen hästens inställning och med klaff kan sensationen vara ett faktum.

Veckans bästa spik: 3 Red Hot Dynamite (V75-2) Kommentarer överflödiga.

veckans chansspik: 9 Knockout Rose (V75-4) Håller tummarna för att Ludde sätter käppar i hjulet för Yield Boko.

Veckans dissning: Ingen direkt, men möjligen 5 Acclaim i guld.

Veckans idioter: 12 Elton Silvio 5% (V75-5) & 9 Sunnan Tibbe 5% (V75-7) Idioter var ordet!

Lycka till på lördag nu!
Reply
B_Good Posted: 2009-11-06 01:33:51 Answer to: " Här är mina tankar till helgens fina V75-tävlingar på"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Skoj att läsa lite utförliga tankar..
Reply
Cherry Posted: 2009-11-06 10:03:34 Edited(1): 2009-11-06 10:05:00 Answer to: "Skoj att läsa lite utförliga tankar..:)"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Analyserna skulle väl kunna läggas in under respektive avdelningstråd. Blir ju så jäkla mycket strunt trådar till slut.

trådar för commander crowe, expertsystem, sina egna analyser, turordningsfrågor etc gör ju att man tillslut måste bläddra bland sidorna för att hitta v75-trådarna.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-11-06 12:15:55 Answer to: " Här är mina tankar till helgens fina V75-tävlingar på"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

en riktig "ark horse"

Bra där
Reply
B_Good Posted: 2009-11-07 00:46:21 Edited(1): 2009-11-07 01:07:07 Answer to: "Analyserna skulle väl kunna läggas in under respektive avdelnings"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med dig! (men det är ändå skoj o läsa utförliga tankar)

Ska vi försöka att inte öppna nya trådar hela tiden?

Fast det förstås om jag bara lägger ner alla mina så blir det lungt
Reply
rotagg Posted: 2009-11-07 02:31:48 Edited(1): 2009-11-07 02:32:30 Answer to: " Här är mina tankar till helgens fina V75-tävlingar på"

Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
Tyckte väl att jag läst detta tidigare... Du som är "Legend" på travpunkten eller kopierade du rakt av?
Reply
[ 1 ]